10 حقیقت و افسانه های افزایش متابولیسم


وقتی در مورد متابولیسم صحبت می کنیم ، اغلب شکایت می شود: “ای کاش متابولیسم به من اجازه می داد که مانند دوستم چیپس سیب زمینی و پیتزا بخورم و وزن خود را افزایش ندهم.” واقعیت این است که همه ما نوعی متابولیسم داریم و تقریباً همه در محدوده “طبیعی” قرار می گیرند.

متابولیسم چیست؟

متابولیسم به عنوان مجموعه ای از واکنش های شیمیایی که باعث سوزاندن کالری می شوند ، تعریف شده است. این واکنشهای شیمیایی را می توان به سه دسته تقسیم کرد: میزان متابولیسم در حالت استراحت (RMR) ، اثر حرارتی فعالیت بدنی (TEPA) و اثر حرارتی رژیم غذایی (TEF).

میزان متابولیسم در حالت استراحت

در اینجا چند خبر خوب وجود دارد. بیشتر کالری هایی که می سوزانید اضافی عمل نمی کنند. حدود 60 تا 75 درصد کالری هایی که می سوزانید از فعال نگه داشتن بدن شما به دست می آید. مانند دستگاهی که هرگز خاموش نمی شود ، بدن شما همیشه در حال کار است و همیشه به سوخت احتیاج دارد ، چه در حال دویدن در ماراتن باشید و چه در حالت خواب. اندام های فعال قلب ، مغز ، ریه ، کبد و کلیه ها هستند که حدود 80 درصد از کل کالری مصرفی روزانه را تشکیل می دهند.

برخی از افراد RMR بالاتری نسبت به دیگران دارند. کودکان هنگام استراحت به کالری بیشتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند. سینه های سینه کودک زیر 6 سال در هر پوند دو برابر کالری بزرگسال در حالت استراحت کالری می سوزاند. در سنین 6 تا 18 سال ، RMR شما حدود 25 drops کاهش می یابد و هر دهه پس از آن RMR شما 2 to تا 3 another دیگر کاهش می یابد. این بیشتر به این دلیل است که وقتی بزرگتر می شویم فعالیت ما کمتر می شود ، به این معنی که ما می خواهیم ماهیچه های کالری سوز را از دست بدهیم.

اثرات حرارتی فعالیت بدنی

کلمه “حرارتی” به گرما اشاره دارد. و در این مورد ، ما در مورد حرارت ایجاد شده هنگام راه رفتن صحبت می کنیم. این می تواند به معنی کار کردن باشد ، اما همچنین می تواند به معنی سوار شدن در ماشین یا آشپزی باشد. بسته به میزان فعالیت شما ، TEPA حدود 15 تا 30 درصد از کل کالری شما را در روز مصرف می کند. حتی تعداد لرزش ها و عصبی بودن این مقدار است.

اثر حرارتی تغذیه

حدود 10 درصد از کالری هایی که هر روز مصرف می کنید از TEF تأمین می شود. TEF نشان دهنده تمام انرژی ای است که برای هضم ، ذخیره ، حمل و جذب غذای خود صرف می کنید.

شاید او با آن متولد شده است

این حقیقت وجود دارد که برخی افراد متابولیسم سریع تری نسبت به دیگران دارند. برخی از ما در قرعه کشی ژن برنده می شویم و در نگهداری پوندهای ناخواسته مشکل کمتری داریم. واقعیت غم انگیز این است که در صورت افزایش وزن ، باید از رژیم غذایی سختی پیروی کنید تا از افزایش وزن جلوگیری کنید. دلایل آن مشخص نیست ، اما تغییرات هورمونی می تواند عامل کاهش وزن باشد. سرکوب کننده های اشتها در این موارد می تواند مفید باشد.

حقایق و داستان

کلمه “متابولیسم” حول محور رژیم های غذایی می چرخد. گاهی اوقات این توصیه مفید است ، اما گاهی اوقات می تواند گمراه کننده باشد. آیا باید غذای جدیدی را امتحان کنید؟ یک تمرین جدید؟ پروتئین بیشتر؟ ما اینجا هستیم تا به شما در تمایز آنزیم ها از داستان کمک کنیم. حقایق پزشکی مورد تایید متخصصان بهداشت را که می توانند به شما در درک نقش آنزیم ها در کاهش وزن و همچنین نکاتی برای حفظ تعادل آنزیمی سالم کمک کنند ، بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید