کاهش وزن – اگر کاهش وزن شما متوقف شد چه باید کرد

اجازه ندهید نقاط تنظیم “عادی” و پلاتوهای کاهش وزن برنامه های کاهش وزن شما را متوقف کند. شما هفته ها در یک زمان مراقب بوده اید، وزن کم کرده اید و ناگهان همه چیز متوقف می شود. حتی اگر تمام مدت ورزش کرده باشید، باز هم ممکن است اتفاق بیفتد. هر کاری انجام می دهید ترازو ثابت می ماند. شما در یک نقطه تعیین شده، یا فلات.

این برای همه اتفاق می افتد. این یک مشکل طبیعی و اجتناب ناپذیر است. سیستم شما سخت کار می کند تا انرژی دریافتی (غذا) و خروجی (متابولیسم پایه و ورزش) را در یک تعادل بسیار ظریف حفظ کند. همه ما کاهش وزن را دوست داریم اما بدن ما کاهش وزن را به عنوان گرسنگی تعبیر می کند. متابولیسم ما را خاموش می کند. بدن ما طوری طراحی شده است که از خود در برابر هر چیزی که در بقای ما اختلال ایجاد می کند محافظت کند. سعی کنید نفس خود را در حین خواندن یکی دو پاراگراف بعدی حبس کنید و عملکرد بدن دیگری را خواهید دید که برای زنده نگه داشتن شما ساخته شده است.

در مورد آن فکر کنید، اجداد ما، ۱۰۰۰۰ سال پیش وقتی غذا پیدا کردند، غذا می خوردند. روزها می توانستند بدون خوردن بگذرند. آنهایی که توانستند انرژی را حفظ کنند، یعنی چربی را نگه دارند، آنهایی بودند که زنده بودند. بنابراین ما برنامه ریزی شده ایم که چربی خود را برای زمان های لاغری که این روزها زیاد نیست، حفظ کنیم.

برای حفظ وزن شما کالری کمتری نیاز است زیرا شما به سادگی وزن کمتری دارید. برای کاهش وزن یک پوند در هفته، باید حداقل ۵۰۰ کالری در روز کمتر از آنچه برای حفظ وزن خود نیاز دارید، دریافت کنید. این ناشی از خوردن کمتر و/یا ورزش بیشتر است. این “نقاط تنظیم” برای همه ما بسیار خسته کننده می شود. در اینجا موارد دیگری برای کاهش وزن برای کاهش سرعت و حتی توقف وجود دارد:

  • مقاومت فیزیولوژیکی طبیعی در برابر کاهش وزن
  • استعدادهای ژنتیکی
  • انتظارات غیرواقعی
  • اشتباهات در انتخاب غذا، وعده ها و آماده سازی
  • بی حوصلگی یا خستگی

چه وزنی باید داشته باشید؟ انتظارات در مقابل واقعیت:

آیا انتظارات غیر واقعی است؟ اگر خودتان را با چهره‌ای که در تلویزیون و یا در دبیرستان وزن می‌کردید مقایسه می‌کنید، شاید انتظارات شما غیرواقعی باشد.

استعدادهای ژنتیکی باعث ایجاد محدوده وزن برای بسیاری از افراد می شود:

۷۰ درصد از تغییرات وزن افراد ممکن است ناشی از وراثت باشد، به این معنی که گرایش به یک وزن خاص بیشتر از هر گرایش دیگری به جز قد به ارث می رسد. اما آنها نزدیک هستند. اگر یکی از والدین شما اضافه وزن دارد، احتمال اضافه وزن ۵۰:۵۰ است، اگر هر دو والدین اضافه وزن داشته باشند، این میزان به ۸۰:۲۰ یا بیشتر می رسد. این به این واقعیت خلاصه می شود که بهترین پیش بینی کننده وزن شما وزن والدینتان است. این بدان معنا نیست که اگر از پدر و مادری دارای اضافه وزن به دنیا آمده ایم، تسلیم می شویم، فقط باید بیشتر مراقب باشیم و بیشتر تلاش کنیم.

کاهش وزن متناسب با شروع وزن است:

برای فردی که ۲۰۰ پوند وزن دارد، کاهش پنج پوند آسان تر از فردی با وزن ۱۵۰ پوند خواهد بود. این امری طبیعی و قابل انتظار است.

کاهش سرعت کاهش وزن طبیعی است

واکنش ما به “گرسنگی” یا آنچه بدن به عنوان “گرسنگی” می بیند، نقش بزرگی در نگه داشتن بدن در سطوح از پیش تعیین شده ایفا می کند.

نقطه تعیین پرسنل:

هر فردی از نظر ژنتیکی نقاطی را در وزن خود تعیین کرده است که در آن “راحت” می شود و در برابر تغییرات مقاومت می کند. اغلب این وزنی است که ممکن است در تلاش قبلی برای کاهش وزن به آن رسیده باشید. برای همه سخت است که از این نقاط تعیین شده خارج شوند.

کاهش ویتامین ها و مواد معدنی:

کاهش وزن نه تنها با کاهش چربی بدن، بلکه با کاهش مقداری توده عضلانی همراه است. همواره ویتامین ها و مواد شیمیایی متعددی به عنوان ویتامین ها و کوآنزیم های مورد نیاز برای تجزیه چربی نیز کاهش می یابد. هنگامی که دلایل کاهش وزن خود را کشف کردید و فهمیدید که طبیعی است، کمتر مضطرب می شوید و وضعیت غذا خوردن و ورزش خود را دوباره بررسی می کنید. شاید شما مرتکب چند اشتباه هستید که بتوانید آنها را تغییر دهید. آنها همیشه آنجا هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر