استفاده از 7 رژیم غذایی کتوژنیک استراتژی‌ها مانند طرفداران

آیا آماده اید این دستور پخت کتوژنیک ماچا لاته را امتحان کنید؟ احتمالا برخی از شما از خود این سوال را بپرسند که آیا اساسا رژیم غذایی خاصی برای این دوره وجود دارد! آیا رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک میکند؟ مقاومت به انسولین میتواند به دلیل اختلال در ترشح انسولین ایجاد شود. افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند. در مقابل رژیم کتوژنیک به نظر میرسد اثر مثبت داشته باشید.

بنابراین نشان داده شده رژیم کتوژنیک با حذف کامل این مواد غذایی و توصیه به مصرف سبزیجات فیبری میتواند باعث بهبود شرایط پوستی شود، البته برای ثابت شدن این اثر بر روی پوست هنوز به مطالعات بیشتری نیاز هست. البته پروتئین در بدن میتواند مجدد به گلوکز تبدیل شود و به همین دلیل پروتئین بالای این رژیم میتواند باعث کاهش کتوزیس در بدن فرد شود و اثر کمتری نسبت به رژیم استاندارد داشته باشد ولی باز هم میتواند باعث کاهش وزن خوبی در افراد شود.

رژیم کتوژنیک چربی

کتونهای تولید شده در رژیم کتوژنیک برای دفع به اسید اوریک تبدیل میشوند و باعث اسیدی شدن ادرار میگردند. در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. اصلی ترین و مهم ترین سوختی که بدن انسان برای تولید انرژی به آن همیشه احتیاج دارد گلوکز است. یکی از محبوب ترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک یا کتو است. البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که دریافت رژیم بدون آنالیز بدن اقدامی غیر علمی است، چراکه بدون شناخت بدن و متابولیسم آن نمی توان رژیم مناسبی را انتخاب کرد. اغلب کسانی که به سراغ رژیم کتو می روند در گذشته از پیروان رژیم اتکینز بودهاند به گونهای که هیچ محدودیتی را در مصرف پروتئین خود ایجاد نکرده اند. برای کاهش بار رژیم کتوژنیک بر روی کلیهها سعی کنید به میزان کافی آب مصرف کنید و در صورتی که مکملهای حاوی سیترات مثل کلسیم سیترات مصرف میکنید و یا مشکل کلیوی و فشار خون دارید با پزشک و متخصص تغذیه خود حتما در میان بگذارید. Article w​as c re​at ed  wi th G᠎SA Conte᠎nt ᠎Ge᠎nerato r ᠎DEMO !

سپس انسولین نمیتواند گلوکز را به داخل سلولها منتقل کند، بنابراین قند در خون شما باقی میماند و سطح انسولین در خون شما بالا میرود. کاهش سطح قند خون منجر به سوختن چربی و تبدیل آن به انرژی می گردد. آلیاژهای منیزیم به دلیل سبک بودن هر روز با استقبال بیشتری مواجه میشوند اما با این وجود فرایندهای تولید آنها به دلیل خصوصیات منیزیم محدود است. هیچ کارشناس تغذیه ای در جهان استفاده از این سبک رژیم های لاغری رو تایید نمیکنه. اختلالات ذهنی: در تحقیق انجام شده بر روی حیوانات مشخص شد که رژیم کتوژنیک در بهبود آسیب های مغزی نقش موثری دارد.  Th is w as gen erated ᠎with GSA  C on te​nt Gen er​ator DE​MO.

در برخی مطالعات نشان داده شده که رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود سطح هورمون انسولین و کاهش وزن و عوارض پوستی در افراد درگیر با سندرم تخمدان پلی کیستیک شود. طبق بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳، این یافتهها نشان میدهد که حفظ سطح قند خون از طریق یک رژیم غذایی کتوژنیک، باعث کاهش میزان هورمون در زنان میشود. این خبر خوب است که بدانید رژیمهای کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یا دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد.

یبوست در رژیم کتوژنیک در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملاً متفاوت میشود. لازم به ذکر است که آنفولانزای کتو (تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، کمبود انرژی برای ورزش و یبوست) طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود. این به دلیل کاهش مصرف قند است که باعث کاهش درد شکم و بهبود هماهنگی و مدفوع شما برای مبارزه با علائم IBS میشود. این رژیم نسبت به سایر رژیم های کتوژنیک انعطاف بالاتری دارد و از طرفی باعث جلوگیری از تحلیل عضلانی در افراد ورزشکار حین رژیم کتوژنیک میشود، چون مصرف کربوهیدرات در کنار پروتئین برای وعده قبل و بعد از تمرین مهم است و در این رژیم به صورت کامل رعایت میشود.

رژیم نگهدارنده کتوژنیک

شبها هم به جای خوردن اسنک یا غذاهای سرخ کرده و نوشیدن قهوهی زیاد، سعی کنید میوه بخورید و برای شام هم پیشنهاد ما یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات، یا یک غذای سرخ کردنی سریع با کمی روغن است. اگر اسم رژیم کتوژنیک را شنیدهاید احتمالا فواید آن برای کاهش وزن و لاغری سریع هم به گوشتان خورده است. چه خطرات پنهانی در پناهبردن به این رژیمها وجود دارد؟ این علائم میتوانند ماهیتی دیداری، حسی یا حرکتی داشته باشد و بسیاری از افراد، بیش از یکی از آنها را تجربه میکنند.

رژیم کتوژنیک و بارداری

ابن نکته را نیز توجه داشته باشید که بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. با توجه به توضیحاتی که درباره فواید رژیم کتوژنیک خواندید، احتمالاً دیگر رژیم غذایی را به چشم یک رژیم لاغری نمیبینید! در واقع خوردن غذاهای پر چرب شواهدی را نشان میدهد که به طور کلی سلامت کبد شما را بهبود می بخشد. لازم به ذکر است که رژیم کتو مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که این امر میتواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد. ناراحتی روده یکی از نگرانیهای عمده برای میلیونها نفر است، اما افزایش میزان چربی در رژیم غذایی میتواند منجر به بهبود دراز مدت در سلامت دستگاه گوارش شما شود.

یبوست در رژیم کتوژنیک اینکه این رژیم چگونه به درمان تشنج در مبتلایان به صرع کمک میکند هنوز به طور کامل مشخص نیست؛ اما احتمالا کاهش کربوهیدرات و افزایش چربیهای سالم در رژیم کتو دلیل کاهش تحریک پذیری مغز و تشنج است. نشان داده شده افرادی که به بیماری صرع مبتلا هستند خصوصا کودکان با داشتن یک رژیم کتوژنیک علائم کمتری دارند و تعداد حملات عصبی در آنها کاهش پیدا میکند. تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتو میتواند میزان کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول مفید در بدن شود رژیمهای غذایی کتوژنیک همچنین میتوانند خطر بیماری قلبی عروقی در بیماران چاق را به طور مؤثر تر از رژیم غذایی کم چربی یا متوسط چربی کاهش دهند.

کمک گرفتن از متخصصان و یا برنامههایی نظیر کالری شمار کرفس میتواند در موفق شدن، به شما کمک خوبی کند. مطالعهای بر روی ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد که پس از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای شش ماه، توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران بهبود مییابد. به نظر میرسد عجیب است که رژیم کتوژنیک میتواند علائم اوتیسم بهبود بخشد. این شرایط برای افرادی که دیابت دارند و داروهای کنترل کننده قند خون مصرف میکنند و یا تحت درمان با انسولین هستند میتواند خیلی خطرناک تر باشد و باعث ایجاد کتواسیدوز دیابتی شده و منجر به بیهوشی فرد شود.

رژیم لاغری کتوژنیک زیباتن

این عارضه معمولا نتیجه مصرف زیادی و یا کم فیبر است، یا زمانی که بیش از حد گوشت یا پنیر مصرف کنید. همچنین لازم به ذکر است که رژیم کتوژنیک در بیماران مبتلا به پانکراتیت، نارسایی کبد، اختلالات متابولیسم چربی، کمبود اولیه کارنیتین، کمبود کارنیتین پالمیتویل ترانسفراز، کمبود کارنیتین ترانسلوکاز، پورفیریا یا کمبود پیروات کیناز ممنوع است. در طول قرن ۲۰ به دنبال مطالعات بیشتر، مواد پیشگیرانهٔ مؤثرتری ساخته شدند و مورد تأیید قرار گرفتند. از دیگر عوارض این رژیم غذایی میتوان به تضعیف سیستم ایمنی و در نتیجه بروز انواع التهابات و عفونتها در بدن اشاره کرد؛ که التهاب پانکراس و اختلالات متابولیسم مواد مغذی از آن جمله است.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

اگر بیمار ناباروری داشته باشد، درمانهای باروری به او داده میشود، حتی اگر به دلیل سایر مشکلات مرتبط با PCOS، موفقیت پنج راز درباره لاغری سریع رژیم کتوژنیک که هنوز از شما پنهان می‌کنند آمیز نباشد. در هر صورت اگر بیمار هپاتیتی هستید، باید بدانید که تنها داروهای پزشکی برای درمان شما کافی نیستند و باید رژیم غذایی مناسب و درخوری را پیش بگیرید. اگر بیمار پریودهای نامنظم داشته باشد، پزشک او را با قرصهای ضدبارداری فقط در حد عادت ماهانهاش درمان میکند، بدون اینکه بر عواقب آن یا میزان افزایش وزن او تمرکز کند. هرگونه قند موجود در ترکیبات دارویی یا مکملهای غذایی را باید از میزان قند محاسبهشده رژیم روزانه کم کرد.

هرچقدر میزان دریافت کربوهیدراتها را کمتر کنید، سرعت تولید کتونها در بدن افزایش مییابد. در حالی که هیچ چیز در مورد این غذاها ناسالم نیست، سطح بالای کربوهیدرات آنها باعث کاهش سرعت انتقال شما به کتوز میشود. ما دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات می کنیم. اگر قصد دارید با این رژیم آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید. البته باید بدانید که مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک گران و هزینه بر بوده و رعایت آن با عادات غذایی معمول ما نیز فاصله زیادی دارد.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

یکی دیگر از عوامل پیشگیری از سرطان این است که رژیم کتوژنیک قند خون بالا را کاهش میدهد و میتواند شانس ایجاد انواع عوارض انسولینی را که با برخی از سرطانها مرتبط است، کاهش دهد. مصرف نشاسته مقاوم میتونه به کنترل قند خون و متعادل شدن حساسیت به انسولین کمک کنه. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند.