چرا ما تمایل به پرخوری داریم

بسیاری از ما در صورت تمایل از این امتیاز برخورداریم که هر روز غذا در دسترس داشته باشیم. در واقع، ما فقط امتیاز انتخاب نداریم به خوردن، بلکه طیف گسترده ای از چی وعده غذایی. مشکل این است که لوس بودن برای انتخاب باعث شده است که ما بیش از نیاز خود غذا بخوریم، که به نوبه خود علت اصلی اضافه وزن و چاقی است.

خوب است که این رابطه علت و معلولی بین مصرف بیش از حد و چاقی ناسالم را که درصد بالایی از جمعیت دارند، درک کنیم. البته، درک یک مشکل یک جزء حیاتی برای حل آن است، و با در نظر گرفتن آن، بیایید با شما برخی از دلایلی را که چرا تمایل به پرخوری داریم بررسی کنیم.

بیایید با بررسی سوال زیر شروع کنیم. واقعا به چه مقدار غذا نیاز داریم؟ حالا اگر منتظر بمانید تا کالری شماری کنید، آن را دریافت نخواهید کرد، و دلیل آن این است. هر یک از ما فردی با نیازهای انرژی فردی هستیم. هرکسی نیازهای تغذیه ای خاصی برای عملکرد مطلوب روزانه و حفظ وزن دارد و این نیازها می تواند بر اساس سطح فعالیت، استرس، خواب و عوامل مختلف دیگر متفاوت باشد. همین بس که نیاز روزانه یک فرد تمام مواد مغذی لازم را برای عملکرد بهینه و تعداد مناسب کالری برای حفظ وزن طبیعی در فرآیند آن عملکرد بهینه فراهم می کند.

آیا این کمی گیج کننده و مبهم به نظر می رسد؟ مطمئنا این کار را می کند. ما می خواهیم به شما اطمینان دهیم که قصد ما این نیست که شما را گیج کنیم. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که به شما نشان دهیم ایده مصرف ثابت غذای روزانه چقدر احمقانه است. همچنین قصد دارد به شما نشان دهد که اگرچه اندازه های ثابت در رستوران ها و فروشگاه های فست فود از منظر تجاری قابل درک است، اما از منظر نیازهای روزانه معنی ندارد، زیرا باعث می شود شما بیش از آنچه نیاز دارید غذا بخورید. تمایل به مصرف بخش های ثابت و بزرگی که در بشقاب های ما وجود دارد در میان تقاضاهای دائماً در حال تغییر نیاز به بازنگری دارد. نیاز به تغییر مداوم مصرف وجود دارد و وزن شما راهنمای خوبی برای عملکرد شماست.

اگر وزن شما خیلی زیاد است، قانون بقای انرژی این واقعیت را تایید می کند که شما بیش از نیازتان مصرف کرده اید. عوامل زیادی ممکن است در این امر دخیل باشند، اما نکته اصلی این است که مصرف بیش از حدی که در حال حاضر به همراه دارید، بهترین نشانه گرایش شما به پرخوری برای نیازهای شخصی شماست.

بنابراین ما یک انتخاب داریم. یا به همان میزان بخورید و تبدیل بدنتان به گرما اضافی را افزایش دهید یا مقداری که می خورید را کاهش دهید تا با نیازهای فعلی خود مطابقت داشته باشد. خیلی آسان به نظر می رسد، اینطور نیست؟ اما من و شما هر دو می دانیم که به همان اندازه که ساده است، بسیار دشوار است، و دفعه بعد دلیل آن را بررسی خواهیم کرد.

در این بین، اینجا چیزی است که باید به آن پایبند باشید و امتحان کنید. هنگام غذا خوردن حواس تان بیشتر باشد. منظور من این است که به آنچه در دهان خود می گذارید فکر کنید. از خود بپرسید که آیا غذا می خورید تا نیازهای بدنتان را برآورده کنید یا فقط برای تمام کردن چیزی که در بشقابتان است. کمتر بخورید و آهسته تر غذا بخورید، ممکن است تعجب کنید که اشتهای شما هنوز ارضا شده است. این نکات ساده می تواند به شما در کنترل میزان مصرف غذا کمک کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر