فعالیت ۵۰۰۰ تولیدکننده عطر در تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی جعفری در نشست خبری امروز (یکشنبه ۶ تیرماه) اظهار کرد: ۵ هزار واحد عطاری در تهران وجود دارد که ۱۵۰۰ واحد آن مشمول مجوز نیستند و عمدتا برای کارهای حاشیه ای مانند فروش قرص متادون است. و برنج قرص، B2 یا محصولات چاقی و کاهش وزن.

رئیس اتحادیه عطاران تهران افزود: عدم کنترل این واحدهای غیرمجاز باعث شده است صورتش واحدها دارای مجوز کسانی که کار قانونی و حرفه ای انجام می دهند نیز متضرر می شوند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت صنایع او عطاران را متهم به طبابت می کند در حالی که اینطور نیست و درمان هیچ ربطی به صنف عطار ندارد. در حقیقت آنها داروخانه های مدرن قدیمی هستند که طولانی هستند ارسال شد قدمت آنها به دوران صفویه می رسد و اولین اتحاد عطاریان در سال ۱۳۲۲ در کشور تأسیس شد.

جعفری از مسئولان خواست تا مشکلات این صنف را مدنظر قرار دهند و بر اساس ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم که بخش کشاورزی و باغداری را از مالیات معاف می کند نیز این دسته را معاف یا کاهش می دهد.

رئیس انجمن عطاران تهران همچنین درخواست دیگری از میراث فرهنگی داشت مبنی بر اینکه ترکیه اتحادیه عطاری ها را به نام خود ثبت نکند چون این صنف متعلق به ایران است.

وی معضل فروش گیاهان دارویی در فضای مجازی را یکی از معضلات اساسی در این مقوله عنوان کرد که البته در این زمینه وجود ندارد. کنترل نه در آنها و بنابراین در اتاق اصناف باید این قسمت را سامان دهید تا محصولات بدون نظارت در فضای مجازی به فروش نرسد.

جعفری نیز صادر می شود حوزه وی به گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه اقدامی نمی کند، اما متولیان زیادی در این بخش پیدا شده اند که هر کدام به دنبال انحصار فروش این محصولات به نام خود هستند. این دارو متعلق به اتحادیه عطاران است.

وی با انتقاد از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ایران از ۱۷ اقلیم جهان، ۱۳ اقلیم دارد و در این کشور گیاهان دارویی بسیار متنوعی کشت می شود که ارزش افزوده ای برای این سرمایه ملی نداشته است. .

رئیس اتحادیه عطاران در پایان گفت: این اتحادیه به دنبال ایجاد یک دانشگاه علمی کاربردی برای ارتقای سطح کیفی علمی فعالان و خانواده های آنان در این حرفه است تا علاوه بر رشد علمی حوزه، زمینه ای نیز فراهم شود. باید فرهنگ سازی شود.» بسازید بودن.