فواید L-theanine برای خواب ، استرس و سلامت روان.


Gabby Vica Flores ، RDN ، CLE ، مزایای L-Theanine ، نحوه کاهش استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه کاهش استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر به طور مرتب استرس دارید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس موجود در کتاب را امتحان کرده اید. برای کسی که امتحان نکرده اید آماده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار در علم تغذیه است. اسیدهای آمینه به دلیل توانایی در کمک به افراد در احساس آرامش و آرامش ، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

مقدمه ای بر مزایای L-theanine نحوه تأثیر آن بر مغز و همچنین اطلاعات مورد نیاز در مورد ایمنی و رژیم غذایی آن است.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما به احتمال زیاد ، شما به طور طبیعی این مقدار آمینو اسید را در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در مکمل ها به اشکال متمرکزتر نیز یافت می شود. L-theanine جزء اصلی مکمل های استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد مطالعه قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های مغزی کنترل کننده خلق و خو ، مانند GABA ، ممکن است از بین بروند. L-theanine برای بازگشت سطح آنها به سطح سالم عمل می کند. علاوه بر این ، تئانین ممکن است سایر فرستنده های “خوب میدان” مانند دوپامین و سروتونین را تقویت کند.

از طرف دیگر ، ال تیانین سطح فرستنده های محرک را که می تواند احساس استرس را افزایش دهد ، کاهش می دهد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند تجمع گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن را که می تواند واکنش استرس بدن را مختل کند ، مسدود کند.

آلفا تئانین امواج مغزی را نیز افزایش می دهد. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به توجه و آرامش بهتر شود.

فواید ال تیانین

تیانین توجه خود را به اثرات تقویت کننده خلق و خوی جلب می کند. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از احساس آرامش است.

خواب بهتر

مرد راحت می خوابد

محققان معتقدند که تئانین دارای خواب (یا استرس زا) است. برای داشتن کیفیت خوب خواب ، بدن باید آرام باشد. برخلاف داروهای خواب سنتی که دارای اثرات بیهوشی نیز هستند ، l-theanine باعث بهبود کیفیت خواب می شود بدون اینکه به عنوان داروی بهتری عمل کند.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

یک مطالعه متفاوت اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند یک پیامد ثانویه استرس باشد ، محققان به طور همزمان به بررسی تاثیر L-theanine بر کیفیت خواب پرداختند. شرکت کنندگان کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تاخیر و اختلال را پس از چهار هفته تکمیل مشاهده کردند.

مهارتهای شناختی بهتر

زن روی کار تمرکز کرده است

ما معمولاً اصطلاحات “هشدار” و “استراحت” را در یک جمله به کار نمی بریم. با این حال ، L-theanine این امکان را ایجاد می کند که در شرایط بالقوه هم احساس آرامش و هم تمرکز داشته باشید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، پیشرفت چشمگیری در توجه ، عملکرد و زمان واکنش نشان دادند.

یک مطالعه دیگر به طور دقیق اثرات L-theanine را با کافئین همراه کرد. جالب است که محققان دریافتند ترکیب 97 میلی گرم تئانین با 40 میلی گرم کافئین به تمرکز شرکت کنندگان در هنگام کار استرس زا و دقت بیشتر کمک می کند. شرکت کنندگان در مطالعه بهبود خود در هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

بیشتر تحقیقات روی L-theanine نقش آن را به عنوان درمانی برای استرس بررسی کرده اند. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تیانین را در افراد مبتلا به استرس نشان داده است.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرده است که تیانین در افرادی که شرایط استرس زا را تجربه می کنند ، سطح استرس را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند ، که مطمئناً می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

برخلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine قادر است بدون خواب آلودگی تسکین دهد.

چه کسی باید L-theanine را امتحان کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که اغلب احساس استرس می کنند مفید باشد. همچنین ، اگر مشکل دارید ، تئانین ممکن است مفید باشد:

  • داشتن خواب خوب و با کیفیت.
  • شروع کرد به خوابیدن
  • تمرکز یا مه روانی.
  • خواندن یا حفظ اطلاعات.
  • احساس هوشیاری.

عوارض جانبی و دوز L-theanine.

طبق ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از استفاده از L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک ماده غذایی کاملاً بی خطر (GRAS) به رسمیت شناخته است. همچنین ، چای حاوی L-theanine برای نوشیدن بی خطر است ، مانند چای سبز یا چای سیاه. علاوه بر این ، چای دارای تعداد انگشت شماری از فواید سلامتی است ، بنابراین همیشه یک افزودنی عالی برای برنامه معمول شما است.

قبل از تهیه یک قابلمه چای ، به خاطر داشته باشید که یک فنجان حدود 20 میلی گرم ال تیانین را تامین می کند. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، مکمل تئانین برای حداکثر نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که دوز م effectiveثر پزشکی دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم L-Theanine و همچنین سازگار Ashwagandha است که به تنظیم هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم را افزایش داده و میل به غذا را کاهش دهید ، از HUM’s Counter Craigs استفاده کنید که حاوی 200 میلی گرم L-Theanine برای افزایش راحتی است.

افکار نهایی.

L-theanine یک اسید آمینه است که شهرت زیادی در کمک به افراد در احساس آرامش و آرامش دارد. در مقابل ، تیانین می تواند بدون ایجاد خواب آلودگی ، استرس را از بین ببرد. مطالعات متعدد تأثیر تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م toثر برای استرس می دانند. از آنجا که نتایج به دوزهای بالای L-theanine نیاز دارد ، مکمل ها راهی برای پیشروی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید