مکمل های غذایی برای دوندگان – بله یا خیر؟

هر ورزشکار استقامتی باید از نیازهای تغذیه ای خود آگاه باشد. ماراتن‌ها و ورزشکاران سه‌گانه ممکن است از خود بپرسند: آیا مکمل دونده برای من مناسب است؟ مکمل های غذایی از دو جهت نقش مهمی ایفا می کنند.

چالش تغذیه مناسب

با توجه به نیازهای انرژی زیاد ورزشکار در حین اجرا، مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین های مورد نیاز روزانه او بسیار دشوار است. مکمل ها برای دوندگان می تواند کمک کننده باشد. نوشیدنی‌های ورزشی، کافه‌های انرژی‌زا و جایگزین‌های وعده‌های غذایی به یک ورزشکار اجازه می‌دهد بدون نیاز به خوردن غذاهای پرکربوهیدرات، به بدن خود سوخت برساند.

به نظر می رسد که ورزشکار هرگز در سبک زندگی روزانه خود متوقف نمی شود. ایده خوردن ۵ تا ۶ وعده غذایی برای برخی می تواند دلهره آور باشد، اگر نگوییم غیرممکن است. مکمل‌های کربوهیدرات از طریق نوشیدنی‌های ورزشی و جایگزین‌های غذایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مشکل پروتئین

مشکل پروتئین یکی دیگر از موانع خوردن ۲۴ ساعته است.پروتئین از منابع حیوانی مانند گوشت، ماهی، مرغ و لبنیات تامین می شود. تلاش برای خوردن ۵ تا ۶ وعده غذایی حاوی پروتئین در روز یک مشکل است، زیرا اکثر افراد سینه مرغ یا تکه ای مرغ را برای برآورده کردن این نیازهای غذایی با خود نمی برند. این باعث می شود که پایبندی به یک برنامه غذایی مناسب حتی سخت تر شود.

پودرهای پروتئینی قطعا یک مزیت دارند. جذب آنها برای بدن آسان است و رسیدن به هدف پروتئین روزانه را بسیار آسان تر می کند.

غذا یا مکمل های غذایی؟

بسیاری از ورزشکاران می خواهند بدانند که آیا باید مکمل مصرف کنند یا فقط خوب غذا بخورند. پاسخ این سوال هر دو است. اگر یک ورزشکار امیدوار است به اوج برسد، باید با یک برنامه غذایی خوب شروع کند. این برنامه باید شامل کربوهیدرات بالا برای نیازهای انرژی و پروتئین برای ترمیم و رشد عضلات و مقادیر کم چربی باشد.

تغذیه مناسب همیشه باید هدف اصلی هر ورزشکاری باشد، بنابراین نیازی به صرف هزینه های گزاف برای مصرف مکمل ها نیست. اگر به برنامه ۵-۶ وعده غذایی پایبند باشید، احتمالاً به مکمل های دونده مانند نوشیدنی های ورزشی نیاز نخواهید داشت. اگر متوجه می‌شوید که وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنید، زیرا زمان زیادی برایتان تنگ شده است، ممکن است بخواهید مکمل‌هایی را برای دوندگان در نظر بگیرید.

خلق و خوی کار می کند

چه یک ورزشکار ۵-۶ وعده غذایی در روز بخورد یا رژیم غذایی خود را با میله ها و پودرهای انرژی زا تکمیل کند، یک مولتی ویتامین خوب برای سلامتی ضروری است.

Vibe for Performance یک پیشرفت بزرگ در زمینه است تکنولوژی تحویل مواد مغذی. Vibe نه تنها ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و کوفاکتورهای ضروری را که بدن برای رشد به آن‌ها نیاز دارد، ارائه می‌کند، بلکه این کار را در یک سیستم انتقال معقول مواد مغذی – مایع – انجام می‌دهد. Vibe در دسترس است [http://www.nutritionforchampions.com].

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر