راهنمای گمشده مایاها برای رژیم غذایی کتوژنیک

حجم غذا در رژیم کتوژنیک در حال حاضر، به نظر میرسد تحقیقات محدود نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است اندازه تومور و سرعت پیشرفت برخی سرطانها را کاهش دهد. این تأثیر تا حدی به این واقعیت نسبت داده میشود که رژیم کتوژنیک سطح انسولین را کاهش میدهد. او در این مقاله توضیح داد که سلول های سرطانی برای رشد، تکثیر و تولید انرژی وابسته به گلوکز هستند و افزایش سطح گلوکز و مصرف آن به طور قوی با پیش آگهی ضعیف در بیماران مبتلا به سرطان مرتبط است. پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 12 هفته به طور قابل توجهی عملکرد فیزیکی زنان مبتلا به سرطان تخمدان یا آندومتر را افزایش داد.

علاوه بر این، مطالعات نشان داد که رژیم کتوژنیک بیخطر است و ممکن است به افزایش اثرات درمانهای سنتی سرطان کمک کند. با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است،رژیم های کتوژنیک هدفمند و دورهای، پیشرفته تر هستند و بدنسازان و ورزشکاران از این روش ها استفاده می کنند. مطالعات پیرامون شرکت کنندگان مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را اجرا کرده اند نشان می دهد که شرکت کنندگان شاهد کاهش چشمگیر داروهای کاهش دهنده قند و سطح گلوکز ناشتا بوده اند.

رژیم کتوژنیک عانگع اصلانیان

مصرف عرق خارشتر برای افرادی که مبتلا به بواسیر، اسهال خونی، حصبه، خون ادراری و آبله هستند مضر بوده و توصیه نمیشود. چربی های مضر و مواد قندی، دشمن اصلی بدن ما هستن که توی رژیم کتوژنیک عملاً به مرور زمان اونها رو حذف و یا خیلی کم میکنیم. ما در اینجا یک نمونه رژیم لاغری یک ماهه رایگان را که کارشناسان تغذیه سیرا نوشته اند را آورده ایم. در رژیم لاغری کتوژنیک کاهش وزن چشمگیری را تجربه خواهیم کرد و این به دلیل کم شدن ذخایر کربوهیدرات در بدنمان می باشد چون کربوهیدرات آب زیادی را در خود ذخیره کرده و سنگین می باشد.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

چون همه رژیمها علیرغم ظاهر و تبلیغات، تجاری و تکراری شدهاند و صرفا یک جدولغذایی محدود با توضیحات مختصر است. نکات ذکر شده در ادامه این مقاله برای کسانی که اضافه وزن جزئی تا متوسط دارند مفید است و به کاهش وزن سریع آنها کمک میکند، اما عزیزانی که چاقی یا چاقی مرضی دارند به انتهای مقاله مراجعه کنند تا با روش دائمی و قطعی لاغری خود آشنا شوند چون بین اضافه وزن و چاقی و همچنین نحوه درمان آن ها تفاوت های زیادی وجود دارد. در نگاه اول، این رژیم به عنوان یک رژیم لاغری بهنظر نمیرسد! ᠎Th᠎is w​as gen erated wi᠎th GSA  C onte nt  Gen᠎er᠎ator D᠎emover​si on.

ماهیت محدودکننده رژیم غذایی گاهی اوقات برای یک فرد مبتلا به سرطان بسیار زیاد است، به خصوص زمانی که غذا میتواند منبع آرامش باشد. رژیم کتوژنیک همچنین ممکن است به بهبود افراد مبتلا به انواع مختلف سرطان کمک کند. رژیم کتوژنیک چگونه کار می کند ؟ برخی مکانیسمها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است در وهله اول به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک کند. رژیم کتوژنیک اثرات مختلفی در سلامتی ما دارد که در زیر به بعضی از آنها به صورت خلاصه اشاره می کنیم: کاهش وزن رژیم کتوژنیک در کاهش اشتها و همچنین کاهش وزن بهتر نقش دارد.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا

ما در این مقاله سعی کردهایم در میان انواع رژیم لاغری که تعدادشان هم زیاد است ۹ تا رژیم اصولی و توصیه شده را معرفی کنیم تا بتوانید کاهش وزن موثرتر و اصولی داشته باشید. اما می توانید مطمئن باشید که این نوشیدنی متابولیسم تان را تحریک و به کاهش وزن کمک می کندسیب سبز یا دارچین نیز به اندازه لیموترش بدن ما را در برابر آسیب های ناشی از آنتی اکسیدان ها حفاظت می کنند. رژیم کتوژنیک به تنهایی به کوچک کردن تومورهای موجود کمکی نکرد و همچنین داروی شیمی درمانی سیس پلاتین نیز کمکی نکرد. شرکتکنندگان در مطالعه با وجود اینکه تحت پرتودرمانی، شیمی درمانی یا ترکیبی از هر دو بودند، این مزایا را تجربه کردند.

اما وقتی شما دریافت کربوهیدراتها را در رژیم کتوژنیک کاهش می دهید ( روزانه کمتر از 50 گرم کربوهیدرات ) در بدن شما گلوکز کافی برای تامین انرژی وجود ندارد ، بنابراین بدن مجبور است برای تامین انرژی خود سراغ سوزاندن چربی ها و پروتئین ها برود و زمانی که بدن شروع به تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می کند موادی به نام کتون ها تولید می شود . شما باید در این رژیم روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. همچنین از مصرف غذاهای پر اگزالات مانند بادام، اسفناج و شکلات پرهیز کنید. زنانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکردند بیشتر گزارش میدادند که میتوانند به راحتی فعالیتهایی مانند بالا رفتن از پلهها یا حرکت دادن میز را انجام دهند.

در کودکان حدود ۱٫۷٪ از ۷ سالهها و ۳٫۹٪ از افراد بین ۷ و ۱۵ ساله مبتلا به میگرن هستند و این شرایط تا قبل از سن بلوغ در پسرها کمی بیشتر است. همچنین کاهش سطح ترشح هورمون تیرویید پس از تکرار زیاد میتواند به آتروفی(تحلیل) غده تیرویید منجر و فرد را مبتلا به بیماری کم کاری تیرویید کند. ممکن است سطح IGF-1 را کاهش دهد! تقریباً تمام تحقیقات بعدی به این نتیجه رسیدهاند که رژیم کتوژنیک منجر به کاهش سطح گلوکز میشود. نتایج تحقیقات بعدی نیز امیدوارکننده است.

ساتویک در زبان سانسکریت به معنای خلوص و هماهنگی است و رژیم ساتویک نیز رژیمی است در عین خلوص، هماهنگی ذهن و بدن شما را با خود به همراه میآورد. کتو و تجزیه کربوهیدراتها به شما توصیه نمیشود. ۵ درصد کالری از کربوهیدراتها به دست میآید (حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز). این ممکن است رشد تومور و خطر سرطان را در دراز مدت کاهش دهد. به زبان سادهتر شما ۵ روز از هفته را به دلخواه انتخاب میکنید و طبق روال همیشگی خود غذا میخورید و در ۲ روز باقی مانده مصرف غذای خود را به یک چهارم حالت عادی کاهش میدهید.

یبوست در رژیم کتوژنیک رژیم کتو قصد دارد بدن شما را مجبور به استفاده از نوع متفاوتی از سوخت کند. این اتفاق در افراد روزهدار نیز بهطور ناخودآگاه انجام میشود (نشانه تغییر سیستم بدن از کربوهیدرات به چربیسوزی بوی خاص دهن روزهدار است.) بدن انسان پس از ۸ الی ۱۰ ساعت نرسیدن کربوهیدرات، کلیه ذخایر کربوهیدرات موجود در عضلات و کبد را مصرف کرده و پس از آن برای تامین انرژی خود سیستم سوخت و ساز خود را به کلی تغییر داده و بهطور مستقیم از چربیهای بدن و یا چربیهای دریافتی استفاده میکند.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

به جای آن، می توانید سیب زمینی سرخ شده را نیز تغییر دهید و از سبزیجات استفاده کنید. رژیم کتوژنیک حاوی چربی بالا، پروتئین متوسط تا کم و کربوهیدرات خیلی کم معرفی شده که بدن را مجبور می کند به جای گلوکز برای تولید ATP چربی ها را بسوزاند. در این رژیم افراد کتوژنیک را برای کاهش وزن انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات به دلیل فعالیتشان نیاز بیشتری دارند. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

مگر اینکه پزشک شما خلاف این موضوع را پیشنهاد کند، از دست دادن 2 الی 4 کیلوگرم در هفته معمولاً مقدار مطمئنی است. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، برخی بیماری های مغزی و حتی مبتلایان به آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه ها انجام شود. یک مطالعه کیفیت زندگی اثرات رژیم کتوژنیک را در 16 فرد مبتلا به سرطان پیشرفته بررسی کرد. در مطالعهای بر روی 81 نفر، محققان فوایدی مانند کاهش توده چربی در افراد مبتلا به سرطان رکتوم یا سینه و حفظ توده عضلانی اسکلتی را مشاهده کردند.

بنابراین رعایت رژیم کتوژنیک به دلیل اینکه هم مقدار انسولین را کاهش داده و هم میزان نیاز بدن به انسولین را کاهش می دهد ، ممکن است در کنار سایر روش های درمانی و تغییر سبک زندگی و ورزش به درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک کند . در این رژیم غذایی که به رژیم کتو نیز مشهور است، کربوهیدارتهایی که هضم و جذب آسانی دارند، مثل شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید به کمترین میزان ممکن میرسد. عدد 8 به معنای این است که فرد اجازه دارد تنها در یک بازه 8 ساعته غذا بخورد و 16 ساعت دیگر در حالت روزه قرار می گیرد.

همچنین برای کسانی که تحت درمانهای سنتی سرطان قرار میگیرند، مصرف کالری کافی در حین رژیم غذایی میتواند چالش برانگیز باشد. گزارشهای موردی مشابه در سال 1995 واکنشها به رژیم کتوژنیک را در دو دختر که تحت درمان سرطان پیشرفته مغز قرار داشتند، بررسی کرد. یک مطالعه موردی در سال 2010 اولین بار بود که تحقیقاتی در مورد اثرات درمان گلیوبلاستوما با ترکیبی از درمان استاندارد و رژیم غذایی کتوژنیک محدود منتشر شد. سیالای برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. علی رغم این هیاهوی اخیر در خصوص رژیم کتوژنیک، از نظر پزشکی رژیم کتو مطلب جدیدی نیست و قدمتی حدود 100 سال دارد و از این روش برای درمان بیماری صرع مقاوم به دارو خصوصا در کودکان استفاده میشده.

رژیم کتوژنیک سه روزه

بنابراین این رژیم برای افرادی با بیماری های خاص بسیار مفید و سودمند است. رژیم کتوژنیک، رژیمی پر چربی، با پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. یک رژیم کتوژنیک ممکن است باعث شود در طول 3 تا 6 ماه اول نسبت به سایر رژیم های لاغری وزن بیشتری کم کنید . در چنین شرایطی باید قید رژیم لاغری سریع را زده زیرا تنها عمل های لاغری مانند اسلیو معده که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود کارساز هستند. می توان گفت شنا یک ورزش برای لاغری کل بدن است.شنا شامل حرکات های گوناگونی هست که این حرکات همانند ورزش های هوازی عمل می کنند و بدنتان را به چالش می کشند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پنج راز درباره لاغری سریع رژیم کتوژنیک که هنوز از شما پنهان می‌کنند بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.