مواد مغذی – چقدر؟

همه افراد اطراف شما به مواد مغذی یکسانی نیاز دارند – فقط در مقادیر متفاوت. چرا تفاوت ها؟ برای افراد سالم، سن، جنسیت و اندازه بدن از جمله عوامل هستند. به عنوان مثال، کودکان و نوجوانان برای رشد به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند.

بارداری و شیردهی نیاز به مقداری تغذیه و انرژی غذایی را نیز بهبود می بخشد. صرفاً به دلیل اینکه بدن آنها معمولاً بزرگتر است، مردان اغلب به بیشتر مواد مغذی بیشتری نسبت به زنان نیاز دارند. چه مقدار از هر ماده مغذی نیاز دارید؟ رژیم غذایی مرجع دریافتی (DRIs)، که توسط هیئت غذا و تغذیه موسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم ایجاد شده است، شامل توصیه های روزانه مواد مغذی برای آمریکایی های سالم بر اساس سن و جنسیت است.

DRI ها از چهار نوع توصیه تشکیل شده است:

۱. کمک‌های غذایی پیشنهادی (RDAs) سطوح پیشنهادی مواد مغذی هستند که نیازهای تقریباً همه افراد سالم را در گروه‌های سنی و جنسیتی خاص برآورده می‌کنند. آنها را به عنوان یک هدف در نظر بگیرید.

۲. Adequate Intakes (AIs) از نظر معنی مشابه RDA است. آنها به عنوان دستورالعمل برای برخی از مواد مغذی استفاده می شوند

که شواهد علمی کافی برای تعیین RDAهای محکم ندارند.

۳. سطوح بالای مصرف قابل تحمل (UL) مقادیر توصیه شده نیستند. در واقع، هیچ اجماع علمی برای توصیه مقادیر مواد مغذی بالاتر از RDA به اکثر افراد سالم وجود ندارد. در عوض، UL ها حداکثر مصرفی را نشان می دهند که احتمالاً برای تقریباً همه افراد سالم در یک گروه سنی و جنسیتی خاص خطری برای مشکلات سلامتی ایجاد نمی کند. چرا محدودیت تعیین می کنیم؟ با استفاده روزافزون از غذاهای غنی شده و مکمل های غذایی، به ویژه در دوزهای زیاد، عاقلانه هستید که محدودیت های بالای ایمن را تشخیص دهید و از واکنش های نامطلوب اجتناب کنید.

۴. برآورد نیازهای معمولی (EARs) به طور حرفه ای برای ارزیابی گروه های افراد، نه افراد، استفاده می شود. هنگامی که با بررسی استفاده می شود، EAR ممکن است نصف مقدار مواد مغذی باشد که به وسیله آن جمعیت نیازهای غذایی خود را برآورده می کند. دیگری کمک نمی کند. گروه‌هایی از متخصصان اغلب DRIها را با استفاده از احتمالاً جدیدترین شواهد تحقیقاتی بررسی می‌کنند و توصیه‌های غذایی را به روز می‌کنند.

فهرستی با DRIها در ضمائم ظاهر می شود. چگونه از DRI ها استفاده می کنید؟ در بیشتر موارد، شما نیازی به جمع کردن اعداد ندارید. تلاش قابل توجهی برای محاسبه تغذیه در تمام انتخاب های غذایی شما می طلبد، سپس با DRI ها ارزیابی کنید. اگر این کار را انتخاب کردید، به خاطر داشته باشید که توصیه‌ها – RDAs و AIs – برای میانگین دریافت مواد مغذی شما در چند روز اعمال می‌شود، نه فقط یک روز و قطعاً یک وعده غذایی.

DRIها اهداف دریافت مواد مغذی هستند که باید برای آنها تلاش کرد. آنها همچنین توسط متخصصان برای تعیین استانداردهایی برای برنامه های تغذیه، برچسب زدن وعده های غذایی، راهنمای آموزش تغذیه، تقویت وعده های غذایی و تغذیه درمانی استفاده می شوند. هرم راهنمای وعده‌های غذایی و حقایق تغذیه‌ای روی برچسب‌های وعده‌های غذایی، روش‌های مناسب برای مصرف‌کننده را برای برنامه‌ریزی و ارزیابی کیفیت غذایی انتخاب‌های غذایی شما ارائه می‌دهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر