گرفتگی عضلات – برای جلوگیری از گرفتگی یک تکه شکلات داشته باشید

بدون ذخیره انرژی در مسابقات طولانی پیروز نخواهید شد. تعادل کلید موفقیت است، حتی بازیکنان برتر ممکن است در “مدهای تغذیه” قرار بگیرند، این اشتباهات می تواند به شدت بر توانایی بازی آنها تأثیر بگذارد.

یک تصور اشتباه در بین ورزشکاران و مربیان این است که یک وعده غذایی با پروتئین بالا مستقیماً وارد بافت عضلانی می شود، اما این به این سادگی نیست.

اگر پروتئین بیش از حد همراه با کالری بیش از حد بخورید، در واقع به چربی بدن تبدیل می شود. مهمتر از آن، پروتئین اضافی در هنگام تجزیه نمی‌تواند ذخیره شود و بار کاری زیادی روی کلیه‌ها وارد می‌کند که می‌تواند باعث از بین رفتن سایر مواد مانند کلسیم در ادرار شود. این عامل اصلی گرفتگی عضلات در طول مسابقات تنیس است.

متخصصان تغذیه ورزشی برای سال ها رژیمی را توصیه می کنند که بر کربوهیدرات ها و تعادل پروتئین و چربی تاکید دارد. این توصیه را باید بسیار دقیق دنبال کرد.

مصرف پروتئین باید با سطح فعالیت متفاوت باشد و باید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از کل کالری دریافتی شما متغیر باشد.

بنابراین ادامه دهید و چربی را در رژیم غذایی خود مصرف کنید، این چربی جذب ویتامین های کلیدی را افزایش می دهد، انرژی را تامین می کند و می تواند باعث شود بعد از غذا احساس سیری کنید. اما همچنان مطمئن شوید که مصرف چربی را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کالری دریافتی حفظ کنید.

هنگام بازی تنیس مقدار زیادی چربی سوزانده می شود تا گهگاهی شکلات به بازی شما کمک کند. این شما را از داشتن گرفتگی های بدی که واقعاً سطح بازی شما را آزار می دهد، باز می دارد. بدون چربی، نمی توانید آن مسابقات طولانی را تمام کنید یا در گرمای تابستان جلسات تمرینی طولانی را پشت سر بگذارید.

پس همیشه کمی شکلات در کیف تنیس خود نگه دارید!!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر