چگونه یک رژیم کتوژنیک واقعاً بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد


میل جنسی شما در مورد کتو چگونه است؟

فرقی نمی‌کند اخیراً آن را در گوگل جستجو کرده باشید یا شخصاً تغییری را در تغییر تغییر تجربه کرده باشید، احتمالاً کنجکاو هستید که تغییر رژیم غذایی شما از کربوهیدرات به چربی چه تأثیری بر بازی شما خواهد داشت.

آیا رژیم کتوژنیک میل جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد یا این راز نهایی یک زندگی جنسی بهتر است؟

برای کمک به درک آنچه در جریان است و پاسخ به این سؤالات، راهنمای امروز به موارد زیر اشاره خواهد کرد:

ابتدا باید بفهمید که مصرف چربی شما چگونه بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد.

چگونه چربی رژیم غذایی و هورمون های جنسی به هم مرتبط هستند

بسیاری از مردم از این که متوجه می شوند حتی ارتباطی بین مصرف چربی رژیم غذایی و هورمون های جنسی وجود دارد شگفت زده می شوند.

نه تنها این، ارتباط بسیار قوی تر از آن چیزی است که مردم تصور می کنند.

در اینجا چیزی است که من به آن اشاره می کنم:

رژیم غذایی پرچرب منجر به افزایش استروژن می شود

یک مطالعه کوچک نشان داد زنانی که رژیم غذایی کم‌چرب مصرف می‌کردند (فکر کنید: ۲۰ درصد کالری آنها از چربی است) کاهش قابل‌توجهی در سطح استروژن داشتند، در حالی که رژیم‌های پرچرب دقیقاً تأثیر معکوس داشتند.[*].

این امر به ویژه برای زنان درست قبل از یائسگی بسیار مهم است زیرا سطح استروژن در این دوران در حال کاهش است.

سطوح پایین این هورمون مهم زنانه می تواند منجر به کاهش میل جنسی و سایر علائم ناخواسته مانند خشکی واژن و اختلال در خواب و خلق و خوی شما شود.[*].

اینها قطعا به میل جنسی شما کمک نمی کنند.

مطالعه کوچک مشابه دیگری همچنین نشان داد که رژیم‌های غذایی کم‌چرب منجر به کاهش دو هورمون اصلی جنسی زنانه می‌شوند، همانطور که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

رژیم های کم چرب منجر به کاهش استرادیول و تستوسترون می شود

زنان در دوران یائسگی نیز با کاهش قابل توجه دیگری در هورمون ها مواجه هستند، این بار با استرادیول و تستوسترون.

در حالی که کار اصلی استرادیول تولید هورمون های جنسی زنانه است، اما نقش کلیدی در توزیع چربی در زنان و میل جنسی دارد، دو موردی که هر زنی، صرف نظر از سنش، می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.[*][*].

در مورد تستوسترون، اگرچه بیشتر به عنوان یک هورمون مردانه در نظر گرفته می شود، اما در زنان نیز به همان اندازه مهم است.

نه تنها به بدن زنان کمک می‌کند تا استروژن تولید کند، بلکه بر میل جنسی او تأثیر می‌گذارد، از جمله عملکردهای دیگری مانند قوی نگه داشتن توده عضلانی.[*].

با افزایش سن، کاهش طبیعی این دو هورمون جنسی مهم وجود دارد، بنابراین نمی‌خواهید رژیم غذایی شما با مصرف کم‌چربی به آتش سوخت اضافه کند.

این افت تستوسترون فقط زنان را نیز تحت تأثیر قرار نمی دهد.

رژیم غذایی پرچرب می تواند سطح تستوسترون را در مردان نیز بهبود بخشد

برای مردان، کاهش تستوسترون منجر به کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ، به علاوه کاهش سطح انرژی، توده عضلانی و ریزش مو نیز می شود.

همچنین می تواند باعث افزایش وزن مردان به طور خاص در ناحیه قفسه سینه شود که می تواند منجر به ژنیکوماستی یا “سینه مرد” شود.

مطالعه نسبتاً کوچک دیگری نشان داد که وقتی شرکت کنندگان مرد رژیم غذایی چربی بیشتری مصرف می کردند (حداقل ۴۰٪ کالری آنها از چربی)، آنها مقادیر بیشتری تستوسترون و تستوسترون آزاد داشتند.

با این حال، زمانی که شرکت‌کنندگان رژیم غذایی کم‌چرب مصرف می‌کردند، برعکس بود[*].

یک مطالعه تایید کرد رژیم های کم چرب می توانند سطح تستوسترون را تا ۱۲ درصد کاهش دهند.، در حالی که یکی دیگر پیدا شد رژیم غذایی پرچرب ممکن است سطح T را تا ۱۳ درصد افزایش دهد.[*][*].

بنابراین اکنون که دیدیم رژیم‌های غذایی کم‌چرب بر هورمون‌های جنسی و میل جنسی شما تأثیر می‌گذارد، مهم است که یک ارتباط چربی رژیم غذایی دیگر را در اینجا درک کنید: نوع چربی که می‌خورید تفاوت ایجاد می‌کند.

مصرف زیاد چربی های ترانس می تواند میل جنسی را در مردان و زنان کاهش دهد

در حالی که چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع می توانند میل جنسی شما را بهبود بخشند، چربی ترانس چرب موجود در غذاهای سرخ شده به نفع شما نیست.

و این تأثیر منفی هم در مردان و هم در زنان نشان داده می شود[*].

در مردان، چربی ترانس می تواند منجر به تولید غیر طبیعی اسپرم شود. زنان ممکن است در هر زمانی که مصرف چربی ترانس افزایش می یابد، در دوران بارداری دچار مشکل شوند.

پیام در اینجا واضح است: از چربی ترانس مضر اجتناب کنید و به جای آن از انواع سالم تک غیراشباع و چند غیراشباع استفاده کنید. میل جنسی شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.

بنابراین از آنجایی که چربی رژیم غذایی می‌تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد، گام منطقی بعدی این است که بفهمید چربی‌هایی که ممکن است روزانه حمل می‌کنید چگونه بر روی آن تأثیر بگذارند.

با از دست دادن چربی، تغییرات هورمونی به وجود می آید

مصرف رژیم های غذایی پرچرب با یک مزیت طبیعی کاهش وزن همراه است، اما آیا می دانستید که کاهش وزن به طور کلی می تواند به تقویت میل جنسی شما نیز منجر شود.

در یک مطالعه روی بیش از ۲۷۵ زن یائسه دارای اضافه وزن، محققان دریافتند کاهش وزن ۱۷ پوندی (به طور متوسط) باعث کاهش استرادیول آزاد، استرادیول و تستوسترون آزاد می شود.[*].

قبل از اینکه تو را از دست بدهم، بیایید چیزی را روشن کنیم:

قبلا گفتم سطوح پایین استرادیول و تستوسترون منجر به کاهش میل جنسی می شود.

پس چرا این چیز خوبی است که محققان کاهش هر دو را دریافتند؟

تفاوت در اینجا این است که چمدان اضافی اضافه وزن یا چاقی باعث تولید بیش از حد این هورمون‌ها می‌شود که می‌تواند تاثیری مشابه کم بودن آنها داشته باشد: میل جنسی کم.

در این مورد، کاهش وزن به این زنان کمک کرد تا هورمون های خود را در حد طبیعی تنظیم کنند.

نکته کلیدی این است که یک تعادل شاد پیدا کنید که در آن بدن شما مقدار مناسبی از هورمون ها را داشته باشد و نه بیشتر.

خوشبختانه، رژیم کتوژنیک می تواند به انجام این کار کمک کند.

(خوانندگان کنجکاو هستند که چگونه رژیم کتو بر هورمون های زنان تأثیر می گذارد این راهنما را بررسی کنید وقتی خواندن این یکی را تمام کردید.)

همچنین یک مزیت دیگر برای کاهش وزن وجود دارد که می تواند به میل جنسی شما کمک کند.

اعتماد به نفس و میل جنسی خود را به یکباره بهبود دهید

مطمئناً، وزن اضافی که حمل می‌کنید بر هورمون‌های شما تأثیر می‌گذارد، و این یک مشکل است. اما احتمالاً اعتماد به نفس شما را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد.

و وقتی این مقدار کم است، تقریباً می توانید شرط ببندید که میل جنسی شما نیز همینطور خواهد بود.

وقتی قیافه ات خوبه، حالت خوبه! وقتی لباس‌های شما کمی راحت‌تر از آنچه می‌خواهید به تن می‌کنند، این می‌تواند بر احساس شما در داخل و خارج تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که این وضعیت دقیقاً می‌تواند منجر به ناامنی‌هایی شود، به‌ویژه مواردی که در اتاق خواب ظاهر می‌شوند، که باعث می‌شود کمتر در خلق و خوی شما قرار بگیرید.[*].

محققان در مطالعه دیگری دریافتند مردان با سایز دور کمر ۴۰ یا بالاتر شانس ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش می‌دهند که یکی دیگر از قاتل‌های اصلی خلق‌وخو است.[*].

خوش شانس شما، یک رژیم غذایی با چربی بالا (سالم)، پروتئین متوسط ​​و کربوهیدرات کم مانند کتو می تواند به شما در مقابله با همه این مسائل به طور همزمان کمک کند.

شما قادر خواهید بود تعادل طبیعی هورمون خود را بهبود ببخشید و در عین حال وزن خود را کاهش دهید و میل جنسی خود را افزایش دهید. این قطعا اعتماد به نفس شما را در داخل و خارج از اتاق خواب افزایش می دهد.

حتی هنوز، جدای از مصرف چربی در رژیم غذایی و تلاش برای کاهش وزن، چند دلیل بیشتر وجود دارد که میل جنسی شما کمتر از فعال است.

۳ دلیل دیگر برای کاهش میل جنسی

اگر میل جنسی شما هنوز خیلی داغ نیست و در حال حاضر چربی های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید و توانسته اید چند پوند وزن کم کنید، یکی از این مسائل می تواند مقصر باشد:

شماره ۱: شما هنوز در حال انتقال به کتوز هستید

برای خوانندگانی که قبلاً تغییر رژیم کتوژنیک را آغاز کرده‌اند، ممکن است احساس خوبی نداشته باشید.

همانطور که بدن شما از استفاده از کربوهیدرات و گلوکز برای انرژی به چربی و کتون تغییر می کند، ممکن است علائم ناخواسته و ناراحت کننده ای را تجربه کنید.

قابل توجه ترین آنفولانزای کتو است، اما برای تعداد انگشت شماری، میل جنسی کم است.

یکی از دلایلی که میل جنسی شما ممکن است در این زمان کم شود، صرفاً به این دلیل است که این تغییر می تواند بر سطح انرژی و خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

وقتی اینها کم می شوند، حوصله انجام هیچ کاری را نخواهید داشت – به خصوص داشتن رابطه جنسی.

بنابراین اگر شما این را تجربه می کنید، مهم است که صبور باشید و به آن پایبند باشید. این برای همیشه ادامه نخواهد داشت

و هنگامی که به کتوزیس رسیدید، از تمام مزایای مثبتی که قبلاً ذکر کردم، بهره مند خواهید شد.

در مورد این شماره بعدی نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

شماره ۲: شما به اندازه کافی کالری نمی خورید

کتو یا نه، مهم است که هر روز کالری کافی بخورید.

این تضمین می کند که بدن شما منبع کافی سوخت برای اجرای کارآمد تمام عملکردهای مهم بدن شما دارد.

همچنین برای رسیدن به کتوز ضروری است.

ببینید، بدون کالری کافی، بدن شما به حالت گرسنگی می رود. این در واقع یک چیز بسیار بد برای سلامتی شما، وزن است و میل جنسی

هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما چربی اضافی خود را حفظ می کند زیرا مطمئن نیست که چه زمانی دوباره انرژی کافی برای عملکرد بهینه دریافت می کند.

این همچنین می تواند هورمون های شما را مختل کند.

به همین دلیل بسیار مهم است که تعیین کنید روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارید و سپس اطمینان حاصل کنید که هر بار به آن‌ها می‌رسید.

برای کمک به تعیین نیازهای کالری و تجزیه ماکرو، این راهنما را بررسی کنید وقتی اینجا تمام شدی

آخرین اشتباه ما در کاهش میل جنسی ممکن است اشتباهی باشد که به آن فکر نکرده اید.

شماره ۳: الکل میل جنسی شما را کاهش می دهد

در حالی که برخی از الکل‌ها برای نوشیدن کتو بی‌خطر هستند، اما وقتی صحبت از میل جنسی کتو به میان می‌آید، بسیار غم‌انگیز هستند.

ببینید، در حالی که الکل ممکن است آن احساس اولیه شهامت مایع را به شما بدهد – می دانید، نوعی که خجالتی بودن را نادیده می گیرد و نگران ظاهر شما در اتاق خواب نیست – به شما کمک نمی کند که به اوج برسید.

برخی تحقیقات حتی نشان می‌دهند که الکل می‌تواند منجر به اختلال نعوظ و تحریک کمتر شود، که به این معنی است که ارگاسم شما قطعاً آسیب خواهد دید. اگر شما حتی می توانید به آن نقطه برسید[*].

و مردان تنها کسانی نیستند که تحت تأثیر شیشه قرار می گیرند.

زنان همچنین احساسات کمتری را در آنجا تجربه می‌کنند و می‌توانند در درازمدت بر شانس باروری آنها تأثیر بگذارند[*].

بنابراین فقط به این دلیل که نوشیدنی تکیلا مورد علاقه شما عملاً کربوهیدرات ندارد و با ماکروهای شما مطابقت دارد، به این معنی نیست که باید در اینجا زیاده روی کنید.

این کار نه تنها باعث افزایش وزن شما می شود، بلکه میل جنسی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر قصد دارید از یک کوکتل لذت ببرید، آن را در دو نقطه قرار دهید و در مورد آن هوشمندانه رفتار کنید.

به یاد داشته باشید، نوشیدن کالری های غیر ضروری به بودجه روزانه شما اضافه می کند و می تواند پتانسیل چربی سوزی شما را کاهش دهد.

به علاوه، استفاده از کتو به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که تحمل شما دیگر در حد قبل نباشد. پس مواظب باشید زیرا نوشیدن کمتری مصرف می‌شود تا تاثیرات آن را احساس کنید.

در حالی که از مصرف الکل خودداری می کنید یا مصرف آن را کاهش می دهید، اضافه کردن چند غذای تقویت کننده میل جنسی به رژیم غذایی خود نیز ضرری ندارد.

۱۱ غذا برای میل جنسی بهتر (و ۴ غذا برای اجتناب از آن)

این غذاهای دوستدار کتو ممکن است به شما قدرت طبیعی را بدهد که میل جنسی شما نیاز دارد تا دوباره به حالت اولیه بازگردد:

  1. تمشک ها
  2. بلوبری
  3. کلم بروکلی
  4. شکلات تلخ (برای داشتن کربوهیدرات کم، ۱۰۰% کاکائو دریافت کنید)
  5. تخم مرغ
  6. دانه کدو تنبل
  7. ماهی سالمون
  8. ساردین
  9. اسفناج
  10. استیک
  11. ماهی تن

لبنیات، غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین و وعده های غذایی پر کربوهیدرات (به ویژه سرخ شده) می توانند باعث کاهش میل جنسی شما شوند. بهترین گزینه این است که از این غذاها به طور کامل اجتناب کنید یا مانند لبنیات مصرف خود را محدود کنید.

میل جنسی خود را با Keto امروز بهبود بخشید

اکنون درک بهتری از اینکه چگونه چربی رژیم غذایی و کاهش وزن می تواند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد، دارید. بنابراین شما آماده هستید تا از امروز وضعیت خود را بهبود ببخشید.

شروع کار با کاهش مصرف الکل و افزایش مصرف چربی سالم با افزودن  غذای تقویت کننده میل جنسی است که به برنامه ریزی منوی خود اشاره کردم.

و اگر تازه به کتو می روید، به میل جنسی خود کمی زمان بدهید.

هنگامی که مراحل اولیه را پشت سر گذاشتید، می توانید از تمام مزایای مثبتی که امروز به آنها اشاره کردم استفاده کنید.

فقط به یاد داشته باشید که همیشه به اهداف کالری و درشت مغذی های خود برسید.

اگر هر روز به آن اهداف نرسید، هم کتوز و هم میل جنسی خود را خداحافظی خواهید کرد.



منبع