استخر فایبرگلاس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


ساختار اصلی استخر فایبر گلاس یک سازه یک تکه (پوسته استخر) است که تماماً از مواد فایبرگلاس ساخته شده است. انواع دیگر استخرها از چندین جزء کوچکتر ساخته می شوند. پوسته‌های استخر فایبرگلاس در شرایط کارخانه ساخته می‌شوند، بنابراین خریداران استخر معمولاً نمی‌ توانند قبل از رسیدن پوسته برای نصب به خانه‌ شان، استخر خود را ببینند.

اشکال مختلف استخر فایبرگلاس

انتخاب اندازه و شکل استخر فایبرگلاس لذت شما را از زمان سپری شده در خارج از استخر و همچنین داخل استخر افزایش می دهد. برخی از اشکال و اندازه‌ های استخرهای فایبرگلاس عبارتند از استخرهای فایبرگلاس کلاسیک، طرح آزاد، رومی و کلیوی – یا ترکیبی از چند مورد – با کاشی ‌های خاتم ‌کاری زیبا، حباب‌ ها، چراغ ‌های LED و موارد دیگر قابل تنظیم هستند.

یک استخر رو بسته فایبرگلاس مستطیلی می تواند ساده باشد یا با لوازم جانبی تزئین شده باشد. سبک استخر آزاد می‌ تواند منحنی ‌های دراماتیک را برای ظاهری مدرن ترکیب کند یا فضای شنای موجود را با طرح موج‌ دار حداکثر برساند. اگر به دنبال استخری سرگرم‌ کننده ‌تر، غیررسمی و طبیعی ‌تر هستید، فرم آزاد بهترین انتخاب شماست.

اشکال رومی استخر فایبر گلاس با دو لبه بلند مستقیم که با نیم دایره های قوسی در دو انتها احاطه شده اند، ساخته می شوند. استخرهای کلیوی شکل، حسی برجسته و امروزی ارائه می دهند و شکل نامتقارن آنها به راحتی در فضاهای کوچکتر جا می گیرد.

هزینه های نگهداری استخر فایبرگلاس
هزینه های نگهداری استخر فایبرگلاس

هزینه های نگهداری استخر فایبرگلاس

نگهداری از استخر فایبرگلاس برای یک تجربه شنای تمیز و لذت بخش ضروری است. در حالی که استخرهای فایبرگلاس بادوام هستند و در مقایسه با انواع دیگر نیاز به نگهداری کمتری دارند، هنوز هم هزینه هایی برای نگهداری استخر در شرایط خوب وجود دارد که شامل موارد زیر است:

مواد شیمیایی

تعادل مناسب آب در استخر فایبر گلاس به ضدعفونی ‌کننده‌ هایی مانند کلر استخر، متعادل ‌کننده‌ های pH، تنظیم‌ کننده قلیاییت و درمان‌ های شوک نیاز دارد. هزینه کلی این مواد شیمیایی بسته به نوع ماده شیمیایی و اندازه استخر شما متفاوت خواهد بود.

تجهیزات پاک کننده

تمیز نگه داشتن استخر فایبر گلاس به تجهیزات اولیه نظافتی مانند کفگیر استخر، برس استخر و جاروبرقی استخر نیاز دارد. هزینه اولیه خرید این تجهیزات می تواند متفاوت باشد، اما حفظ یک استخر تمیز یک سرمایه گذاری ضروری است.

تعمیر و نگهداری حرفه ای استخر

می توانید افراد حرفه ای را برای کارهایی مانند باز کردن و بستن استخر، تمیز کردن منظم و آزمایش آب استخدام کنید. قیمت گذاری خدمات حرفه ای بسته به  میزان استفاده از استخر و خدمات خاص متفاوت خواهد بود.

زمستان گذرانی

اگر در جایی زندگی می کنید که استخر فایبرگلاس شما در زمستان نیز استفاده می شود باید برای هزینه های اضافی مربوط به پوشش، تخلیه و حفاظت از استخر خود در ماه های سردتر بودجه اختصاص دهید.

تعمیرات

ممکن است برای ترک، نشتی یا سایر مسائل تعمیرات لازم باشد. هزینه های تعمیر با توجه به آسیب و تعمیرات خاص مورد نیاز می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

هزینه انرژی

راه اندازی منظم پمپ استخر و حفظ سیستم فیلتراسیون برای تمیز نگه داشتن آب در استخر فایبر گلاس ضروری است. هزینه مصرف انرژی به کارایی تجهیزات شما و نرخ برق محلی بستگی دارد.



منبع