۹ نکته برای مدیتیشن موفق


اگر می خواهید از مزایای مدیتیشن از طریق مدیتیشن موفق بهره مند شوید، رعایت برخی نکات مهم است.
9 نکته برای مدیتیشن موفق

فواید مدیتیشنبسیار متفاوت است، از جمله بهبود کیفیتاز جانبزندگی و بهبود رفاه عمومی.


به همین دلیل است که کارشناسان فعالانه مدیتیشن را توصیه می کنند.

اگر می خواهید مدیتیشن را در زندگی خود تمرین کنید و اگر می خواهید در مدیتیشن موفق شوید، نکات زیر را با دقت بخوانید.

مراقبهبودن استبطور کلیمعروف به آموزش ذهن برای رسیدن به حالت آرامش و آرامش.

این آموزش کار ساده ای نیست که بتوان آن را بلافاصله انجام داد زیرا به صبر و پشتکار نیاز دارد.


با این حال، هنگامی که به مدیتیشن رسیدید، می توانید از طریق آرامش درونی احساس شادی واقعی کنید.

اگر می خواهید از آموزش مدیتیشن خود بیشترین بهره را ببرید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند آن را به یک عادت تبدیل کنید.

۱. بیایید استراحت کنیم

قبل از شروع لباس راحت بپوشید.بهتر است لباس های گشاد بپوشید.

و از لوازم آزاردهنده مانند ساعت یا دستبند استفاده نکنید.در نهایت، تمرین خوب مدیتیشن با پای برهنه است.

۲. زمان مناسب را انتخاب کنید

زمانی را انتخاب کنید که کاری برای انجام دادن وجود نداشته باشد و وقفه ای وجود نداشته باشد.این زمان را به مدیتیشن اختصاص دهید تا بتوانید هر روز آن را تمرین کنید.







































































































برای مدیتیشن صحیح، مهم است که به طور منظم آن را تمرین کنید.اگر می خواهید تغییرات عمیق و پایداری داشته باشید، باید مدیتیشن منظم داشته باشید.


اگر مدیتیشن را در حد اعتدال تمرین کنید، ممکن است به سختی از مزایای آن بهره مند شوید و خطر بازگشت به عادت اصلی خود یا درگیر شدن با احساسات منفی برایتان دشوار باشد.

زمان و مکان مناسب آماده سازی.این یکی از اولین قدم ها در مدیتیشن است.

۳. یک مکان آرام پیدا کنید

برای شروع مدیتیشن، بهتر است مدیتیشن را در مکانی آرام تمرین کنید که مزاحم شما نباشد.

پس بیایید مکان های مناسب برای مدیتیشن را در خانه خود بررسی کنیم.یا می توانید به جایی بروید که به شما آرامش بدهد.دلیل پیدا کردن یک مکان آرام، ترویج خودبینی و درگیری هنگام مدیتیشن است.

۴. با حالت صحیح بنشینید

وضعیت بدن یکی از جنبه های بسیار مهم مدیتیشن است زیرا بر وضعیت ذهن تأثیر می گذارد.در حالت ایده آل، شانه ها و بازوهای شما باید شل و پشت شما صاف باشد.


در این مرحله، باید به دنبال تعادل بین آرامش و سفتی باشید.

از نشستن در وضعیت بسیار راحت خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خواب آلودگی شما شود.همچنین زیاد عصبی نباشید.این به این دلیل است که استرس منجر به یک حالت هیجان روانی می شود.

راهنمای مدیتیشن معمولاً اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت بدن ارائه می دهد و همچنین دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه قرار دادن هر قسمت از بدن را ارائه می دهد.رایج ترین حالت ها نشستن با پاهای روی هم، نشستن روی صندلی و پاهای روی زمین یا نشستن روی یک کوسن است.

شما فقط باید شغلی را انتخاب کنید که برای شما راحت تر است و با نیازهای شما مطابقت دارد.

۵. گرم کنید

یک نکته برای کمک به مدیتیشن این است که از قبل خود را گرم کنید.تمرینات گرم کردن می تواند به ما کمک کند هنگام مدیتیشن احساس راحتی بیشتری داشته باشیم.


می توانید برای شل کردن گردن، بازوها و کمر خود، یوگا یا حرکات کششی انجام دهید.این حرکات به گردش خون کمک می کند و به آرامش بدن کمک می کند.

۶. روی چیزی که به شما در مدیتیشن کمک می کند تمرکز کنید

یکی از راه هایی که به شما کمک می کند تمرکز کنید و آرام بمانید، تمرکز روی چیزی است.این می تواند یک نفس لرزان، احساسی در بدن او یا تصویری باشد که او قبلا دیده است.

در حالت ایده آل، اجازه دهید ذهن ما در صورت امکان آن چیز را تشخیص دهد، و اگر حواسمان پرت شد، به محض اینکه متوجه آن شدیم، به تمرکز بر روی آن موضوع برگردیم.

۷. بیایید در ذهن خود ترسیم کنیم

راه دیگر برای کنترل ذهن خود در حین مدیتیشن این است که هر چیزی را در ذهن خود تجسم کنید.


به عنوان مثال می توانید رنگ ها را خودتان در مکان ها، راه ها، خدایان و … رنگ آمیزی کنید.این یک تمرین ذهنی استایده آل برای افرادی کهخلاقو لذت ببررویاپردازی.

۸. ایده هایی که می آیند و می روند را بپذیرید

هدف از مدیتیشن تغییر یا کنترل افکار، احساسات یا عواطف نیست.


برعکس، هدف این فعالیت یادگیری و همزیستی با آنهاست.به عبارت دیگر، رفاه و آرامش از پذیرش ناشی می شود.

به همین دلیل است که هنگام مدیتیشن باید دائماً افکار خود را زیر نظر داشته باشید.


بیایید بدون غرق شدن در آنها و مشاهده منفعلانه محتوای ذهنی، حسی، فیزیولوژیکی یا رفتاری آنها به آنها نگاه کنیم.برای نظارت غیرفعالیعنی مشاهده بدون انتقاد یا نتیجه گیری.

یعنی وقتی این فرآیندهای ذهنی ظاهر می شوند، باید آنها را مشاهده کنیم، بپذیریم و رها کنیم.


سپس راهی برای حرکت رو به جلو، تمرکز مجدد بر روی چیزی یا تجسمی است که در مورد آن فکر می کردید.

۹. به تدریج زمان مدیتیشن خود را افزایش دهید

ابتدا باید برای مدت کوتاهی مدیتیشن کنید و با ادامه مدیتیشن مدت زمان مدیتیشن را افزایش دهید.


به عنوان مثال، شما می توانیدبا جلسات کوتاه شروع کنید و به تدریج آن زمان را به ۳۰ دقیقه یا بیشتر در روز افزایش دهید.

به این ترتیب، می‌توانید روال خود را راحت‌تر تنظیم و هماهنگ کنید.

زمان مدیتیشن را افزایش دهید

شما باید در مورد تکامل مدیتیشن فکر کنید.تنها در این صورت می توان زمان مدیتیشن را به تدریج افزایش داد.

توصیه های اضافی برای مدیتیشن موفق

۹ نکته فوق قطعا به شما در مدیتیشن کمک می کند و اگر آنها را به خوبی رعایت کنید بدون مشکل زیاد به مدیتیشن عادت خواهید کرد.


علاوه بر این موارد زیر را توصیه می کنیم:

  • باید سرنخی وجود داشته باشد.در حالت ایده آل، شما باید یک معلم با تجربه و دانش مرتبط با تکنیک های مدیتیشن داشته باشید.اگر معلمی در دسترس نیست، می توانید از کتاب ها یا متون طراحی شده برای آموزش و گسترش مراقبه استفاده کنید.


  • صبور باش. به مدیتیشن هر روز ادامه دهید.البته انجام این کار آسان نیست.این به این دلیل است که مقاومت هم از عوامل بیرونی (کار، تکالیف، سفر) و هم از عوامل داخلی ناشی می شود.با این حال، شما باید سعی کنید بر همه این موانع غلبه کنید و همیشه به تمرین ادامه دهید.
  • مستقل از وضعیت ذهنی مراقبه کنید.تداوم مدیتیشن نباید به وضعیت ذهنی آن زمان بستگی داشته باشد.فرقی نمی کند که آموزش سرگرم کننده باشد یا نه.مهم این است که صبور باشید و پافشاری کنید.


  • اهداف و نقاط عطف را تعیین نکنید.شما می خواهید در اسرع وقت از مزایای مدیتیشن بهره مند شوید، اما بگذارید صبر شما تمام شود.اگر با عجله مدیتیشن می کنید، مدیتیشن در جهت مخالف پیش می رود.اگر می خواهید تغییرات عمیقی داشته باشید، باید زمان زیادی را صرف کنید.





رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر