نکات مفید برای داشتن رژیم کم کربوهیدرات

خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات یک راه عالی برای کاهش وزن اضافی و بازگشت به فرم است. بدن انرژی سریع و آسان از دریافت کربوهیدرات تولید می کند. بنابراین با کاهش سهم کربوهیدرات در رژیم غذایی خود، بدن خود را به استفاده از چربی های ذخیره شده بدن به عنوان منبع انرژی تشویق می کنید. محدود کردن مصرف کربوهیدرات روزانه به حدود ۲۰ گرم، فرآیند چربی سوزی را در بدن شما آغاز می کند. در حالی که مصرف کم کربوهیدرات راهی سریع برای کاهش وزن است، مطمئن شوید که از تغذیه مناسب خودداری نمی کنید. عادات غذایی خود را تغییر دهید، اما مطمئن شوید که یک رژیم غذایی سالم ترسیم کرده اید و غذای مورد نیاز بدن خود را برای عملکرد سالم به خود بدهید.

رژیم کم کربوهیدرات به شما توصیه می کند که مصرف محصولات گندم مانند برنج، نان، رشته فرنگی یا ماکارونی را کاهش دهید و پروتئین ها و چربی هایی مانند شیر، پنیر، ماهی یا تخم مرغ را به راحتی مصرف کنید. برخی از میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات هستند مانند موز، انبه، کیوی، انگور، سیب زمینی، گلابی، آناناس، هویج و چغندر. بنابراین هنگام برنامه ریزی یک رژیم کم کربوهیدرات مطمئن شوید که از این موارد اجتناب کنید و از سبزیجات سبز زیادی مانند کاهو، کلم بروکلی، کلم، گل کلم، فلفل، قارچ، کدو سبز، اسفناج، نخود فرنگی، مارچوبه و گوجه فرنگی و میوه هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته، زغال اخته، پاپایا استفاده کنید. ، هلو و سیب. نوشیدن مقدار زیادی آب، حدود ۸ تا ۱۲ لیوان در روز، زمانی که رژیم کم کربوهیدرات دارید، حیاتی است زیرا به دفع سموم از بدن کمک می کند. ورزش نیز توصیه می شود، چه ورزش های سبک مانند پیاده روی آهسته یا رفتن به باشگاه. ورزش نه تنها به شما در سوزاندن چربی کمک می کند، بلکه بدن شما را آماده می کند تا خود را با کاهش وزن سازگار کند. اکثر برنامه های غذایی کم کربوهیدرات با مکمل های ویتامین و مواد معدنی همراه هستند که برای حفظ تعادل تغذیه در بدن ضروری هستند.

علاوه بر کاهش وزن، رژیم کم کربوهیدرات فواید دیگری نیز دارد. فشار خون شما را کنترل می کند، کلسترول، سطح گلوکز خون، دردهای عضلانی و مفاصل را کاهش می دهد و پوست شما را درخشان می کند. با این حال، اگر بیش از حد آن را انجام دهید، می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. از آنجایی که مصرف تعداد زیادی از میوه ها و سبزیجاتی را که بدن شما مقدار قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی را از آنها دریافت می کند، محدود می کنید، باید مطمئن شوید که به اندازه کافی می خورید تا کمبود را جبران کنید. از متخصصان در برنامه ریزی رژیم غذایی خود کمک بگیرید تا در دام افسانه ها و باورهای غلط در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات نیفتید. مهمتر از همه، از آنچه می خورید لذت ببرید و خوشحال بمانید تا احساس سلامتی و تناسب اندام کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر