چگونه می توانید توده عضلانی خود را در ماه رمضان حفظ کنید؟

برای بدنسازانی که مسلمان هستند، روزه گرفتن یا پرهیز از هرگونه غذا و نوشیدنی در ماه رمضان واجب است. به مدت یک ماه، پیروان مسلمان موظفند از صبح تا غروب آفتاب از خوردن، آشامیدن و تماس جنسی خودداری کنند. هدف روزه رسیدن به صبر، معنویت و خشوع بیشتر است.

در طول روزه، مسلمانان یک روز کامل از طلوع تا غروب آفتاب نمی‌خورند و نمی‌آشامند. در برخی از نقاط جهان ممکن است چند ساعت تا بیش از ۱۲ ساعت باشد. با توجه به این واقعیت، دیوانگان تناسب اندام تمایل دارند از فعالیت های بدنسازی صرف نظر کنند و از رژیم غذایی خود استراحت کنند. آنها نگرانند که انرژی کافی برای ورزش کردن نداشته باشند. در این دوره، به دلیل کاهش کالری دریافتی، به احتمال زیاد کمبود انرژی را تجربه می کنند.

بنابراین اگر نمی توانید ۵-۶ بار در روز غذا بخورید، با برنامه تناسب اندام خود چه باید بکنید؟

روزه راه خوبی برای سوزاندن کالری بیشتر است زیرا شما در طول روز کالری صفر می خورید. برای حفظ توده عضلانی خود، کافی است در طول شب فیبر و پروتئین بیشتری بخورید. قبل از طلوع آفتاب علاوه بر پروتئین، فیبر و غذاهای کم GI مصرف کنید تا در طول روز از انرژی محروم نشوید.

از آنجایی که غذاهای با GI پایین به آرامی هضم می شوند، بدن شما مواد مغذی و انرژی را به تدریج در طول روز جذب می کند تا از افت ناگهانی سطح انسولین جلوگیری کند. اگر معده شما برای مدت طولانی خالی باشد، بدن شما پروتئین و چربی می سوزاند تا عملکرد صحیح خود را حفظ کند. هنگامی که بدن شما از پروتئین محروم می شود، بدن پروتئین بیشتری از ماهیچه شما می گیرد (کاتابولیسم).

وقتی قبل از افطار تمرین می کنید، می توانید چربی بیشتری بسوزانید. ورزش با معده خالی مطمئنا یک فرآیند چربی سوزی است. پس از غروب آفتاب با گالن آب به خود پاداش دهید تا آب بدن خود را دوباره تامین کنید. می‌توانید شب‌ها به ورزش کردن ادامه دهید، اما ممکن است بین ست‌ها یا حتی بین روزها به زمان استراحت بیشتری نیاز داشته باشید یا اگر هنوز انرژی زیادی دارید، طبق معمول ورزش کنید.

آموزش بدنساز در ماه مبارک روزه داری قطعا امکان پذیر است. بدن شما در طول روز از گلیکوژن تهی می‌شود، اما برای جلوگیری از آن می‌توانید برای افطار یا سحور غذاهای کم GI زیاد بخورید. در نهایت یک قطره کوچک آب تا زمان افطار بسیار ارزشمند خواهد بود. از آنجایی که برای هیدراته نگه داشتن بدن باید مقدار زیادی آب مصرف کنید، می توانید از گیتورید یا سایر نوشیدنی های تامین کننده یون غیر کربناته استفاده کنید تا از نفخ نفخ جلوگیری کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر