رژیم غذایی مناسب برای افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. یک میان وعده عصر می تواند باعث شود که فرد در شب یا شب بیش از حد غذا بخورد. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذا می تواند منجر به چاقی و سایر عوارض شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. بیشتر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با فعالیت های خود رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از بی نظمی اجتناب کنیم. به طور طبیعی ، افرادی که می نشینند و سر میز می نشینند زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به مقدار زیاد در ادارات و شرکت ها استفاده می شود پرهیز کنند و میوه و سبزیجات بیشتری بخورند. اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و یک شیوه زندگی بی تحرک جلوگیری می کند.

کسانی که ورزش می کنند و فعالیت بدنی بیشتری انجام می دهند باید طبق آنها کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است مقدار متعادلی از کالری و از همه گروه های غذایی دریافت شود تا حاوی انرژی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی باشد. برای تحقق جسم. خوردن محصولات لبنی و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در شیفت شب و شیفت شب ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد قادر به حفظ نظم ساده سه وعده ای نیستند ، باید غذا را به C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و از سوء هاضمه اجتناب کنند و به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه وقت صرف غذا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید