خواب آرامش بخش و عوارض آن چیست؟


خواب آرام چیست؟

Relaxium Sleep یک کمک خواب کاملاً طبیعی است که اعتقاد بر این است که غیرعادی است.

دارای انواع مواد گیاهی و تغذیه ای است که می تواند به خواب شما کمک کند. سازنده دکتر بود. اریک کیلیبرتی، متخصص مغز و اعصاب و متخصص خواب.

به عنوان یک متخصص تغذیه ثبت شده، خوشحالم که متوجه شدم این محصول توسط یک پزشک برای اطمینان بیشتر ایجاد شده است.

من ترجیح می‌دهم بخشی از کسی باشم که دانش و تجربه مستقیمی در برخورد با افرادی که از مشکلات خواب رنج می‌برند، به عنوان دکتر. کیلیبرتی انجام می دهد.

ریلکسیوم اسلیپ ترکیبی از هشت ماده ضروری است. گفته می شود برخی به آرامش کمک می کنند و برخی دیگر به بازیابی چرخه خواب بدن شما کمک می کنند.

دکتر. کالیبرتی می‌گوید این محصول ایمن، کارآمد، ایمن و غیرعادی است.

دستورالعمل مصرف این است که روزانه دو کپسول با آب مصرف شود.

ارزیابی مواد تشکیل دهنده

ریلکسیوم اسلیپ شامل هشت ماده اصلی است:

۱. منیزیم، ۱۰۰ میلی گرم

منیزیم یک ماده معدنی حیاتی است که نقش های مختلفی در بدن انسان ایفا می کند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که مکمل های منیزیم با مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم کیفیت خواب را افزایش و کیفیت خواب را کاهش می دهد. (۱)

در واقع، Relaxium Sleep تنها حاوی ۱۰۰ میلی گرم منیزیم است.

۲. ال-تریپتوفان، ۵۰۰ میلی گرم

ال-تریپتوفان، یک اسید آمینه (بلوک سازنده پروتئین) که به بدن در ساخت سروتونین و همچنین ملاتونین کمک می کند. اینها دو هورمون مهم هستند که در سلامت خواب نقش دارند.

صبحانه سرشار از تریپتوفان ۴۷۶ میلی گرم تریپتوفان داشت که تقریباً به اندازه صبحانه ای بود که در خواب آرامش یافت می شد.

۳. Valerest، ۲۲۸.۹ میلی گرم

والری ترین ترکیب رازک و ریشه سنبل الطیب است. ریشه سنبل الطیب گیاهی است که اعتقاد بر این است که به درمان بی خوابی کمک می کند.

یک مطالعه کوچک انجام شد که شرکت‌کنندگان را در طول دو هفته هر شب ۳۰۰ میلی‌گرم از ریشه سنبل الطیب مصرف کردند. (۴)

ثابت نشده بود که خواب را افزایش می دهد. بررسی سیستماتیک دیگری در مقیاس بزرگ نشان داد که ریشه سنبل الطیب مفید است، اما برای درمان بی خوابی کارآمد نیست. (۵)

رازک گل هایی است که در آبجو وجود دارد و گفته می شود که باعث آرامش می شود.

در یک مطالعه کوچک و یک هفته ای روی حیوانات، کیفیت خواب با مصرف ۲ میلی گرم رازک در روز افزایش یافت. (۶)

مطالعه دیگری بر روی تعداد کمی از انسان ها انجام شد و نشان داد که خواب بهتری در شب پس از نوشیدن رازک موجود در آبجوهای غیر الکلی وجود دارد. (۷)

خلاصه:

با مطالعات کوچک تحقیقاتی مشخص شده است که ریشه سنبل الطیب و رازک هر دو برای خواب موثر هستند. با این حال، مطالعات طولانی‌مدت و بزرگ‌تر روی انسان‌ها برای اثبات اثربخشی هر دو ماده مورد نیاز است.

۴. سنسوریل آشواگاندا، ۱۲۰ میلی گرم

این ترکیب مخلوطی از عصاره آشواگاندا است. آشواگاندا را می توان به عنوان یک آداپتوژن توصیف کرد، گیاهی که اعتقاد بر این است که به بدن شما کمک می کند تا با استرس مقابله کند.

با انجام این کار، آشواگاندا ممکن است به خواب بهتر و افزایش آرامش شما کمک کند.

یک مطالعه تصادفی دوسوکور نشان داد که آشواگاندا می تواند به کاهش خواب آلودگی کمک کند. (۸)

خلاصه

آشواگاندا یکی از آداپتوژن هایی است که مزایای بالقوه ای در بهبود خواب دارد. با این حال، مقدار آشواگاندا موجود در این مکمل ممکن است طبق تحقیقات موجود کافی نباشد.

۵. گابا، ۱۰۰ میلی گرم

GABA را می توان به عنوان یک انتقال دهنده عصبی که به نام اسیدهای گاما آمینوبوتیریک نیز شناخته می شود، توصیف کرد. انتقال دهنده های عصبی پیام رسان های شیمیایی هستند که سیگنال ها را از و به مغز به سایر اندام های بدن منتقل می کنند.

بررسی یک مطالعه سیستماتیک در سال ۲۰۲۰ نشان داد که خواب بهتری در افرادی که دوزهای بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم در روز مصرف می کردند، بهبود یافته است. در صورتی که گیرنده های GABA فعال شوند، تصور می شود که خواب را بهبود می بخشند. (۱۰)

نویسندگان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که تحقیقات بیشتری برای ایجاد ارتباط GABA و سلامت خواب مورد نیاز است.

خلاصه

گابا یکی از انتقال دهنده های عصبی است و می تواند خواب را تقویت کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین بهترین زمان، مدت زمان و دوز مورد نیاز برای به دست آوردن این فواید مورد نیاز است.

۶. بابونه، ۷۵ میلی گرم

بابونه گیاهی است که می تواند به آرامش و خواب کمک کند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ که بر روی افراد مسن انجام شد نشان داد که بابونه تأثیر قابل توجهی بر خواب دارد. (۱۱)

با این حال، این مقدار ۴۰۰ میلی گرم در روز بود که سه برابر مقدار موجود در خواب آرامش بخش است.

افراد مسن بیشتر از خواب آلودگی رنج می برند، اما مشخص نیست که آیا این نتیجه تحقیق برای همه افراد در هر سنی صدق می کند یا خیر.

خلاصه

اگرچه ثابت شده است که بابونه به طور کلی بی خطر است، اما تحقیقات در مورد این موضوع متفاوت است و مقدار موجود در Relaxium نمی تواند برای به دست آوردن سود قابل توجه کافی باشد.

۷. گل ساعتی ۷۵ میلی گرم

گل ساعتی گیاهی است که می تواند با افزایش سطح GABA به بی خوابی کمک کند. این می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

یک مطالعه کوچک و تصادفی انجام شد که بهبودهایی را در خواب کوتاه مدت در افرادی که به مدت هفت روز چای با گل ساعتی مصرف کردند، نشان داد. (۱۳)

خلاصه

مطالعات بیشتری برای تعیین موثرترین دوز و اینکه آیا فواید گل ساعتی خواب برای هفت روز باقی می ماند، مورد نیاز است.

۸. ملاتونین، ۵ میلی گرم

ملاتونین، یک هورمون، به تنظیم چرخه های طبیعی “خواب و بیداری” ما کمک می کند. اما، برخی هستند که به اندازه کافی تولید نمی کنند.

در سال ۲۰۱۳ یک متاآنالیز بزرگ انجام شد که ۱۹ مطالعه را مرور کردند. تعداد کمی از آنهایی که ملاتونین مصرف می کردند، بهبود متوسطی را در خواب نشان دادند. همچنین خطر نداشتن اثرات منفی نامطلوب را نشان داد. (۱۴)

با این حال، طبق آکادمی پزشکی خواب آمریکا، شواهد کافی برای حمایت از اثربخشی ملاتونین مزمن برای درمان بی خوابی وجود ندارد. (۱۵)

محققان خاطرنشان کرده اند که اثر ملاتونین می تواند با افزایش سن کاهش یابد.

دوز توصیه شده ۵-۱۰ میلی گرم در روز است.

من مشتریانی را دیده ام که به طور مرتب ملاتونین مصرف می کنند. برخی گفته اند که به خواب آنها کمک می کند، اما برخی دیگر مطمئن نیستند که آیا واقعاً کاری انجام می دهد یا خیر.

خلاصه

از بین تمام مواد تشکیل دهنده این محصول، به دلیل تحقیقات انجام شده بیشتر و شهرت امنیتی بالاتر، من راحت‌تر ملاتونین را به عنوان یک ماده مستقل پیشنهاد می‌کنم. مشخص نیست که آیا وقتی با سایر مواد مشابه موجود در ریلکسیوم اسلیپ همراه شود، به همان اندازه مؤثر است یا خیر.

حکم در مورد مزایای ادعا شده

در اینجا مروری بر شواهد موجود برای حمایت از ادعای مزایای خواب آرام بر اساس تحقیقات موجود است:

  • شما می توانید در طول شب بخوابید
  • شواهد متوسط
  • بیشتر بخواب
  • شواهد متوسط
  • بهبود تمرکز و تمرکز
  • شواهد محدود
  • تازه شده و آماده حرکت است
  • بدون مدرک

عوارض جانبی، ایمنی، و دوز

دوز توصیه شده Relaxium Sleep 2 کپسول در روز، مخلوط با آب.

در حالی که Relaxium Sleep دارای مواد مختلفی است که می تواند به خواب کمک کند، مشخص نیست که دوز مناسب و ترکیب مواد لازم برای دستیابی به حداکثر اثربخشی و امنیت چقدر باشد.

وسایل کمک خواب متمایز هستند زیرا هرکسی به روشی متفاوت به آنها واکنش نشان می دهد که ممکن است نتایج کاملاً متفاوتی را در پی داشته باشد.

برخی از اجزای موجود در Relaxium Sleep در دوزهای کمتری نسبت به مواردی که در مطالعات ثابت شده کارآمد هستند وجود دارند. اگرچه این ممکن است چیز خوبی نباشد، اما در مورد رتبه ایمنی Relaxium یک عامل خوب است.

پیشنهاد می‌کنم در مورد داروهای دیگری که مصرف می‌کنید، که می‌تواند باعث خواب‌آلودگی شود، فکر کنید، زیرا این یک عارضه جانبی بسیار مکرر داروهای تجویزی است.

ترکیب چندین مکمل یا دارو با این اثر می‌تواند باعث خواب‌آلودگی مفرط یا بی‌حالی در هنگام خواب خیلی سریع یا مشکل بیدار شدن شود.

چگونه خواب آرام با جایگزین ها مقایسه می شود

انواع وسایل کمک خواب و همچنین مواد خاصی برای کمک به این امر در بازار موجود است.

دو وسیله کمکی خواب که حاوی مواد متعددی مانند Relaxium Sleep هستند، عبارتند از Primal Sleep from Primal Harvest و همچنین Get Your Sleep Natural Sleep Aid.

هر یک از Primal Sleep و همچنین Get Your Sleep به طور قابل توجهی ارزانتر از Relaxium هستند.

از نظر مواد تشکیل دهنده، هر دو محصول حاوی همان ترکیبات Relaxium مانند ریشه سنبل الطیب و بابونه، GABA و ملاتونین هستند.

خط پایین

خواب آرامش بخش دارای اجزای مختلفی است که برای تأثیر آنها بر خواب مورد مطالعه قرار گرفته است.

مشکل اصلی در این مورد این واقعیت است که ترکیبات مختلف آن به طور همزمان مورد بررسی قرار نمی گیرند. بنابراین، هیچ راهی برای دانستن نحوه تعامل آنها پس از مصرف وجود ندارد.

مسئله دیگر این است که بسیاری از مواد تشکیل دهنده در مقادیر کمتری نسبت به مواردی که توسط مطالعه ثابت شده است وجود دارند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر