Chippin Away Like Frito-Lay – عوامل محیطی

در حالی که فکر می‌کردم برای پست بعدی‌ام چه بنویسم، اینجا نشسته بودم و آخرین تراشه‌ام را از Doritos Cool Ranch تمام می‌کردم و فکر می‌کردم که بفهمم چه چیزی باعث موفقیت Doritos شده است عالی است. پس از انجام تحقیقات بیشتر، از آنچه در مورد این برند باورنکردنی فهمیدم شگفت زده شدم، به همین دلیل تصمیم گرفتم یافته های خود را با همه به اشتراک بگذارم. Frito-Lay یک شرکت مشهور در صنعت تنقلات و صاحب برند چیپس Doritos است. به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید اسنک در ایالات متحده، بخشی از موفقیت این شرکت به استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی موثر این شرکت نسبت داده می شود. این شرکت علاوه بر مشارکت در بازاریابی ملی و جهانی، تأثیر عوامل محیطی را که می تواند بر موفقیت یک محصول یا خدمات داشته باشد، درک می کند. عوامل محیطی مانند وابستگی متقابل اقتصادی جهانی، شیوه های تجاری، جمعیت شناسی، زیرساخت های فیزیکی، اخلاق، فرهنگ، فناوری و حتی سیستم های سیاسی که بر روابط بین المللی تأثیر می گذارند، بر استراتژی های بازاریابی شرکت تأثیر می گذارند.

برای نشان دادن، در اینجا چند نمونه از عوامل محیطی داخلی و خارجی وجود دارد که می تواند بر تصمیمات و استراتژی های بازاریابی برای سازمان ها تأثیر بگذارد:

عوامل محیطی داخلی

منابع سازمانی

خط(های) محصول موجود

مدیریت و پشتیبانی

مهارت ها و فلسفه ها

عوامل محیطی خارجی

فن آوری

از نظر سیاسی و قانونی

کسب و کار

از نظر اجتماعی و فرهنگی

با درک کلی از عوامل محیطی، اکنون توانسته ایم نحوه ارتباط آنها با تصمیمات بازاریابی Frito-Lay را بررسی کنیم. این شرکت به عنوان عضوی مفتخر از خانواده PepsiCo، اهمیت جمعیت‌شناسی و زیرساخت‌های فیزیکی را درک کرده و آن‌ها را به‌طور مؤثر در استراتژی‌های بازاریابی شرکت ادغام می‌کند.

Frito-Lay با منبع غنی منابع و نام تجاری معتبر، باید اطمینان حاصل کند که همه کارکنان در فعالیت های روزمره خود اخلاقی و مسئولیت اجتماعی دارند. این شرکت نه تنها نیاز به گواهینامه مجدد سالانه دوره های اخلاقی برای همه کارکنان دارد، بلکه تیم مدیریت به طور مداوم اخلاق و مسئولیت اجتماعی را تبلیغ می کند. به عنوان مثال، Frito-Lay یک طرح “محل دفن زباله صفر” دارد که در آن شرکت با TerraCycle برای اهداف بازیافت کار می کند. مشتریان تشویق می شوند تا کیسه های چیپس استفاده شده را جمع آوری کرده و پس از استفاده برای بازیافت به TerraCycle ارسال کنند. در ازای هر کیسه چیپسی که ارسال می کنند، ۰.۰۲ دلار دریافت می کنند که به یک مدرسه یا سازمان غیرانتفاعی به انتخاب خود اهدا می شود. این یک استراتژی بازاریابی بسیار هوشمندانه توسط Frito-Lay است زیرا این شرکت هزینه تولید محصولات را از طریق بازیافت کاهش می دهد و در عین حال به محیط زیست و جامعه کمک می کند.

علاوه بر این، این شرکت برنامه های آموزشی استثنایی را برای همه ذینفعان ارائه می دهد. وب سایت این شرکت کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ذینفعان در جریان آخرین اخبار مربوط به محصولات، فناوری، کیفیت، اخلاق، بازاریابی و غیره قرار می گیرند. به عنوان مثال، مشتریان می توانند برای دریافت آخرین به روز رسانی محصولات جدید Frito-Lay از وب سایت شرکت بازدید کنند و از طریق نظرسنجی از مشتریان، بازخورد انتقادی را در مورد این محصولات جدید ارائه دهند. این به نوبه خود به شرکت اجازه می دهد تا داده های تحقیقات بازار به دست آمده را بررسی کند و استراتژی های بازاریابی شرکت را بر اساس آن تنظیم کند. اینها تنها چند نمونه از چگونگی ادامه درک Frito-Lay است که چگونه عوامل محیطی داخلی می توانند بر استراتژی ها و تصویر بازاریابی شرکت تأثیر بگذارند. به این ترتیب، این شرکت به نشان دادن یک فرهنگ قوی شرکتی ادامه می دهد که به شیوه ای اخلاقی و مسئولیت پذیر اجتماعی برای بهبود محصولات، خدمات، آموزش، جامعه و محیط عمل می کند.

Frito-Lay همچنین از عوامل محیطی خارجی ذکر شده در بالا استفاده کرده است تا به شرکت مزیت رقابتی بدهد. از نقطه نظر فن آوری، Frito-Lay آخرین فن آوری ها را برای پشتیبانی از بازاریابی آنلاین و تبلیغات برای محصولات ارائه شده یکپارچه کرده است. برای مثال، وب‌سایت این شرکت مملو از رسانه‌های فلش و سایر تاکتیک‌های بازاریابی است که به برجسته‌کردن خوشمزه بودن انواع میان‌وعده‌های ارائه‌شده در Frito-Lay کمک می‌کند. این وب سایت به مشتریان این امکان را می دهد که قبل از خرید به هر محصولی که انتخاب می کنند مراجعه کنند تا جزئیات بیشتری در مورد آن محصول خاص به دست آورند. جزئیاتی مانند کالری، قیمت و حتی تبلیغات مربوط به این کالاها به صورت آنلاین برای مصرف کنندگان لیست می شود. علاوه بر این، Frito-Lay همچنین از فناوری برای تقویت نام تجاری شرکت استفاده می کند. با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند سوخت های زیستی، انرژی خورشیدی، گرمای بازیافتی و بخار حاصل از گیاهان، این شرکت تخمین می زند که تا سال ۲۰۱۷ به ازای هر کیسه تراشه، ۴۵ درصد انرژی کمتری مصرف خواهد کرد.

آنچه که شخصاً برای من جالب‌تر بود، درک مؤثر شرکت از عوامل محیطی اجتماعی، جمعیتی و فرهنگی و استفاده از داده‌های تحقیقات بازار است که برای تولید محصولات خاص متناسب با بازارهای هدف خاص تولید می‌کند. به عنوان مثال، Frito-Lay تحقیقات بازار در مورد عوامل محیطی خارجی ذکر شده در بالا انجام داد و دریافت که ژاپنی ها سلیقه های متفاوتی دارند. برای ارضای این بازار هدف خاص، Frito-Lay شروع به تولید انواع چیپس ذرت با طعم های مختلف Doritos به طور خاص برای ژاپن کرد. طعم هایی مانند کاری نارگیل، سس مایونز واسابی، سس مایونز تن و حتی چیپس Dorito با طعم سوسیس.

به نظر من این از طرف Frito-Lay بسیار هوشمندانه است، به ویژه با توجه به وابستگی متقابل اقتصادی و تجارت جهانی، زیرا سازمان ها می توانند به بازارهای هدف جدیدی دست یابند تا محصولات خود را به کاربران نهایی مختلف تبلیغ کنند و بفروشند. همانطور که می دانیم، تجارت بین المللی فرصت هایی را برای مشاغل ایجاد می کند و مصرف کنندگان را در معرض محصولات و خدماتی قرار می دهد که ممکن است در کشور خودشان در دسترس نباشند. تجارت بین‌الملل نیز به دلیل وجود تولیدکنندگان متعدد، گزینه‌های بیشتری را از نظر قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. هنگام تجارت بین المللی، شرکت هایی مانند Frito-Lay دارای مزیت رقابتی هستند زیرا محصولات یا خدمات در سراسر جهان ارائه می شوند. بنابراین، افزایش تقاضای مصرف کننده می تواند به شرکت کمک کند زیرا هزینه های تولید به دلیل صرفه جویی در مقیاس کاهش می یابد.

اگرچه من چندین دهه است که محصولات Frito-Lay را مصرف می کنم، اما هرگز برای تشخیص توانایی غیرعادی شرکت در تجزیه و تحلیل عوامل محیطی داخلی و خارجی و ایجاد استراتژی های بازاریابی و محصولات متناسب با نیازهای مشتریان تحقیق نکرده ام. صرف نظر از اینکه آمیخته بازاریابی در داخل یا بین المللی رضایت بخش است، Frito-Lay تضمین می کند که تحقیقات بازار مناسب با در نظر گرفتن عوامل محیطی مانند فرهنگ، اخلاق، فناوری، زیرساخت فیزیکی، جمعیت شناسی و محیط قانونی انجام می شود. این به شرکت اجازه می دهد تا محصولات ارائه شده بر اساس داده های تحقیقات بازار دریافتی را بیشتر بهبود بخشد.

دیوید اوگیلوی، استاد تبلیغات، عاقلانه گفت: “هرگز آزمایش را متوقف نکنید، و تبلیغات شما هرگز از پیشرفت باز نخواهد ماند.” Frito-Lay همچنان به آزمایش بازارها برای ایجاد محصولاتی متناسب با سلیقه ها و ترجیحات فرهنگی خاص ادامه می دهد. این به شرکت اجازه می دهد تا بازارهای فعلی را راضی کند و به بازارهای جهانی جدید دست یابد و موفقیت نجومی شرکت را تثبیت کند.

به شکست Frito-Lay ادامه دهید – براوو!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر