ورزش شدید قبل از خواب می تواند خواب شما را مختل کند


پنجشنبه ، 7 اکتبر 2021 (اخبار روز سلامت)

اگر می خواهید بعد از کار ویدئوی دویدن ، دوچرخه سواری یا زومبا تهیه کنید ، برنامه ریزی کنید که این کار را زودتر از دیر انجام دهید.

تمرینی که چند ساعت قبل از خواب به پایان برسد به شما کمک می کند تا به خواب بروید ، در حالی که با نزدیک شدن به زمان خواب می توانید تعداد زیادی گوسفند بشمارید.

“به طور کلی ، تجزیه و تحلیل ما نشان داد که وقتی ورزش دو ساعت قبل از خواب به پایان می رسد ، مزایای خواب ، از جمله شروع خواب و افزایش مدت زمان خواب ، وجود دارد.” -نویسندگان امانوئل فرمپونگ ، فوق دکتری خواب ، Cognition و Neuro Roaming Imaging. آزمایشگاه در دانشگاه کنکوردیا در مونترال.

فریمپونگ در انتشار اخبار دانشگاه خاطرنشان کرد: “از سوی دیگر ، هنگامی که ورزش کمتر از دو ساعت قبل از خواب به پایان رسید ، تأثیر منفی بر خواب داشت. شرکت کنندگان بیشتر می خوابیدند و دوره های خواب آنها کوتاهتر بود.”

محققان با استفاده از داده های 15 مطالعه منتشر شده ، یک متاآنالیز انجام دادند تا تعیین کنند که چگونه یک جلسه ورزش شدید بر بزرگسالان جوان و میانسال سالم و خواب آنها تأثیر می گذارد.

ملودی موگراس ، عصب شناس و محقق حساس در آزمایشگاه خواب دانشگاه می گوید: “وقتی ادبیات کار را مرور کردیم ، نتایج متفاوتی پیدا کردیم.” برخی از آنها به زمان تمرین بستگی دارد ، برخی دیگر به میزان آمادگی شرکت کنندگان در مطالعه یا حتی نوع ورزش بستگی دارد. “

این تیم دریافتند که ورزش صبحگاهی با شدت بالا به افزایش خواب کمک می کند ، به خصوص اگر فرد تمرین کننده عموماً بی حال باشد. کار بین 30 تا 60 دقیقه نیز به افراد کمک کرد تا بخوابند و بخوابند. دوچرخه سواری بیشترین مزایای خواب را دارد.

به گفته محققان ، برنامه منظم ورزش بهترین است ، زیرا ورزش در زمان های مختلف عصر می تواند خواب را مختل کند.

فریم پونگ می گوید: “بر اساس بررسی ما ، برای بزرگسالان سالم ، جوان و میانسال که سابقه اختلالات خواب ندارند ، تمرینات عصرگاهی باید در صورت امکان صبح و عصر انجام شود.” “و آخرین نکته مهم این است که باید استراتژی های بهداشت خواب مانند دوش گرفتن بین ورزش و زمان خواب و اجتناب از وعده های غذایی سنگین یا نوشیدن مقدار زیادی آب قبل از خواب را اتخاذ کرد.”

استراتژی شما بستگی به این دارد که شما یک جغد شب هستید یا یک فرد تازه کار. فریمپونگ می گوید: “ورزش با شدت زیاد دیر هنگام می تواند خواب صبح را مختل کند.”

این یافته ها در مجله 28 سپتامبر منتشر شد بررسی داروهای خواببه

اطلاعات بیشتر

بنیاد خواب فا نکاتی در مورد خواب سالم دارد.

منبع: دانشگاه کنکوردیا ، انتشار اخبار ، 28 سپتامبر 2021

کارا مورز

اخبار پزشکی
حق چاپ © 2021 روز سلامت. همه حقوق محفوظ است



سوال

چرا می خوابیم؟
پاسخ را ببینید

دیدگاهتان را بنویسید