دریچه‌ای رو به طبیعتی بکر و بی‌نظیر


در قلب طبیعتی پر از زیبایی، یک ویلا و اقامتگاه شمالی، دریچه‌ای است که دنیایی مملو از آرامش و شگفتی را برای شما نمایان می‌کند. در شمال، آغوش دلپذیر طبیعت برای شما باز است تا از زندگی روزمره و شلوغی‌های جان‌فرسا، به آن پناه ببرید و در هر لحظه لذت و آرامش را تجربه کنید.

به هر سمت و سویی از شمال که بروید، بدون شک به شما خوش ‌می‌گذرد و خاطرات خوش یکی پس از دیگری برایتان رقم می‌خورند. از سواحل زیبای دریای خزر گرفته تا کوهستان‌ها و جنگل‌های سرسبز و دشت‌های فراخ ییلاقی، شمال ایران به شما فرصت می‌دهد تا در جاده‌هایی پر از ماجراجویی و زیبایی قدم بگذارید. بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ای خاص از طبیعت گردی هستید، عروس شهرهای شمالی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رامسر از توریستی‌ترین شهرهای استان مازندران است و با استان گیلان نیز هم‌مرز است؛ همین موجب شده است تا رامسر زیبایی‌ها و شگفتی‌های منحصر به فرد خود را از هر دو این استان‌ها به ارث ببرد.

رامسر از سمت شمال و جنوب، با دریای خزر و رشته کوه‌های البرز همجوار شده و در تلفیق زیبایی از جنگل و کوه و دریا، شهری پر جاذبه و محبوب در میان گردشگران داخلی و خارجی است. بر همین اساس می‌توان رامسر را یک تابلو نقاشی فاخر و رویایی دانست، که برای ورود به آن، عبور از میان جاده‌های سرسبز و بارانی، جذابیت سفر را دوچندان کرده است.

جنگل دالخانی رامسر یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های شهر رامسر است، با احتساب اینکه بیشتر جاذبه‌های طبیعی رامسر بکر و بی‌نظیر هستند. اما جنگل دالخانی طور دیگری خاص بودن خود را نشان داده است و بومی‌ها و گردشگران آن را با نام دالان بهشت می‌شناسند. در واقع دالخانی، گل سرسبد جاذبه‌های رامسر است و دارای بهترین چشم‌اندازهای طبیعی است، که خوراک سوژه‌های عکاسی برای عکاسان هستند. در میان دالانی از درختان سر به فلک کشیده دالخانی می‌توان از رانندگی لذت برد یا در تپه‌های مشرف به مناظری حیرت‌انگیز به گشت و گذار پرداخت.

این جنگل زیبا با ۶۰۰ هزار متر مربع وسعت، در ۳۰ کیلومتری جنوب غرب رامسر واقع شده است و جاده آن از جاده میرزا کوچک خان آغاز می‌شود و انتهای آن به روستاهای ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر می‌رسد. علاوه بر گشت و گذار در دل جنگل دالخانی و تماشای جذابیت‌های طبیعی آن می‌توانید برای تماشای دریایی از ابر به ارتفاعات بروید و از جاذبه‌های بکر و دست نخورده روستاهای جنت رودبار و گَرسِماسَر نیز دیدن کنید.

دریاچه‌ای در میان جنگل‌های انبوه

برای کسانی که در جستجوی آرامش هستند، سفر به چالوس و بازدید از دریاچه ولشت بهترین گزینه است؛ این دریاچه زیبا در میان جنگل‌های انبوه کلاردشت واقع شده و سرتاسر سکوت و آرامش است. ولشت یک دریاچه آب شیرین، با ارتفاع ۹۳۵ متری از سطح دریا است، که محیط زیستی امن و وسیع را برای پرندگان و آبزیان فراهم آورده است.

دریاچه‌ای در میان جنگل‌های انبوه
دریاچه‌ای در میان جنگل‌های انبوه

در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۸۸، دریاچه ولشت به عنوان هفتاد و یکمین اثر طبیعی ملی ایران به ثبت رسید و به عنوان یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور از آن یاد می‌شود. گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی در اطراف این دریاچه زیست می‌کنند که متاسفانه در سال‌های اخیر، زیستگاه آن‌ها به دلیل بی توجهی و سهل‌انگاری گردشگران و اهالی روستاهای اطراف به خطر افتاده است. اما همچنان این دریاچه جذابیت‌های خاص خود را دارد و در برخی مواقع، میزبانی برای پرندگان مهاجر است.

با اجاره ویلا چالوس در نزدیکی دریاچه ولشت، شما می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت، اکوسیستم منحصر به فرد دریاچه و تجربه‌ای لذت‌بخش از تفریحات مختلف در این منطقه بهره‌مند شوید.

مقصدی عالی برای تفریح و طبیعت‌گردی در مشهد

طبیعت‌گردی در مشهد را می‌توانید با رفتن به دره اخلمد به شکلی ویژه تجربه کنید و با اجاره سوئیت مشهد می‌توانید این تجربه را غنی‌تر کنید و از بهترین امکانات در زمان اقامت خود استفاده کنید. این دره زیبا با مسافت ۱۷ کیلومتری از شهرستان چناران و فاصله ۸۴ کیلومتری با مشهد، در نزدیکی روستای اخلمد واقع شده و با داشتن گل‌ها و گیاهان زیبا، باغات میوه، و آبشارهای خیره‌کننده، به یک مقصد گردشگری پرطرفدار در مشهد تبدیل شده است.

مقصدی عالی برای تفریح و طبیعت‌گردی در مشهد
مقصدی عالی برای تفریح و طبیعت‌گردی در مشهد

این دره دارای چندین آبشار است؛ آبشارهای اخلمد با ارتفاع‌های مختلف، نقطه آغاز یک ماجراجویی استثنایی در دل طبیعت خاص اخلمد هستند. از آبشار اول با ارتفاع ۲۳ متر تا آبشار اصلی با ارتفاع ۴۰ متر، هر کدام از این آبشارها زیبایی‌های منحصر به فردی را به نمایش گذاشته‌اند. دیواره‌های صخره‌ای با ارتفاع بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر در اطراف آبشارهای اخلمد، این منطقه را به یکی از بزرگترین مکان‌های سنگ‌نوردی در ایران تبدیل کرده‌اند.



منبع