نقش کالری در عضله سازی

اکثر مردم اغلب به اشتباه معتقدند که کالری برای عضله سازی مضر است. در واقع، بسیاری از مردم تا آنجا پیش می روند که کالری دریافتی خود را کاهش می دهند. با این حال، برای گفتن حقیقت، شما به کالری نیاز دارید، زیرا این کالری‌ها هستند که در واقع بدن شما را حفظ می‌کنند.

همانطور که می دانید بدن برای عملکرد به انرژی نیاز دارد. انرژی زمانی ایجاد می شود که گلوکز موجود در غذا تجزیه شود. واحد اندازه گیری این انرژی کالری است. برای اینکه سیستم های متعدد اندام و فرآیندهای متابولیک بدن به عملکرد خود ادامه دهند، به حداقل کالری نیاز دارد. شما همچنین برای فعالیت های بدنی مانند پیاده روی، دویدن و بازی و همچنین برای واکنش سریع در موقعیت های خطرناک به کالری نیاز دارید.

متأسفانه کالری مترادف با چربی اضافی و چاقی شده است. تقریباً در تمام نشریات تناسب اندام، مقالاتی را خواهید خواند که می گویند باید کالری بدن خود را تا حد زیادی کاهش دهید یا حتی از بین ببرید، که به نوبه خود شما را قادر می سازد این چربی های اضافی را بسوزانید، به خصوص اگر تمرینات قدرتی برای عضله سازی انجام می دهید. در حقیقت، اگر کالری را به شدت کاهش دهید یا آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بدن شما متوجه کمبود انرژی می شود. اگر همچنان آن را از کالری محروم کنید، به حالت گرسنگی می رود و به جای سوزاندن چربی برای انرژی، آن را ذخیره می کند. انرژی بدن شما از کجا تامین می شود؟ با تجزیه بافت عضلانی برای رفع نیازهای انرژی شما شروع می شود. این در وهله اول هدف عضله سازی شما را از دست می دهد.

در اینجا حقیقت مهم دیگری وجود دارد که باید بدانید. ماهیچه های شما فقط شما را زیبا نمی کنند. آنها در واقع چربی سوز بدن شما هستند. در واقع، هر چه توده عضلانی بدون چربی بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید، حتی اگر کم تحرک باشید. البته وقتی ورزش می کنید کالری بیشتری می سوزانید. بنابراین اگر می خواهید عضله بسازید و چربی بسوزانید، باید انرژی/کالری بدن خود را تامین کنید تا شروع به تجزیه بافت عضلانی شما نکند.

برای اطمینان از اینکه بدن شما به حالت گرسنگی نمی رود، مطمئن شوید که تعداد کالری مورد نیاز بدن را مصرف می کنید. یعنی قطعا نباید پرخوری کرد. در مورد نحوه محاسبه کالری مورد نیاز روزانه خود از پزشک یا متخصص تغذیه خود راهنمایی بخواهید. مهم است که عضلات خود را با مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد صحیح و همچنین رشد و ترمیم تامین کنید. کالری دریافتی خود را با ورزش ترکیب کنید تا کالری اضافی که خورده اید را بسوزانید. ورزش همچنین به تبدیل ماهیچه های شما به یک کوره چربی سوز کمک می کند. علاوه بر این، زمانی که انرژی بیشتری دارید، می‌توانید تعداد زیادی تکرار، ست کردن و وزنه‌های سنگین‌تر بلند کنید. راه هایی وجود دارد که می توانید نیازهای کالری مورد نیاز خود را برآورده کنید. می‌توانید مکمل‌ها یا شیک‌های سلامتی بنوشید که سرشار از پروتئین و کالری هستند.

بدن خود و به ویژه عضلات را با انرژی بسیار مورد نیاز گرسنه ندهید. کالری مورد نیاز روزانه خود را برای عضله سازی بخورید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر