چگونه میزان متابولیسم خود را افزایش دهیم

به طور ساده، نرخ متابولیسم، نرخی است که بدن شما کالری می سوزاند. در اینجا برخی از حقایق مرتبط با این موضوع وجود دارد:

  1. افراد مسن میزان متابولیسم کمتری دارند زیرا هر سال توده عضلانی خود را از دست می دهند.
  2. میزان متابولیسم زنان در مقایسه با مردان کمتر است. مردان به دلیل ساختار بدنی که دارند توده عضلانی بیشتری دارند.
  3. مشکلات تیروئید همچنین می تواند به کندی یا تند شدن متابولیسم کمک کند. کم کاری غده تیروئید یا پرکاری تیروئید می تواند باعث این مشکل شود. برای این مشکل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

خب دوستان! من سه واقعیت را فهرست کرده ام. غلبه بر واقعیت ۱ ممکن نیست. با هر نفسی که می کشیم روز به روز پیرتر می شویم. با این حال، پیری به معنای افزایش وزن نیست. قدیمی طلاست و شما می توانید این ضرب المثل را برای مسائل سلامتی خود به واقعیت تبدیل کنید. شما می توانید مانند یک فرد ۲۰ ساله در دهه ۷۰ زندگی سالمی داشته باشید. ساده ترین فرمول کاهش وزن را می دانید: «کالری کم مصرف کنید و بیشتر بسوزانید».

در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید:

  1. میزان متابولیسم در حال استراحت خود را که به عنوان RMR نیز شناخته می شود، بررسی کنید. هزینه مصرف انرژی خود را محاسبه کنید. هنگام خواندن این مقاله چقدر انرژی صرف می کنید؟ به عبارت دیگر، این را می توان با اندازه گیری ضربان قلب و سرعت تنفس شما محاسبه کرد.
  2. ایجاد یک طرح چگونه می خواهید میزان متابولیسم خود را افزایش دهید؟ برخی رژیم ها و ورزش ها وجود دارد. کدام یک را باید امتحان کنید؟ توصیه می کنم از ترکیبی از ورزش ها و رژیم های غذایی برنامه ریزی شده استفاده کنید. مکمل‌هایی مانند چای سبز می‌توانند شما را تشویق به انجام ورزش کنند و از این رو به افزایش متابولیسم کمک می‌کنند. تمرینات برای این منظور خوب است. دستگاه وزنه‌برداری، کیسه‌های بوکس، اتاق ورزش، سالن‌های ورزشی و کلاس‌های یوگا می‌تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند. هر آنچه را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید.
  3. نوشیدن ۸ لیوان آب در روز برای سلامتی شما مهم است. نوشیدن بیشتر یا کمتر به نیاز بدن شما بستگی دارد.
  4. ۵ یا ۶ بار در روز غذا بخورید. خوردن وعده های غذایی کوچک معمولا بهتر است. اکثر مردم معمولاً وقتی در وعده های کوچک غذا می خورند کمتر غذا می خورند.
  5. مصرف فیبر ضروری است. سالاد و میوه ها را در زندگی روزمره خود بگنجانید. انرژی لازم را به شما می دهند و احساس رضایت خواهید کرد.
  6. برای افزایش سرعت متابولیسم، باید توده عضلانی را در مقایسه با چربی ها افزایش دهید. برای به دست آوردن توده عضلانی، تمرینات هوازی ضروری است. حداقل ۳ روز در هفته ورزش کنید. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی (در یک جلسه) کافی است.
  • راه رفتن خود را شروع کنید و به مدت ۵ دقیقه با سرعت کم به راه رفتن ادامه دهید.
  • سرعت راه رفتن خود را افزایش دهید.
  • بدوید تا ضربان قلب شما بیشتر از حد معمول شود.
  • سرعت خود را کم کنید و به سرعت پیاده روی خود برگردید.

این مراحل ساده هستند. اگر آنها را دنبال کنید، متوجه تغییر در میزان متابولیسم خود خواهید شد و در نهایت به کاهش وزن کمک می کند.

با تشکر برای خواندن!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر