طرز تهیه گرانولای سالم در خانه


ظرافت گرانولای سالم غیرقابل انکار است – این یک صبحانه شیرین و ترد است که برای بچه ها مناسب است و به راحتی می توانید در آن قدم بزنید.

اما گرانولای خریداری شده می تواند کالری و قند را به سرعت اضافه کند.

اشلی نادر ، RD توضیح می دهد: “گرانولا یکی از سخت ترین محصولات موجود در بازار است که شرکت های بزرگ غذایی دوست دارند آن را” سالم “تلقی کنند ، زمانی که واقعا یک قند ، روغن و مواد نگهدارنده اضافی به آن اضافه می کنند.

این بدان معنا نیست که شما باید مواد مغذی گرانول – یا طعم لذیذ آن را از دست بدهید.

نحوه تهیه گرانولای سالم در خانه را بیاموزید و قادر خواهید بود از این صبحانه ساده و همه کاره که شما را پرورش می دهد لذت ببرید.

1. با مواد خشک شروع کنید.

مواد گرانولای سالم در کاسه های کوچک.

جو دوسر پایه گرانولای خانگی سالم است.

همچنین ، می توانید با انتخاب یک مهره ، یک دانه و یک میوه خشک برای افزودن به مخلوط ، انواع مختلفی به گرانولوی خود اضافه کنید.

مکنزی بریجز ، RDN ، متخصص تغذیه و توسعه دهنده نسخه در Pleasant Choice می گوید: آجیل “پروتئین های گیاهی و مواد مغذی مهم مانند ویتامین E و پتاسیم را تأمین می کند.”

ممکن است بخواهید برای بافت بیشتر یک نوع آجیل خرد شده (مانند پیکان) و یک نوع آجیل کامل (مانند بادام) اضافه کنید.

فقط مطمئن شوید که آجیل خام و بدون نمک می خرید.

اگر این گرانولا را به عنوان بخشی از برنامه تغذیه کاهش وزن تهیه می کنید ، توجه داشته باشید که اگرچه آجیل سالم است ، اما کالری بالایی دارد.

کدو تنبل ، شاهدانه و تخمه آفتابگردان گزینه های مناسبی هستند ، اما برگس دانه های چیا را در گرانولای خود ترجیح می دهد زیرا این دانه های کوچک اما قوی اسیدهای چرب امگا 3 سالم را برای قلب فراهم می کند.

میوه های خشک شیرین نشده را تندتر از یک ماده مهم در گرانولای خود در نظر بگیرید.

کالری می تواند به سرعت افزایش یابد ، اما با کمی پاشیدن ، بافت شور و طعم شیرین از طعم شیرین بیرون می آید.

استفاده از آجیل یخ زده را در نظر بگیرید – در مقایسه با آجیل های سنتی بافت تردی دارد و قند اضافی ندارد.

2. ادویه جات ترشی جات را اضافه کنید

دارچین یک انتخاب کلاسیک است ، اما با خیال راحت با خلقت خود آزمایش کنید.

برای گرانولای ادویه کدو ، دارچین را با میخک ، جوز هندی ، زنجبیل و فلفل دلمه ای ترکیب کنید.

یا اگر احساس شجاعت می کنید ، از پنج ادویه جات شیرین استفاده کنید تا گرانولا سالم خود را با دارچین ، با طعم شیرین بیان ، گرم و شیرین کنید.

3. مواد مرطوب خود را عاقلانه انتخاب کنید.

این مرحله ای است که گرانول خانگی شما با گرانولی که قبلاً در راهرو فروشگاه مواد غذایی تهیه شده است تفاوت چشمگیری خواهد داشت.

در حالی که مارک های فروشگاهی از روغن کانولا یا سویا استفاده می کنند ، شما می توانید روغن نارگیل بکر را اشتباه انتخاب کرده و مقدار آن را کنترل کنید.

شما همچنین باید یک شیرین کننده انتخاب کنید – شیری که کمتر از شربت ذرت با فروکتوز بالا در بسیاری از مارک های گرانولای فروشگاه خریداری می شود.

شربت افرا و عسل هر دو انتخاب جامد هستند و می توانید بدون زیاده روی در آنها طعم خود را شیرین کنید. استویا و میوه راهب گزینه های بدون قند هستند.

نادر خاطرنشان می کند که لزوماً نیازی به استفاده از شیرین کننده ها در گرانولای سالم خود ندارید – می توانید کمی شیرین کننده با میوه های خشک یا ادویه جات مانند دارچین ، جوز هندی و عصاره خالص وانیل اضافه کنید.

گرانولای خانگی خوشمزه برای صبحانه در یک ظرف شیشه ای.

4. مواد خشک و مرطوب را جداگانه مخلوط کنید.

آجیل ، دانه ها ، آجیل (در صورت استفاده از آن) و ادویه جات ترشی جات را با هم بریزید.

اگر از دانه های نارگیل یا چیپس شکلات در گرانول خود استفاده می کنید ، آنها را فعلا کنار بگذارید – در مرحله آخر آنها را اضافه خواهید کرد.

این مخلوط را کنار بگذارید و روغن و شیرین کننده خود را به کاسه دیگر اضافه کنید. اگر عصاره وانیل را به دستور غذا اضافه می کنید ، با مواد مرطوب همراه است.

5. مواد مرطوب را روی مواد خشک بریزید.

مواد خشک خود را مخلوط کنید تا جایی که ممکن است روی آنها را بپوشانید. (هیچ کس یک لقمه جو دوسر خشک نمی خواهد.)

مخلوط را به یک ورقه پخت حاوی کاغذ روغنی یا ورقه ورقه ورقه بریزید.

اگر دوست دارید گرانولا با قطعات بزرگ در آن باشد ، مخلوط را خیلی نازک پخش نکنید. جو دوسر ، آجیل و دانه ها باید نزدیک یکدیگر باشند تا به صورت خوشه های کاملاً خام در آیند.

6. تا قهوه ای طلایی بپزید.

گرانولای خانگی در شیشه و روی تابه.

مخلوط گرانول خود را در دمای 325 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید ، هر 10 دقیقه هم بزنید یا تا زمانی که گرانول قهوه ای روشن و ترد شود.

ورق پخت خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید هیچ خوشه ای در لبه های آن خیلی ترد نیست.

اگر گرانول به طور ناهموار قهوه ای می شود ، می توانید از اسپاتول به آرامی در وسط زمان رسیدن خود استفاده کنید.

7. نارگیل و شکلات را برای آخرین بار ذخیره کنید.

اگر به دنبال ترکیبات نارگیل یا شکلات خرد شده به عنوان اجزای گرانول هستید ، باید مراحل خاصی را انجام دهید.

وقتی گرانولای شما از فر خارج شده و در دمای اتاق خنک شده است ، چیپس شکلات را باید در انتها اضافه کنید – در غیر این صورت ، با ذوب خاک به پایان خواهید رسید.

نارگیل تراشیده سریعتر از سایر مواد ذکر شده در بالا قهوه ای می شود.

اگر می خواهید از آن استفاده کنید ، آن را در نیمه زمان پخت اضافه کنید تا طلایی شود اما وارد منطقه سوخته نشود.

روشهای خلاقانه برای استفاده از گرانولای سالم در خانه.

صبحانه ای عالی با چیا ، گرانولا ، توت و ماست در یک لیوان.

در اینجا بخش سرگرم کننده ای وجود دارد: به روش های مختلف خوشمزه برای لذت بردن از گرانولای سالم خود فکر کنید.

گرانول خانگی سالم هنوز ممکن است شامل شود ، بنابراین برگس توصیه می کند بسته به نیاز کالری خود یک چهارم یا نصف فنجان را ارائه دهید.

“دانه طبیعت” بسازید

این دستور مخصوص نادر است: او گرانولای سالم را در یک کاسه ارائه می دهد و شامل میوه های تازه خرد شده ، مانند موز و توت فرنگی است.

سپس آن را با شیر بادام پر می کند.

با استفاده از شیر معمولی به جای شیر بادام یا قبل از افزودن به مخلوط میوه و گرانول ، شیر بادام را با پودر پروتئین مخلوط کنید.

(برای صبحانه متعادل تر ، از سایر منابع پروتئین مانند دو تخم مرغ آب پز استفاده کنید.)

ماست یونانی خود را روی آن قرار دهید یا آن را کامل کنید.

پاشیدن گرانول خانگی باعث می شود کاسه ای از ماست یونانی خوش طعم تر و پیچیده تر شود.

اگر می خواهید شبیه یک عطر باشید ، میوه اضافه کنید یا مواد را در یک لیوان بگذارید تا یک تجربه واقعی از عطر داشته باشید.

آن را به عنوان صبحانه پیاده روی کنید.

گرانولو گو زمانی که در کیسه ای بیندازید ، یک میان وعده آسان است ، به خصوص اگر مطمئن شوید که یک دسته از بلغور جو دوسر را در نسخه خود دارید.

آن را با چیزی که حاوی پروتئین است ، مانند شیک پروتئینی یا ماست قابل نوشیدن ، ترکیب کنید.

آن را روی سالاد بپاشید.

ممکن است بیشتر به کروتون های خوشمزه عادت کرده باشید ، اما گرانولای سالم در خانه همچنین باعث خوش آمدید کاسه سبز شما می شود.

گرانول یک غذای عالی برای سالاد بز پنیری و توت فرنگی است!

آن را به دسرهای یخ زده اضافه کنید.

اسپری ها عالی هستند ، اما طعم چندانی ندارند. به ندرت توصیه می کنید که به جای آن بستنی یا ماست یخ زده را با گرانولای خانگی بپاشید.

آیا نکات و توصیه های متخصص تغذیه بیشتری می خواهید؟ از BOD Nutrition.com دیدن کنید تا بدانید چگونه برنامه ها و محصولات تغذیه بدن دسته جمعی می توانند به شما در هدایت یک سبک زندگی سالم کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید