عضله سازی: راهنمای مبتدیان!

اول اینکه تصمیمی که گرفتید برای تغییر زندگی خود از طریق بدنسازی بسیار مهم است. به این سفر بچسبید و فقط با رفتن به باشگاه، درس‌های بی‌شماری را یاد می‌گیرید و شادی بیشتری را بیش از آنچه انتظار داشتید تجربه خواهید کرد. خواهید دید که چرا متعصبان تناسب اندام وجود دارند و چرا آنها دوست دارند فعال باشند! می‌خواهم این قدم را به شما تبریک بگویم. قطعا کار درستی است

این مقاله کوتاه و قابل درک خواهد بود. آن را به عنوان برگه تقلب خود برای موفقیت در عضله سازی در نظر بگیرید که باعث می شود دوستان از شما بپرسند که چه کاری را درست انجام می دهید. اشکالی ندارد که اولین باری که وارد سالن می شوید، ورزشگاه سرگرم کننده است. در نهایت، تمام چیزهای براق جدید داخل را بررسی کنید. اما چیزی که ابتدا باید درک کنید این است که آموزش ابتدا از ذهن شروع می شود. نگرش شما پیشرفت شما را در طول سفر آموزشی تعیین می کند. این اولین جواهری است که به شما خواهم داد. بگذار در اعماق فرو برود من دیده ام که افرادی در بلند کردن وزنه های سنگین شکست می خورند فقط به این دلیل که فکر نمی کردند قدرت انجام آن را دارند، قبل از شروع ضربه خوردند! باید باور داشته باشید که تمام ابزار لازم برای داشتن اندامی چشمگیر را در اختیار دارید.

این مقاله را به طور مرتب بخوانید؛ در صورت لزوم آن را چاپ کنید، هرگز آنچه را که می خواهید فراموش نکنید. اگر به اندازه کافی به آن پایبند باشید، پتانسیل بزرگی دارید. در زیر نکاتی وجود دارد که به شما کمک شایانی می کند. آنها را با دقت بخوانید:

  • تغذیه – این مورد به صورت پررنگ است و ابتدا ذکر شده است زیرا یکی از بزرگترین فاکتورهای رشد عضلانی است که اکثر مبتدیان دارند. آنچه را در بدن خود قرار می دهید، به دست می آورید. واقعا به همین راحتی است. منظور من این نیست که همیشه غذاهای به اصطلاح “سالم” بخورید، منظورم این است که در رژیم غذایی خود جایی برای چیزهایی که دوست دارید بخورید در حالی که هنوز عضله سازی می کنید (که بسیار ممکن است) ایجاد کنید. اولین قدم این است که نیازهای درشت مغذی خود را محاسبه کنید (این تعداد پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی هایی را که باید در روز برای رشد، نگهداری یا کاهش چربی مصرف کنید مشخص می کند، ماشین حساب های زیادی در اینترنت وجود دارد) و برنامه ریزی رژیم غذایی بر اساس آن. با آن بچسب؛ و تغییرات شگفت انگیزی را که بدن شما در آن تجربه می کند تماشا کنید.
  • فرم مناسب – فرم خوب به معنای پایبندی دقیق به روش تجویز شده برای انجام یک تمرین است. بسیاری از مبتدیان به جای تمرین صحیح عضلات خود، فقط بر روی بلند کردن وزنه تمرکز می کنند. شاید گرفتن دمبل های خیلی سبک در یک باشگاه شلوغ جالب نباشد، اما هرکسی که عضلانی شده است این اصل را می داند و شما را به خاطر آن مسخره نمی کند. ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «قبل از اینکه بتوانید با گاوها راه بروید، باید اسب‌سواری کنید»، در چیزی که محبوب است گم نشوید، آنچه را که برای شما مناسب است انجام دهید.

  • نگرش – اگر وارد باشگاه می‌شوید و فکر می‌کنید، “اوه، بد است، ترجیح می‌دهم همین الان در خانه باشم”، از باشگاه بیرون می‌روید. جدی، فقط برو خونه اگر می‌خواهید در آن موفق باشید، دقیقاً می‌دانید که چرا آنجا هستید: برای پیشرفت سخت تلاش کنید و بهترین کار را انجام دهید. اگر آن نگرش را ندارید، فقط به خانه بروید.

  • تمرینات ترکیبی – پنج تمرین بزرگ، زمانی که در فرم خوب (به دلایل ایمنی) انجام شوند، در چند ماه یا حتی هفته‌های اول به افزایش عضلانی منجر می‌شوند. اینها هستند اسکات خمیده، ددلیفت، پرس بالای سر، پرس نیمکت و ردیف هالتر; تمرکز روی این تمرینات به عضلات شما قدرت و فرم می دهد زیرا از مفاصل متعدد و در نتیجه عضلات زیادی در حرکت استفاده می کنند. تمرینات مفصلی انفرادی (مثلاً فر) جای خود را در برنامه شما دارند، اما ایجاد یک برنامه حول آنها به معنای استفاده حداکثری از زمان یا انرژی برای رشد عضلات نیست.

از افرادی که به خاطر این تصمیم شما را مسخره می کنند، دلسرد نشوید. هر کسی که به شدت روی سبک زندگی تناسب اندام سرمایه گذاری کرده است، یک حقیقت ساده را می داند و می داند: افرادی که سعی می کنند شما را پایین بیاورند در حال حاضر پایین تر از شما هستند. وقتی بالا می روید مجبور نیستید به پایین نگاه کنید! برایت بهترین ها را آرزو می کنم، درست انتخاب کردی.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر