من هر هفته به مدت 1 هفته شکلات می خورم و این چیزی است که اتفاق افتاد


سلام ، من دومینیک هستم و یک معتاد چوکول هستم. خوب ، شاید نه به طور جدی، اما من مقداری شکلات دوست دارم – در هر تکرار! برخی از غذاهای مورد علاقه من آلوده به کاکائو هستند ، چه به صورت مایع ، جامد ، غذاهای کامل یا خوب پخته شده باشند.

او می گوید: “من همچنین دوست دارم مقدار زیادی غذای سالم بخورم – من به طور منظم ورزش می کنم و از تغذیه بدن و ذهن خود برای داشتن یک سبک زندگی سالم لذت می برم.” اما وقتی فیتون از من پرسید که آیا می خواهم به مدت یک هفته هر روز شکلات بخورم ، قرار بود چه کار کنم؟ خیر امتحان کنید؟

هدف من: ثابت کنید که شکلات می تواند (و باید باشد) بخشی از شیوه زندگی سالم شما باشد و اینکه درمان روزانه خود ، اهداف شما را از بین نمی برد. کار را تمام کردم؟ من قصد ندارم پایان را خراب کنم! بخوانید ، دوستداران شکلات.

خواص شگفت انگیز شکلات برای سلامتی

اگر شما نیاز به تأییدیه برای گرایش های مشروبی خود دارید ، دیگر جستجو نکنید.

برای شروع ، شکلات وجود دارد – مخصوصاً شکلات تلخ فراوان با منیزیم معدنی شگفت انگیز. من سالها با متخصص تغذیه ثبت شده لیزا ماستلا ، RD ، MPH (در سطح شخصی و حرفه ای) کار کرده ام ، که توضیح می دهد چرا بسیاری از زنان به شکلات برسید به عنوان یک غذای راحت در دوران قاعدگی: غلظت بالای منیزیم می تواند به تسکین گرفتگی ، رفع استرس و بهبود روحیه کمک کند و همچنین می تواند به خواب کمک کند.

به همین دلیل است که (در میان دلایل دیگر) دیدن آن متداول است شیر کاکائو به عنوان جایگزینی برای پایان دهنده در پایان مسابقات استقامتی مانند نیمه ماراتن. و علاوه بر منیزیم ، شکلات تلخ نیز وجود دارد آهن بالا، منگنز ، مس ، پتاسیم ، فسفر ، روی و سلنیوم. اما صبر کنید ، چیزهای بیشتری وجود دارد! همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها است. بنابراین بله ، بچه ها … شکلات است یک غذای فوق العاده ، ممنون که پرسیدید.

مطالعه بعد از مطالعه این امر نشان می دهد شکلات همچنین برای کمک یافت می شود سلامت قلب و فشار خونبه

شکلات می تواند به شما بدهد پوست براق و شما را در برابر آفتاب محافظت می کند (!!) ، و مخلوط فعال می توان ارتقاء عملکرد شناختی و بهبود سلامت مغزبه آیا شکلات نمی تواند کاری انجام دهد؟

به خاطر داشته باشید – این تحقیق در حال تماشا است شکلات تلخ (یعنی کاکائو) انجام کارهای سنگین ؛ شکر اثر معکوس دارد. همه این مزایا از گیاه زیبا و غنی کاکائو ناشی می شود که می توان آن را به راحتی در فرآوری غذاهای بسته بندی شده و ارزان از دست داد که متاسفانه قفسه های فروشگاه های مواد غذایی آمریکایی را خراب می کند. اینجاست که آموزش بهداشت شما مطرح می شود: در خرید شکلات هوشمند باشید! اگر می خواهید از مزایای فیزیکی کاکائو و خواص جادویی آن استفاده کنید ، از شکلات تلخ با کیفیت بالا از تولید کنندگان با کیفیت خوب استفاده کنید.

من 7 روز مستقیم شکلات خوردم و این چیزی است که اتفاق افتاد

آیا من همیشه با درصد بالا ، شکلات تلخ سالم همراه بوده ام؟ نه ، اما در مورد تعادل است ، دوستان! در اینجا نگاهی به هفته من دارم.

روز 1: سیمورز (برای تولد من!)

این هفته شکلات ها را به جشنی ترین شکل شروع کردم: تولد. من چند دوست داشتم ، و ما در تخته آتش با تکه های شکلات کلاسیک حراشا سمور درست کردیم. آیا این گزینه سالم است؟ از نظر فیزیکی ، نه … نه واقعا. اما از نظر ذهنی و احساسی ، کاملاً. این یکی از آن زمانهای مضحک است که او در همه جا با خود به تنهایی به گفتگوی بی پایان می پردازد.

روز دوم: اسموتی عمو

من به تازگی متوجه شدم که به خاطر دوست علاقه مند به تناسب اندام ، کلاه کچا را می خورم و من علاقه زیادی دارم. این که آیا پروتئین کاکائو را انتخاب می کنید ، پودر بزنید ، این غذای خاص را هم بزنید یا خودتان آن را تهیه کنید اسموتی کاکائویی تقویت کننده روحیهاین راهی طراوت (و سالم!) است که شکلات خوشمزه را در برنامه غذایی مغذی خود قرار دهید.

روز سوم: شکلات تلخ

قبل از خواب ، چند مربع شکلات تلخ به شکل یک کلاه شب کوچک از تاجر جویس خوردم. برای من ، طعم شکلات تلخ بسیار شدید است ، من نیازی به خوردن یا خوردن زیاد آن احساس نمی کنم. من فقط می توانم گاز بگیرم و احساس کنم هوس من کاملاً ارضا شده است. همچنین باعث می شود که من از خوردن آجیل روی دسرهای سنگین و پر کالری هنگامی که فقط به چیز شیرین احتیاج دارم ، خودداری کنم.

روز چهارم: شیر شکلاتی

همانطور که قبلاً گفتم … دلیلی وجود دارد که می توانید شیر شکلات را در خطوط پایانی بسیاری از مسابقات قرار دهید! این یکی ترکیبی عالی از کربوهیدراتهای سریع و پروتئینبه من شخصاً شیر شکلات را به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین دوست دارم ، بنابراین بعد از تمرین قوی بودم. 44 دقیقه 20/20 HIIT با دنیلبه اگر به لاکتوز حساسیت ندارید ، من آن را به شدت توصیه می کنم! سعی کنید شیر شکلات خود را با کاکائو خام و شربت افرا ارگانیک تهیه کنید تا ترکیبی کمتر فرآوری شده و بیشتر بر سلامت متمرکز شود.

مربوط: آیا واقعاً شیر شکلاتی آخرین نوشیدنی بعد از ورزش است؟

روز پنجم: کاسه آناناس با کاکائو و شکلات تلخ

یکی از میان وعده های مورد علاقه من کاسه اسموتی است و من آن را دوست دارم. من هرگز به شکلات آنا پلاس نرفته بودم ، بنابراین فکر کردم یک هفته برای آزمایش است … و خوشحالم که این کار را کردم. من کمی کاکائو به مخلوط اضافه کردم و روی کاسه ام را با تکه های تمشک و شکلات تیره قرار دادم و واقعاً مانند دسر برای صبحانه بود – اما این یک تقویت کننده روحیه دیوانه کننده بود.

روز ششم: شکلات داغ سالم

چون هوا سرد می شود ، من سراغ این فیتون گرم و خوشمزه رفتم نوشیدنی کاکائویی فوق العادهبه چیزی در مورد نوشیدنی های گرم و شیرین در پاییز وجود دارد ، می دانید؟ ترکیب شکلات و ادویه ها مرا به یاد شکلات داغ مکزیکی می اندازد (یکی از موارد مورد علاقه من) اما به شیوه ای سبک تر و مغذی تر.

روز 7: براونی

فینال شنبه؟ شکلات خامه ای از فروشگاه محلی مورد علاقه من. بافته ها احتمالاً غذای مورد علاقه من در تمام دوران هستند (و وعده ای که با آن نشانه ای از کمال نمی بینم!) بنابراین محدود کردن آن به یک تمرین کوچک برای کنترل خود بود.

نتایج: خوشحالم! هفته بسیار خوبی بود و این لذت بردن از تمرکز بر تهیه (یا خرید) یک شکلات خوشمزه هر روز بود. شکلات شیرین ، گرم یا شکلاتی نانوایی فرانسوی ، یا مخلوط اسموتی فوق غذای کاکائویی و سیاه ، شکلات می تواند کمی شادی را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

زمینه: بقیه رژیم غذایی من

من فکر می کنم مهم است که به این نکته اشاره کنم که غذاهای شکلاتی من با بقیه رژیم غذایی من متعادل شده است. من خودم را محدود نمی کنم و خود به خود غذا می خورم (این بخشی از برنامه غذایی شخصی من است) ، اما من سبزیجات را دوست دارم و غذای سالم را دوست دارم و از مقدار کمی غذای شیرین و غنی احساس رضایت می کنم بله (البته ، البته ، اینها قهوه ای هستند). بنابراین به خاطر داشته باشید که این تصویر فوری در درمان من در هفته ، بخش بسیار کوچکی از آنچه در طول هفت روز مصرف کرده ام است. به عنوان مثال ، یک وعده غذایی ، میگو ، مارچوبه ، اسفناج بو داده و یک وعده کوچک از ماکارونی مو فرشته (پروتئین ، سبزیجات زیاد ، مقداری کربوهیدرات … دریافت می کنید).

شکلات سالم مورد علاقه من

راه مورد علاقه من؟ تمام مسیر! حتی یک دقیقه قبل از نوشتن این مطلب و ذکر آن درد ، من از قبل می خواهم به آن مکان فرانسوی بروم و یک کروسان باتری با شکلات تلخ ذوب شده در مرکز داشته باشم.

این زیبایی شکلات است ، IMO. بسیار متنوع است و می توان آن را به طرق مختلف به منوی خود اضافه کرد. این که آیا به تنهایی ، مخلوط با میوه ، مخلوط با سبزیجات ، پخته ، منجمد ، قرار داده شده است – دیدن (و مصرف) شگفت انگیز است.

اگر مجبور بودم انتخاب کنم ، باید بگویم که کاسه Samudy واقعا من را در این هفته منفجر کرد. در مورد طعم “سالم” خوردن شکلات ، من از اینکه چقدر از مخلوط کاسه اسموتی شکلات-آنا توت خوشم می آید بسیار خوشحال شدم. دوباره درست می کنم!

غذای آماده

بنابراین همانطور که اشاره کردم ، این آزمایش شادی زیادی را در زندگی روزمره و روال عادی من به ارمغان آورد. شکلات واقعاً تقویت کننده روحیه است ، مردم! از نظر وزن ، عملکرد و سایر معیارهای سلامتی – صادقانه بگویم ، من دقیقاً همان چیزی هستم که هفت روز پیش بودم. بدون نوسان وزن ، بی حالی ، بدون قند خون بالا و یا تصادفات. مضحک است که من اینقدر طبیعی (و البته سالم!)

برای من ، این فقط ثابت می کند که رویکرد متعادل به سلامتی بهترین راه برای حفظ تعادل کامل بدن و ذهن است. من دانشمند نیستم ، اما “نتیجه” این “مطالعه” را می خوانم: کاکائو = هموستاز.

در حالی که من دکترا نیستم. محقق ، من * یک مربی تغذیه معتبر هستم ، بنابراین اطلاعات من از هفته و این آزمایش این است: غذاهایی را پیدا کنید که شما را خوشحال می کند و در مورد آنها بیشتر بیاموزید. اضافه کردن هنگام غذا خوردن احتیاط کنید؛ این فرایند ساده آگاهی به خودی خود سالم است (مطالعات همچنین نشان می دهد می تواند به کاهش وزن کمک کند اگر این هدفی است که در ذهن دارید). هیچ کس نباید از خوشبختی محروم شود و هرچه بیشتر تمرین غذا خوردن را به یک تجربه لذت بخش و بسیار هیجان انگیز تبدیل کنید ، می توانید عادات سالم و مثبتی را در سایر زمینه های زندگی خود ایجاد کنید.

غذای خوشمزه و تغذیه سالم ایده های منحصر به فردی نیستند. اگر با تدبیر و عمد به آن بپردازید ، آنها می توانند دست به دست هم دست دهند.

دیدگاهتان را بنویسید