کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی.


بسیاری اوقات زنانی که به روند کاهش وزن مراجعه می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! او می گوید ما همه کار کردیم ، اما چند کیلو باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی به آنها نگاه می کنیم متوجه می شویم که آنها دارای مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل ایجاد کنیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل در خون و استروژن بالا با تاثیر بر اندام ها روند کاهش وزن را مهار می کند و در واقع حتی نوع چاقی (شکل گلابی) در زنان با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین س isال این است که چگونه هورمون ها را متعادل کنیم؟ یک راه مهم برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. ما دریافتیم که مقدار فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با خوردن و دریافت فیبر مناسب ، میزان استروژن موجود در بدن را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، کلم ، جوانه بروکسل و …) و مواردی مانند دانه های کتان و چیا که در بین من بسیار محبوب است.

باشه، خوبه! 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب برای زنان است

برای عملی کردن این ایده ، من یک صبحانه خوشمزه را پیشنهاد می کنم که عالی است و می تواند فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم.

کلم (2 فنجان): 4.5 گرم.

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم.

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم.

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم.

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم.

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید؟

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کردید روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه روزانه آن را دریافت می کنید؟

موفق و سلامت باشی.

دیدگاهتان را بنویسید