معرفی عطر دیور، عطری که باید خرید – فروشگاه عطرکو


برند عطر دیور از اوایل ورودش به دنیای مد با توجه ویژه به تحولات در دنیای زنان، جایگاه ویژه‌ ای را به خود اختصاص داد. انواع عطر دیور امروزه بیشترین طرفداران را در میان زنان جهان به خود اختصاص داده‌ است. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به بررسی عطر دیور می پردازیم.

تاریخچه برند دیور

دیور، برند معروف و جهانی، در سال ۱۹۴۷ در پاریس تاسیس شد. بنیانگذار آن، کریستین دیور، یکی از مشهورترین خیاط های زنانه آن زمان بود. با استعداد خاص خود در طراحی لباس، تاثیر قابل توجهی در صنعت مد داشت. علیرغم زندگی حرفه ‌ای کوتاهی که داشت، توانست با خلاقیت خود تغییرات عظیمی را به دنیای مد ببخشد. او در سن یازده سالگی یک مجموعه لباس ۹۰ تایی را به نشریه ‌ای در پاریس ارائه کرد که به عنوان واکنشی به پایان جنگ جهانی و جیره‌ بندی‌ ها، مورد توجه قرار گرفت. در سال ۱۹۴۷، اولین عطر دیور وارد بازار شد و نام آن از نام خواهر کریستین گرفته شد. پس از درگذشت کریستین دیور در سال ۱۹۵۷، همکارانش برند را ادامه دادند و توانستند آن را به عنوان یکی از برترین برند های جهان حفظ کنند.

تاریخچه عطر دیور

کریستین دیور، بنیانگذار برند دیور، در عرض چند ماه پس از تاسیس برند خود در سال ۱۹۴۷، اولین عطر دیور را به بازار عرضه کرد. این عطر با نام میس دیور (Miss Dior) به افتخار خواهرش، کاترین دیور، ثبت شد. رایحه گلی این عطر، یادآور دشت گل در شهر گراس جنوب فرانسه، که محل زندگی کریستین دیور بود، است. عطرهای دیگر برند دیور نیز به طور کلی بر اساس گل رز ماه و یاسمن ساخته می ‌شوند و این دو گل به عنوان سمبل عطرهای دیور شناخته می‌ شوند. امروزه، عط رها و ادکلن‌ های دیور به عنوان یکی از بهترین و باکیفیت‌ ترین عطرهای جهان شناخته می ‌شوند و بسیاری از سلبریتی ‌های جهان طرفداران آن می ‌باشند.

مشخصات عطر دیور

در دنیای عطر و ادکلن، تشخیص اصل و تقلبی بودن یک محصول ممکن است کمی سخت باشد. برند دیور به دلیل محبوبیت بالا که در بین مردم دارد، مورد تقلب سود جویان قرار گرفته است و جنس تقلبی آن نیز به بازار عرضه شده است. با این حال، با داشتن اطلاعاتی درباره مشخصات عطر دیور اصل، می ‌توانید تا حد زیادی جنس اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید. در ادامه به برخی از مشخصات مهم عطرهای این برند می پردازیم.

۱. بسته‌ بندی: برند دیور برای محصولات خود از بسته‌ بندی شیک و با کیفیت استفاده می ‌کند. جنس بسته ‌بندی بسیار با کیفیتی دارد و طراحی آن‌ ها بسیار ظریف است.

۲. کد مخصوص: هر عطر دیور دارای یک کد مخصوص است که زیر شیشه با استفاده از لیزر حک شده است. همچنین، این کد روی بسته ‌بندی نیز قابل مشاهده است.

۳. افشانه: افشانه عطرهای دیور از جنس فلز با کیفیت بالا ساخته شده است و نماد برند دیور روی آن حک شده است.

۴. ماندگاری و پخش بو: عطرهای دیور معمولا ماندگاری و پخش بوی بالایی دارند، به طوری که بوی آن‌ ها برای مدت طولانی حس می ‌شود.

با استفاده از این مشخصات، می ‌توانید به خوبی عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهید. با این حال، برای اطمینان کامل و بهترین تجربه، می توانید از فروشگاه عطرکو به سادگی عطرهای با کیفیت دیور را خریداری کنید.

انواع برند دیور

عطر های زنانه

ابن برند همواره توجه بسیار زیادی به جهان زنان و آزادی آن ‌ها داشته است. در این بخش به معرفی برخی از عطر های زنانه دیور می پردازیم.

– ادوپرفیوم دیور ادیکت (Dior Addict EDP): عطری با طراوت که در سال ۲۰۰۲ عرضه شد. این عطر با رایحه گرم و شیرین در گروه بویایی گل ‌های شرقی قرار می ‌گیرد. ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی دارد و بیشتر در فصول سرد سال مناسب است.

– ادوپرفیوم میس دیور پرفیوم (Dior Miss Dior): این عطر در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. رایحه‌ ای ملایم و شیرین دارد و در گروه بویایی گل ‌های مدیترانه ‌ای قرار می ‌گیرد. این عطر به عنوان نماد زنان جوان عاشق، به بازار عرضه شد. رایحه میس دیور از ترکیب توت ‌های وحشی، نارنگی سبز، یاسمن صورتی، نعناع هندی و مشک تشکیل شده است.

– ادوتولیت دیور دان زنانه (Dior Dune for Women): این عطر در سال ۱۹۹۱ معرفی شد. رایحه گرم و شیرین آن از گروه بویایی شرقی گلی است و در فصول سرد سال مناسب است. رایحه این عطر شامل انواع گل‌ ها، چوب صندل، سدر و مشک است.

– ادوتولیت دیور دلچه ویتا (Dior Dolce Vita): این عطر در سال ۱۹۹۴ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. رایحه گرم و شیرینی دارد و در گروه بویایی چوبی شرقی قرار می ‌گیرد. این ادوتولیت جذاب بیشتر در فصول سرد سال مناسب است و دارچین، وانیل، هلو و هل از جمله عناصر برجسته در آن هستند.

عطر های مردانه

اگرچه ممکن است تصور عمومی این باشد که برند ادکلن دیور فقط عطرهای زنانه را تولید می‌ کند، اما در واقع باید بدانید که این کمپانی عطرهای مردانه با کیفیت بسیار بالا نیز در مجموعه خود دارد. این عطر ها نیز همانند نسخه‌ های زنانه، با استانداردهای بسیار بالا تولید و عرضه می ‌شوند. در ادامه به برخی از عطر های مردانه دیور می پردازیم.

– ادوپرفیوم دیور هوم اینتنس (Dior Homme Intense): عطری با رایحه گرم و شیرین در گروه بویایی چوبی مشک است. این عطر در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و دارای پخش بوی بی ‌نظیر است. رایحه ‌ای اغواکننده و محرک دارد.

– ادوپرفیوم دیور فارنهایت (Dior Fahrenheit): این عطر در سال ۱۹۸۸ معرفی شد و رایحه ‌ای خنک و تلخ دارد. در گروه بویایی چوبی مشک گل قرار می ‌گیرد. مناسب برای استفاده در روزهای سرد سال است.

– ادوتولیت دیور هایر انرژی (Dior Higher Energy): این عطر در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد و رایحه ‌ای پرانرژی و تند دارد و در گروه بویایی چوبی معطر قرار می‌ گیرد. ترکیبی از روایح نعناع، آناناس، طالبی و فلفل سیاه باعث شده است که این عطر بسیار انرژی ‌بخش باشد. می ‌توانید در مهمانی‌ های شبانه در فصول گرم سال از آن استفاده کنید.

– ادوتویلت دیور هوم اسپرت (Dior Homme Sport): این عطر در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و رایحه ‌ای خنک و شیرین دارد و مناسب برای استفاده در فصول گرم سال است.

معرفی عطر دیور، عطری که باید خرید - فروشگاه عطرکو
معرفی عطر دیور، عطری که باید خرید – فروشگاه عطرکو

کلام آخر

(Dior)، برند معروفی در عرصه عطر و ادکلن است در حوزه عطرهای تجاری که با ابتکار وزیبایی طراحی‌ هایش، به جایگاه ویژه ‌ای در دل های عاشقان عطر ها رسیده است. با دیور، شما تجربه ‌ای منحصر به ‌فرد از شیک ‌ترین و برجسته ‌ترین عطر ها را خواهید داشت. از رایحه‌ های مردانه زمستانی و گرم دلچه ویتا، تا عطرهای خنک و تازه‌ ای مانند فارنهایت و هوم اسپرت، هر انتخابی به شما لحظاتی شیک و بی ‌نظیر را هدیه خواهد کرد. دیور با ظرافت و استعداد خلاقانه خود، توانسته است جایگاهی منحصر به ‌فرد در دنیای عطر ها برپا کند و شما عزیزان می توانید به سادگی با کیفیت ترین عطر های دیور را از فروشگاه عطرکو تهیه کنید.



منبع