چگونه سالم باشیم: نکات و راهکارهای مفید


از آنجایی که بسیاری از ما برای یافتن زمان و انگیزه برای حفظ یک سبک زندگی سالم تلاش می کنیم، باید کمی زمان بگذاریم تا در مورد استراتژی های کاهش وزن و چگونگی سالم ماندن بیاموزیم. همه ما شایسته شادی و سلامتی هستیم، اما بسیاری از مردم نمی دانند از کجا و چگونه شروع کنند. سفر کاهش وزن می تواند گاهی اوقات چالش برانگیز و خسته کننده باشد. با این حال، راه هایی برای شروع سفر کاهش وزن خود از امروز وجود دارد! در این پست، چندین نکته و برنامه کاهش وزن را مرور خواهیم کرد که به شما کمک می کند در مسیر رسیدن به اهداف کاهش وزن خود بمانید.

فعال تر باشد

تغذیه خوب و ورزش منظم دست به دست هم می دهند. ورزش ثابت شده است که روزانه باعث بهبود خلق و خو و کاهش احساسات افسردگی، اضطراب و استرس می شود. لازم نیست هر روز به باشگاه بروید یا حتی ساعت های طولانی ورزش کنید. فقط یک ۳۰ دقیقه پیاده روی می تواند تفاوت بزرگی در اهداف کاهش وزن شما ایجاد کند!

فعال باش

آنچه می خورید را پیگیری کنید

این مهم است. از دست دادن بینایی و کنترل مقدار غذایمان آسان است. نگه داشتن یک دفتر خاطرات غذایی به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که به بدن شما وارد می شود پیگیری کنید و به شما کمک می کند مناطق مشکلی را که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشید شناسایی کنید.

در طول روز کمتر بخورید

خوردن پنج وعده غذایی کوچک در روز به جای سه وعده غذایی بزرگ به تنظیم سطح قند خون کمک می کند، بنابراین بین وعده های غذایی بالا و پایین وجود ندارد که منجر به افزایش وزن می شود. خوردن وعده های غذایی کوچکتر و مکرر در طول روز می تواند متابولیسم کارآمدی را تقویت کند و به بدن شما اجازه می دهد از پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها برای سوخت رسانی به بدن استفاده کند.

بخش های کوچک

پروتئین و فیبر بیشتری بخورید

پروتئین به شما احساس سیری می دهد، به بدن شما سوخت می دهد و به عملکرد خوب آن کمک می کند. فیبر فواید زیادی مانند پروتئین دارد و به حرکت در سیستم گوارش کمک می کند، بنابراین قبل از اینکه به عنوان چربی ذخیره شود، همه چیز تمام می شود.

در تمام طول روز هیدراته بمانید

به یاد داشته باشید که نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌های دیگر مانند نوشابه یا آبمیوه به شما کمک می‌کند بدون افزایش وزن و سموم ناشی از برخی نوشیدنی‌های شیرین، احساس سیری کنید. برای مردم آسان است که نوشیدن آب را در طول روز فراموش کنند. کم آبی بدن می تواند باعث سردرد، گرفتگی عضلانی و سرگیجه شود – با هیدراته ماندن، جلوتر باشید!

یک رژیم لاغری را امتحان کنید

امروزه رژیم های غذایی زیادی وجود دارد. برخی بر کاهش اشتهای شما تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر کالری، چربی یا کربوهیدرات را محدود می کنند. اگر می خواهید وزن کم کنید، مهم است به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی تنها در صورتی می تواند موفق باشد که سبک زندگی خود را تغییر دهید. هنگام انتخاب غذاهایی که می خورید، می خواهید انتخاب های سالمی داشته باشید – با کاهش میزان غذاهای فرآوری شده و فست فودها در رژیم غذایی خود شروع کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام وعده های غذایی با کیفیت بالا همراه با سبزیجات تازه، گوشت یا پروتئین کم چرب، غلات کامل مانند برنج قهوه ای یا کینوآ و میوه در طول روز باشد. همچنین اگر در زمان شام کربوهیدرات ها را محدود کنید (از جمله سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی) ممکن است به کاهش هوس خوردن غذای ناسالم در شب کمک کند. هر وعده غذایی به مقدار زیادی آب نیز نیاز دارد!

غذاهای فوق العاده را در رژیم غذایی خود بگنجانید

سوپر فودها غذاهای غنی از مواد مغذی هستند که دارای مزایای تغذیه ای قابل توجهی هستند – مانند افزایش متابولیسم یا انرژی. این یک راه عالی برای دریافت سریع مواد مغذی و ویتامین ها با کمی تلاش است. پودرهای سوپرغذایی مانند اسپیرولینا و کلرلا بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری بدن ما و آهن را فراهم می کنند که برای گیاهخواران ایده آل است (منابع وگان آهن را می توان به سختی یافت). همچنین به تنظیم سطح فشار خون کمک می کند، بنابراین برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است.

علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی طبیعی است، بنابراین برای همه مفید است. پودرهای سبز ممکن است حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها باشند که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن ما کمک می کند که به پیری و بیماری کمک می کند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی گیاهی مانند کورستین، بتاکاروتن، کامفرول و اسید کلروژنیک (CLA) هستند که در صورت مصرف منظم باعث سلامتی می شوند.

سوپر غذا

مکمل های کاهش وزن با کیفیت بالا مصرف کنید

فراموش کردن تغذیه آسان است زیرا ما در دنیایی زندگی می کنیم که مردم چیزهای زیادی برای دستکاری دارند. مردم آنقدر شلوغ هستند که اغلب فراموش می کنند میوه، سبزیجات یا غذاهای سالم به اندازه کافی بخورند. برای جلوگیری از این مشکل، بسیاری از افراد برای کاهش وزن از مکمل های غذایی مانند گارسینیا کامبوجیا، که می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا اشتهای شما را سرکوب می کند و در این فرآیند چربی می سوزاند!

هنگامی که این مواد مغذی از پودر سبزی و ترکیبات گیاهی با یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم ترکیب می‌شوند، ممکن است از سلامت کلی حمایت کنند. در مصرف مکمل های کاهش وزن و محصولات غذایی باید احتیاط کرد، زیرا ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی داشته باشد. همیشه مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده هر محصول کاهش وزن را قبل از خرید آن در خواربار فروشی یا داروخانه محلی خود بخوانید!

شروع کنید

در حالت بهینه، می توانید با خوردن کالری کمتر یا سوزاندن کالری بیشتر از طریق فعالیت بدنی وزن کم کنید.

یک برنامه کاهش وزن سالم شامل موارد زیر است:

  • یک هدف کاهش وزن عمدی و واقع بینانه
  • برنامه غذایی کم کالری و متعادل
  • فعالیت بدنی روتین
  • یک برنامه تغییر رفتار که به شما کمک می کند در مسیر اهداف خود بمانید

سالاد بخور

مواردی که باید در نظر گرفته شود

  • تعداد کالری
  • تعداد قطعات
  • اهمیت تغذیه
  • حتی مقدار کمی از دست دادن وزن می تواند به مزایای سلامتی قابل توجهی منجر شود
  • عادات خوبی در خود ایجاد کنید که تا آخر عمر باقی می مانند

دور

برخی از تکنیک های کاهش وزن که در بالا مورد بحث قرار گرفت، صرفاً رژیمی هستند و شامل خوردن پروتئین بیشتر یا اجتناب از شکر اضافه می شوند. برخی دیگر – از جمله مکمل‌ها یا پایبندی به یک برنامه تمرینی – بیشتر به سبک زندگی وابسته هستند. اگر تعدادی از این موارد را در برنامه روزانه خود پیاده کنید، در مسیر کاهش وزن قابل توجهی خواهید بود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر