رابطه عشق و نفرت شما با غذا

امروزه با در دسترس بودن فوری جایگزین های ناسالم مانند فست فود و غذای ناسالم، حفظ سلامتی برای اکثر مردم یک مانع است. اما با گزارش‌های فراوان در مورد اینکه چه چیزی بخوریم و چه چیزی نخوریم، مردم تمایل دارند در مورد هر کالری که به دهان خود می‌دهیم وسواس پیدا کنند. این وسواس اغلب خطرناک منجر به سوء تغذیه و سایر اثرات نامطلوب بر سلامت شما می شود.

یکی از محرک هایی که رابطه ناسالم شما را با غذا نشان می دهد این است که اگر شما یک غذاخور احساسی هستید. خواه عصبانی، شاد یا غمگین باشید، غذا نباید اولین موردی باشد که در این مواقع به سراغتان می‌روید، زیرا به شدت با پرخوری و پرخوری مرتبط است. غذا را پاداش یک دستاورد بزرگ قرار ندهید. در عوض، به یک دوست یا شریک زندگی خود رجوع کنید و در مورد آن صحبت کنید. در مورد استرس هم همینطور. آخرین چیزی که باید روی ذهن و بدن استرس‌زده‌تان انباشته کنید این است که غذا را با کالری‌های غیرضروری و چربی‌های اشباع شده پر کنید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج غذایی که ممکن است با احساسات شما مرتبط باشد، خوردن بدون احساس گرسنگی است. شما غذا می خورید چون وقت ناهار است، حتی اگر با همکارتان دیر صبحانه خورده باشید. شما از روی عادت این کار را انجام می دهید، زیرا این چرخه روزانه شماست. اما خوردن زمانی که گرسنه نیستید معمولاً انرژی ذخیره شده را افزایش می دهد و نشانه آن است که دیگر به مکانیسم های داخلی بدن خود گوش نمی دهید. سعی کنید فقط زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید، اما برای خوردن وعده غذایی خود تا گرسنگی صبر نکنید زیرا ممکن است منجر به پرخوری شود.

کلید تغذیه سالم گوش دادن به بدن و کنترل آن است. اجازه ندهید هوس غذایی شما بر شما حکومت کند. علاوه بر این، یک وعده غذایی با اندازه وعده و تعداد کالری ثابتی داشته باشید تا بدن شما بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. مطمئن شوید که از غذایی که می خورید، تغذیه کافی دریافت می کنید، حتی اگر در حال حاضر سالم غذا می خورید. تنها به دانه های گندم یا سالاد وابسته نباشید. با خوردن میوه‌ها، سبزیجات و طیف گسترده‌ای از جایگزین‌ها، به رژیم غذایی خود تنوع اضافه کنید تا بتوانید از فواید تغذیه‌ای روزانه خود استفاده کنید.

کالری شماری روشی عالی برای مدیریت غذای دریافتی است، اما آن را زیاد دور نکنید زیرا ممکن است در نهایت دچار سوءتغذیه شوید. اگر بدن شما احساس گرسنگی، خستگی و سستی می کند، به این معنی است که شما درست غذا نمی خورید یا بیش از حد به خود گرسنگی می دهید. به یاد داشته باشید که کالری ها واحدهای انرژی هستند و هر چه کالری کمتری دریافت کنید، انرژی کمتری می توانید برای انجام روزتان اعمال کنید. تعادل کالری دریافتی را با غذاهای مناسب حفظ کنید.

آگاهی در مورد غذاهای “درست” برای خوردن بسیار عالی است، مگر اینکه ناگهان همه چیز را سیاه و سفید ببینید، برخی از غذاها را می توان به عنوان خوب و برخی مضر نام برد. به یاد داشته باشید که هرم غذایی شامل طیف گسترده ای از مواد غذایی است که مصرف بیش از حد آنها می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. هدف هرم غذایی اندازه گیری وعده های غذایی و حفظ آنها در نسبت های سالم است. این قانون ساده را دنبال کنید و برای خود یک رژیم غذایی متعادل ایجاد کنید.

در حالی که کاهش وزن ممکن است برای بسیاری از افراد چالش بزرگی باشد، دانستن غذاهای مناسب و اندازه وعده های مناسب کلید خوردن بهتر و داشتن یک زندگی سالم تر است. ورزش منظم همچنین به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید، اما قبل از انجام هر گونه رژیم غذایی و ورزش حتما با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر