غذا | ضمانت کاهش وزن. غذای آنلاین | متخصص تغذیه و تغذیه بالینی.


غذا

غذا در واقع این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا است ، برخی از افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند می خواهند وزن خود را کم کرده یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط برای حفظ سلامت جسم و روح خود غذا می خواهند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، ما می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال راه هایی برای کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم صحیح را برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل به شما معرفی کنیم.

غذا

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. شباهت قد و وزن آنها را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند با اهداف غذایی خود پیش بروند. بهترین توصیه تغذیه نگاهی بیندازید و یک رژیم غذایی مناسب تهیه کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن.

برنامه کاهش وزن سریع. آنچه دکتر مهدی شادنوش برای برخی افراد آماده می کند یک ضمانت است و پس از کاهش وزن فرد ، اگر نکات مربوط به مدت رژیم خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، بعید است که به حالت قبلی خود بازگردد. وزن.

گاهی متخصص تغذیه. رژیم لاغری معده و پهلو. ورزش را با این شخص توصیه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

خواص خوب غذا

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک صبحانه میل کنید.
  3. از غذاهای چرب در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.
  4. بهترین برنامه غذایی نباید هرگونه مصرف غذا را حذف کند مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف روزانه 8-10 لیوان آب یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

غذای آنلاین چیست؟

امروزه ، با افزایش شلوغی زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و غذای خوب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه در بخش بیشتر مراجعه کنید. غذای اینترنتی. اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. اگر سوالی دارید می توانید با او تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مطمئن شوید غذایی که تهیه می کنید منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

غذا

انواع رژیم ها.

یکی متخصص تغذیه. بر اساس اطلاعاتی که به او می دهید ، او یکی از غذاهای زیر را برای شما آماده می کند.

  • قانون با یک منوی ثابت.
  • دوز ثابت
  • رژیم غذایی مشترک
  • غذای انعطاف پذیر

چگونه با رژیم غذایی چاق وزن خود را افزایش دهیم.

مطالعات نشان می دهد که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع غذاهای کم هزینه و آسان چاقی را با مشورت متخصص تغذیه به رژیم غذایی خود اضافه کنند و به آنها در حفظ سلامت و افزایش وزن کمک کنند.

رژیم غذایی موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، استفاده از آن در افزایش وزن بسیار مفید است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و استفاده از آن برای صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا حاوی 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین استفاده از آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج 130 کالری دارد. هضم برنج راحت تر از گندم است و به دلیل پخت سریع بهترین غذا برای کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانول ترکیبی از آجیل و آجیل است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا در میان وعده ها استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است که در یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده حاوی پروتئین سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یک رژیم غذایی بسیار موثر برای افزایش وزن است که دسترسی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ 500 کالری دارد و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار مفید است.

غذا

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم.

  • کالری دریافتی شما باید کم باشد. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس بر میزان کالری تمرکز کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر کالری بیشتری نسبت به سوزاندن خود بسوزانید ، وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید. خوردن 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک می شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، رضایت کمتری خواهید داشت ، اما تمایل بیشتری به خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، شیر کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که غذا با کره و پنیر آماده شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

غذا

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم این به معنی پرهیز از غذا و پیروی از برنامه های غذایی دقیق نیست. با انتخاب غذای عاقلانه ، از جمله مراقبت از هر اندازه غذا ، محدود کردن میزان چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود ، می توانید سالم بمانید.

رژیم متعادل شامل همه گروه های غذایی اصلی ، حاوی مقدار مناسب غذا و مواد مغذی ایده آل برای بدن است.
همه افراد متفاوت هستند و رژیم غذایی مناسب و سالم در افراد مختلف متفاوت است. اما پیروی از یک رژیم متعادل ، که شامل همه گروه های غذایی و مواد مغذی ناخواسته کم مانند سدیم ، چربی اشباع شده و قند کم است ، شما را به یک شیوه زندگی سالم می رساند.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند.

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و وزن دارد ، از جمله غذاهای کم کالری و مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات.

کنترل حجم غذا

اعتدال اساس برنامه غذایی سالم است و کنترل رژیم غذایی به شما کمک می کند از خوردن سالم تر لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. گنجاندن میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه شما می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن تامین کند. غذاهای گیاهی نیز به دلیل داشتن فیبر زیاد اشتها را کاهش داده و میل به غذا را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات که شامل بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور می شود ، می تواند خطر بیماری های قلبی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، پوسیدگی دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید.

در طول چربی برنامه غذایی سالم. اجباری است ؛ باید از برخی انواع چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی اشباع منشاء حیوانی دارد و سطح کلسترول خون را افزایش می دهد. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. از چربی ترانس به هر دلیلی نباید استفاده شود. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

غذا

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک برای تغییر رنگ یا بافت غذا استفاده می شود و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند میزان سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید