مزایای سلامتی درگیر شدن در ورزش و سایر فعالیت های بدنی

کودک خود را در فرم نگه دارید زیرا این کار به کودک شما در طول زندگی کمک می کند. وقتی نوبت به تناسب اندام می رسد، اکثر مردم تصور می کنند که این فقط شامل فعالیت های سختگیرانه است. اما متخصصان سلامت تاکید کردند که لازم نیست ساعت های زیادی را صرف کنید تا از نظر بدنی بسیار فعال شوید. هر بار که شما و فرزندتان یک دور شنا می کنید، یک توپ سافت بال پرتاب می کنید، به فروشگاه راه می روید، از پله ها بالا می روید یا بسته ها را حمل می کنید، سطح سلامتی شما در حال بهبود است.

اگر کودک شما از نظر بدنی مناسب باشد، ظاهر و احساس بهتری خواهد داشت. مهمتر از همه، او سالم تر خواهد ماند. اگر کودک در سنین پایین تناسب اندام پیدا کند، خطر ابتلا به بیماری های مختلف را بیشتر کاهش می دهد.

چگونه فعالیت های بدنی می تواند به کودک شما کمک کند

قلبش را قوی کن – از آنجایی که قلب یک ماهیچه است، اگر به طور منظم با ورزش به چالش کشیده شود، عملکرد آن بسیار بهبود می یابد. قلب با کارآمدتر شدن و قوی‌تر شدن به ورزش پاسخ می‌دهد. اگر قلب تقویت شود، می‌تواند از بیماری‌های قلبی که یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، جلوگیری کند.

رگ ها و شریان ها را پاک نگه دارید – ورزش به کاهش میزان چربی های مضر و کلسترول خون کمک می کند. انعطاف پذیری دیواره رگ های خونی را افزایش می دهد. همچنین، به کاهش فشار خون کمک خواهد کرد. در واقع، ورزش به کاهش خطر سکته مغزی و حمله قلبی کمک می کند.

سطح قند خون را کاهش دهید – فعالیت های بدنی با تحریک ماهیچه ها برای مصرف گلوکز بیشتر برای انرژی از تجمع قندها در جریان خون جلوگیری می کند. این به نوبه خود خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

تقویت ریه ها – با تلاش زیاد ظرفیت ریه ها افزایش می یابد. از این رو، آنها در انتقال هوا به داخل و خارج از بدن کارآمدتر می شوند. و در نتیجه، اکسیژن بیشتری به بدن کشیده می شود و گازهای زائد بیشتری مانند دی اکسید کربن دفع می شود. با ورزش منظم، از کاهش دریافت اکسیژن که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد، جلوگیری می شود.

مدیریت وزن موثر – اگر فردی کم تحرک باشد در مواقع لزوم کالری بیشتری دریافت می کند. و این کالری های انباشته نشده به عنوان چربی ذخیره می شوند. با فعالیت بدنی منظم می توان از این امر جلوگیری کرد. به خاطر داشته باشید که کاهش وزن برای قلب بسیار مفید است و می تواند برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید باشد.

تقویت سلامت استخوان – مانند ماهیچه ها، استخوان ها نیز با فعالیت بدنی قوی تر می شوند. این به نوبه خود از پوکی استخوان جلوگیری می کند، یک وضعیت سلامتی که در آن استخوان ها تراکم خود را از دست می دهند و شکننده و متخلخل می شوند.

با این فواید سلامتی، امروز به ورزش و سایر فعالیت های بدنی فکر کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر