محاسبه هزینه تقریبی احداث استخر شنا


استخر مکانی عالی برای خنک شدن در آن ماه های گرم تابستان است یا در تمام طول سال برای کسانی است که در آب و هوای معتدل زندگی می کنند. بسیاری از صاحب خانه ها علاقه مند به ساخت استخر در حیاط خانه خود هستند، اما هزینه ساخت استخر چقدر است؟ طبق تحقیقات هزینه ساخت استخر از ۳۵۰  تا ۶۰۰ میلیون تومان متغیر است. قیمت استخرهای رو باز نیز با رو بسته متفاوت بوده و معمولا هزینه ساخت استخرهای رو بسته بیشتر است زیرا هزینه های حفاری و نیروی کار بین ۲۵ تا ۵۰ درصد از کل هزینه ساخت استخر را تشکیل می دهد.

احداث استخر علاوه بر ارائه سالها سرگرمی و آرامش به ارزش یک خانه می افزاید اما باید هزینه های نگهداری آن مانند استفاده از کلر استخر را نیز در نظر بگیرید. هنگام ارزیابی هزینه تقریبی احداث استخر صاحبان خانه باید تمام عوامل و هزینه های اضافی را که بر پروژه تأثیر می گذارد  را در نظر بگیرند. ترکیب گزینه ‌ها و ویژگی ‌ها در طول نصب معمولاً منجر به تخفیف می‌ شود، اما هزینه های اولیه کلی را افزایش می‌ دهد. برخی از صاحب خانه ها تصمیم می گیرند نصب جکوزی و امکانات اضافی را برای کاهش هزینه ها به تاریخ بعدی موکول کنند.

عوامل موثر بر هزینه تقریبی احداث استخر

محاسبه هزینه تقریبی احداث استخر به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت ها به دلیل اندازه استخر، شکل، نوع، مکان، هزینه های نیروی کار، هزینه های مجوز، هزینه های حفاری، محوطه سازی، مصالح و فیلتراسیون می تواند با میانگین کلی متفاوت باشد.

به طور متوسط، هزینه ساخت یک استخر رو بسته از ۵۰ تا ۱۲۵ دلار در هر فوت مربع است. مهم ترین عامل موثر بر هزینه، اندازه استخر است: هر چه استخر بزرگتر باشد، هزینه پروژه نیز بالاتر است. یک استخر بزرگ به مواد، تجهیزات و نیروی کار بیشتری نیاز دارد. استخرها اشکال مختلفی دارند و مواد مورد استفاده  تعیین می کند که چه شکلی از استخر می توان ساخت.

بتن و وینیل را می توان تقریباً به هر شکلی درآورد، در حالی که استخرهای فایبر گلاس محدود به اشکال طراحی شده توسط سازنده است. برخی از محبوب ترین اشکال استخر شامل مستطیل، بیضی، کلیوی، گرد، مردابی و تمام ال است. استخرها همچنین می توانند یک جکوزی برای استراحت بیشتر داشته باشند.

در حالی که انواع مختلفی از استخرها وجود دارد، همه آنها را می توان به دو دسته رو بسته و رو باز طبقه بندی کرد. استخرهای رو بسته به دلیل هزینه های حفاری، اندازه بزرگتر و همچنین هزینه نگهداری به طور قابل توجهی گران تر هستند. استخرهای روی باز جذابیت کمتری دارند، اما مقرون به صرفه‌ تر بوده و احداث و نگهداری آنها آسان ‌تر است.

صحبت کردن با یک متخصص احداث استخر در مورد گزینه های مصالح به صاحب خانه ها کمک می کند تا استخری به شکل دلخواه داشته باشند در حالی که در بودجه نیز صرفه جویی خواهد کرد. استخرهای رو باز اغلب از آلومینیوم، فولاد یا رزین ساخته می شوند. فولاد ارزان ترین گزینه است که از ۸۰۰ دلار شروع می شود، در حالی که قیمت استخر آلومینیومی می تواند به ۴۵۰۰ دلار برسد.موقعیت مکانی نیز بر هزینه ساخت استخر تأثیر می گذارد. هزینه ساخت استخر در یک منطقه شهری معمولاً گران‌تر از مناطق روستایی است، زیرا هزینه ‌های زندگی بیشتر باعث افزایش قیمت نیروی کار می ‌شود.



منبع