چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش سریع وزن)


برخلاف اکثر افرادی که داخل هستند زمان کاهش وزن و کاهش وزن فرا رسیده است یا ، س forال برخی دیگر این است که چگونه چاق شویم؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
برای بررسی این امر ، بهتر است BMI را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس خواهیم دید که راه حل های مشخص برای این موضوع چیست. با ما بمان.

ترکیبات مربوط به چربی سوزی

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند تا حدودی وضعیت سلامت وزن را تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه BMI: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، تقسیم بر مربع ارتفاع (برحسب سانتی متر)

وقتی تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنس ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای فرد در نظر گرفته شود. با این حال ، تقریباً ، می تواند یک گزینه عالی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

مهمترین سوال برای افرادی که کمترین وزن را دارند این است که چگونه در سریع ترین زمان وزن خود را افزایش دهند.
اول از همه ، عواملی وجود دارد که می تواند به شما در کاهش وزن زیاد کمک کند. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غده ای مانند پرکاری تیروئید که باعث می شود افزایش فعالیت متابولیک بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر در خوردن مانند اضطراب اضطراب این یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن اطلاع ندارند. این بیماری به دیواره روده آسیب می رساند و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • ابتلا به دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشود.
  • عفونت ها یا شرایطی مانند انگل ها ، سل ، HIV یا ایدز نیز می توانند باعث کاهش وزن شوند.
  • وجود بافت سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که باعث افزایش وزن می شوند. بنابراین ، در ادامه ، ما بهترین غذاها را ارائه می دهیم که می تواند زمینه را برای افزایش وزن فراهم کند ، تا بتوانید راههای سالم انجام آن را بدانید.

آجیل و کره بادام زمینی

گردو و آجیل می توانند مواد مغذی و ویتامین های ضروری بدن را تامین کنند.
از طرف دیگر ، این گزینه عالی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. این گروه از غذاها را می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه و آجیل بخورید

دریافت کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. جالب است بدانید که به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم ، میوه های خشک کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک نیز مفید است:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با خوردن بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از بهترین منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته حدود 200 کالری ، چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمتری دارند یک انتخاب عالی است.
البته ، باید به خاطر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. جایگزین های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چاق شویم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که به شما در افزایش وزن کمک می کند اسموتی است.
محصولات خانگی با انواع اسموتی های نرم تهیه می شوند. همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقدار متفاوتی پروتئین به بدن داده می شود. آنها می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را به مخلوط کن اضافه کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق غذاخوری آجیل خام مورد علاقه خود

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را به مخلوط کن اضافه کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
انواع توت های تازه یا توت های یخ زده را سرو کنید
ماست پروتئینی پرچرب سرو کنید
مقدار لازم وانیل

اسموتی فندقی
برای یادگیری نحوه افزایش وزن ، بهتر است اسموتی فندق را کنار نگذارید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
مقدار لازم شکلات

اسموتی کارامل
برای تهیه این اسموتی ، باید مواد زیر را به مخلوط کن اضافه کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق غذاخوری عسل
مقدار مورد نیاز کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای دریافت می کند.
هنگامی که کالری زیاد است ، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر جلوگیری از پر شدن و خوردن غذاهای دیگر ، می تواند دلایلی نیز ایجاد کند مشکلات گوارشی بودن.
موارد زیر برخی از بهترین منابع دریافت پروتئین هستند:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

ترکیبات مربوط به نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین راهکارها را برای پاسخ به سوال افزایش وزن در نظر می گیریم. اما برای افرادی که بسیار کم وزن هستند ، بهتر است ابتدا علت اصلی افزایش وزن را بررسی کرده و سپس رژیم و رژیم خود را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید