7 راه برای افزایش متابولیسم در صورت کم کاری تیروئید


اگر تصور کنید که متابولیسم شما یک موتور است، هورمون تیروئید همان گاز است. با این حال، وقتی کم کاری تیروئید دارید، غده تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تولید نمی کند و متابولیسم شما کند می شود. متابولیسم کندتر می تواند کاهش وزن را دشوار کند، اما علائم دیگری مانند خستگی و ضعف را نیز ایجاد می کند.

کم کاری تیروئید و متابولیسم: چه ارتباطی دارد؟

متابولیسم فرآیندی است که در آن بدن شما غذا و مواد مغذی مصرفی را به انرژی مورد نیاز برای تنفس، فکر کردن، هضم، گردش خون، تنظیم دمای بدن و انجام سایر عملکردهای ضروری برای حفظ زندگی تبدیل می کند. مدلاین پلاس.

در حالی که این تنها جزء دخیل در متابولیسم نیست، “هورمون تیروئید ضروری است و برای اجرای تقریباً هر سیستم اندامی در بدن لازم است.” کهربا قهرمان، MD، متخصص غدد و استادیار پزشکی در دانشگاه نوادا، لاس وگاس.

با توجه به اینکه یک تیروئید به درستی کار می کند به بدن شما کمک می کند سطح هورمون های مورد نیاز خود را حفظ کند تا متابولیسم خود را با سرعت رضایت بخشی حفظ کند. کلینیک کلیولند. اما اگر تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نکند، متابولیسم و ​​فرآیندهای بدن شما می تواند کند شود. ممکن است علائمی مانند خستگی، خواب آلودگی، ضعف عضلانی، یبوست، حساسیت به سرما، مشکلات شناختی، خشکی پوست، صدای خشن، کاهش اشتها، درد مفاصل و تغییرات قاعدگی را تجربه کنید. آنتونیو بیانکو، MD، PhD، استاد پزشکی در دانشگاه شیکاگو.

7 راه برای افزایش متابولیسم در صورت کم کاری تیروئید7 راه برای افزایش متابولیسم در صورت کم کاری تیروئید

با این حال، وقتی مردم به متابولیسم فکر می کنند، معمولاً به وزن فکر می کنند. یکی از آشناترین علائم کم کاری تیروئید مشکل در کاهش وزن است. اگرچه برخی اضافه وزن را به دلیل کم کاری تیروئید مقصر می دانند، اما این وضعیت آنقدر که فکر می کنند باعث افزایش وزن نمی شود. دکتر چمپیون می گوید: «اگر بیش از ۵ تا ۱۰ پوند اضافه کرده اید، ممکن است چیزی غیر از تیروئید مقصر باشد.»



منبع