آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکمل ها برای سلامت روده و گوارش غالب هستند. گاهی اوقات آنها با وجود نقش های متفاوت در بدن در مورد ارتباط صحبت می کنند. اگر می خواهید سلامت روده خود را بهبود بخشید ، این دو مکان می توانند به شما کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشید. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها چیست؟ این مکمل های برجسته را برای سلامت روده بدانید و بفهمید که کدام مکمل برای اهداف شما بهترین خواهد بود.

آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها

هر دو آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت استفاده می توانند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که میکروبیوم روده نیز نامیده می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب به بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، انواع مختلفی از ژن های پروبیوتیک وجود دارد. محبوب ترین و مورد مطالعه ترین انواع هستند. لاکتوباسیل ها و بیفیدوباکتریومبه هر دو دارای انواع مختلفی از استرس هستند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

استفاده از پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل ایده آل باکتری های خوب روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده یافت می شوند ، از جمله:

  • کمچی
  • کامبوچا
  • سس
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این محصولات معمولاً دستگاه گوارش را هدف قرار می دهند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیکی به دلیل مزایای متنوع آنها ، نگرانی ها را از جمله جوش زدن تا سلامت واژن برطرف می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

برای کمک به پاپایا که یکدست ، پاپایای تازه و موز شکوفا شود.

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی مهم مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. ممکن است نام عدم تحمل لاکتوز را شنیده باشید ، به این معنی که آنها فاقد آنزیم لاکتاز هستند و در استفاده از لاکتاز مشکل دارند. این تنها یک مثال از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا سود نخواهد برد. علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارش (نفخ ، بی نظمی ، سوء هاضمه) و در موارد جدی تر ، تغذیه ارتباط دارد.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلیز ، که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند.
  • پروتئازها که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کنند.
  • لیپاز ، که لیپیدها را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند.

آنزیم های گوارشی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک یافت می شود. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از جهاتی شبیه یکدیگر هستند زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند ، اما در نهایت فواید متفاوتی دارند. برای کمک به کاهش بهترین مکمل برای سلامت روده بر اساس نیازهای خود ، نشان دهید که چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا شرایطی که برای شما صدق می کند.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر بعد از خوردن غذا فقط احساس نفخ می کنید ، سعی کنید مخلوطی از آنزیم های گوارشی را در ابتدای غذا مصرف کنید. با این کار ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی مهم در رژیم غذایی شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را برطرف کنند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را ارتقا دهید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود بخشید ، فرمول های پروبیوتیک را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا باکتری های خوب روده را ترویج دهید. عدم تعادل روده می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست در نتیجه محور پوست روده تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، فشار روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

شما غذای زیادی می خورید و بدخلق نیستید.

اگر معمولاً وعده های غذایی بزرگ می خورید ، یک آنزیم گوارشی می تواند متحد کامل شما باشد. تکه های بزرگ ، عمدتا رضایت بخش ، همچنین می توانند از سیستم گوارش شما مالیات بگیرند. هضم یک وعده غذایی بزرگ مدت بیشتری طول می کشد و باعث ایجاد احساس سیری ناخوشایند می شود. این جایی است که ترکیبی از آنزیم های گوارشی می تواند به تجزیه مواد مغذی مهم در رژیم غذایی شما کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر از داروهایی استفاده می کنید که بر هضم غذا تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته با راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را که باعث عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر در حرکات روده می شوند ، کاهش دهند. افزودن پروبیوتیک ها می تواند به معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید روده برای کاهش برخی از اثرات گوارشی کمک کند.

شما به شیر حساسیت دارید.

در صورت عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت ، باید فرمول پروبیوتیک و ترکیب آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها می توانند مشکلات عادی گوارشی مربوط به عدم تحمل شیر را برطرف کنند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز به تجزیه قند شیر کمک می کند و برای افراد غیر حساس / حساس لذت می برد که از لبنیات در حد اعتدال لذت ببرند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم بهتر عمل کنند.

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید با پزشک خود مشورت کنند تا عوارض جانبی احتمالی را رد کنند.

بسیاری از مردم می توانند از هر دو نوع مکمل در برنامه روزانه خود استفاده کنند. پس از همه ، آنها هریک برای فرآیند گوارش ما مهم هستند. اگر می خواهید ترکیبی از پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی را در برنامه خود قرار دهید ، چند نکته را باید در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها دارای مزایای طولانی مدت هستند. پشتکار برای به دست آوردن مزایای معنی دار ضروری است. علاوه بر این ، نتایج مصرف پروبیوتیک ها ممکن است چندان واضح نباشد. با این حال ، می توانید انتظار تفاوت مثبتی در هضم کلی خود داشته باشید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها کمک پذیرش فوری ارائه می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا همراه با غذا در صورت نیاز مصرف کرد که باعث نفخ یا سوء هاضمه می شود.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که از هر فرمول به درستی استفاده می کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید. اکثر فرمول های پروبیوتیک هنگامی موثر هستند که با معده خالی مصرف شوند ، مانند اولین چیزی که صبح یا قبل از خواب مصرف می شود. در مقابل ، آنزیم های گوارشی باید همراه غذا مصرف شوند تا عملکرد مناسبی داشته باشند.

افکار نهایی.

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های HUM’s Gut Instant و Flatter Me یافت می شوند ، روشی م effectiveثر برای ارتقاء هضم سالم و کمک به سلامت کلی روده ها هستند. برخی از افراد می توانند از هر دو بهره مند شوند ، در حالی که دیگران باید انتخاب های خود را بر اساس اهداف خود محدود کنند. در مورد مکمل های مناسب برای شما در آزمون ما شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید