چه مقدار کالری در روز نیاز دارم؟ کالری دریافتی روزانه خود را بشمارید و آن را بسوزانید تا لاغر بمانید

برای داشتن یک زندگی سالم، باید سطح کالری دریافتی را در بدن خود حفظ کنید. میزان کالری مورد نیاز روزانه یک فرد عمدتاً به سه عامل بستگی دارد. آنها میزان متابولیک پایه، کاهش انرژی در حین فعالیت بدنی و اثر حرارتی غذا هستند. بدن ما برای عملکرد صحیح اندام های مختلف به انرژی نیاز دارد. برای حفظ تعادل کامل بین کالری دریافتی و چربی سوزی در بدن، باید رژیم غذایی مناسب داشته باشیم و به طور منظم تمرینات قلبی انجام دهیم.

اگر فرد فعالی برای دریافت کالری مورد نیاز برای یک روز هستید، به راحتی می توانید وزن خود را در ۱۷ ضرب کنید. اگر در طول روز فعال هستید، باید در ۲۰ ضرب کنید در حالی که فردی که فعالیت بسیار کمتری در زندگی دارد باید در ۱۴ ضرب شود.

نکاتی برای لاغر ماندن

* رژیم های غذایی پر کالری می توانند شما را چاق کنند. برای سوزاندن کالری، باید فعالیت هایی را در زندگی خود ایجاد کنید. فرد باید در بدن خود متابولیسمی برای چربی سوزی ایجاد کند.

* معمولاً به دلیل مصرف مواد غذایی ناسالم، استرس و افسردگی، بیشتر افراد دچار این ضعف اضافی می‌شوند که نه تنها آنها را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند دیابت و حملات قلبی می‌کند، بلکه باعث می‌شود جذاب به نظر نرسند.

* برای اینکه درصد چربی بدن خود را حفظ کنید، باید از رژیم غذایی آکای بری استفاده کنید. این برنامه غذایی می تواند متابولیسمی را در بدن شما ایجاد کند که در نتیجه کالری را به راحتی بسوزاند. خواب منظم برای مهار انرژی در بدن شما بسیار ضروری است. شما باید حداقل ۸-۱۰ ساعت در روز بخوابید.

* برای حفظ کالری دریافتی به اندازه کافی، باید غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات مصرف کنید. نوشیدن آب کافی همچنین بدن شما را قادر می سازد تا چربی بسوزاند و لاغر و متناسب بماند. همیشه توصیه می شود روزانه ۱۰-۱۲ لیوان آب بنوشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر