تکمیل محور خرم آباد – پلدختر در نوبت اعتبارات/ پروژه با تصمیم متولیان عمرانی استان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، جاده خرم آباد – پلدختر محور اصلی تردد ۱۰۰ هزار نفر در استان لرستان است. این در حالی است که حتی قبل از وقوع سیل سال ۱۳۹۷ این جاده از نظر ایمنی وضعیت مساعدی نداشت اما پس از وقوع سیل وضعیت این جاده بحرانی شد به طوری که جاده حوادث رانندگی و تلفات زیادی را در استان به همراه داشته است.

جدا از تصادفات جاده ای و تلفات انسانی یکی از زیرساخت های توسعه هر منطقه وجود جاده ایمن است که متاسفانه مردم شهرها و روستاهای ویسیان، سودان و پلدختر از آن بی بهره اند. درست است، زمانی که بیش از سه سال از سیل ویرانگر ۲۰۱۸ می گذرد.

این موضوع باید مسئولان راهداری و مدیران استانی را وادار کند تا برای حل این مشکل جاده ای دو نکته را دنبال کنند. اعتبارات نگهداری و ایمن سازی جاده تخریب شده بر اثر سیل و در مرحله دوم با پایش خود راه اندازی در اسرع وقت جاده جدید خرم آباد – پلدختر.

تکمیل پروژه محور خرم آباد – پلدختر ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اظهار داشت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نظر دارد ۶۰ کیلومتر جاده جدید خرم آباد – پلدختر احداث کند.

وی افزود: مسیر جدید در قالب چهار قطعه اجرایی تعریف شده که سه قطعه آن مناقصه شده و در قطعه دوم مطالعات در حال تکمیل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه اتصال تنگ تیر به اوسدین اولویت اصلی این پروژه است که از نظر فیزیکی نسبت به سایر قطعات در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

تکمیل قسمت اول و چهارم شفت دو سال طول می کشد

خادمی با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه خرم آباد – پلدختر به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: امیدواریم دو تا دو سال و نیم دیگر قسمت اول و چهارم را به اتمام برسانیم اما قسمت دوم و سوم را به پایان برسانیم. با در نظر گرفتن منابع مالی زیاد، نمی توان زمان دقیقی را پیشنهاد داد.

احداث دیوار ساحلی در محور خرم آباد – پلدختر

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان درباره وضعیت جاده خرم آباد – پلدختر نیز گفت: سازمان راهداری استان مسئولیت نگهداری و ایمنی این جاده را بر عهده دارد که متأسفانه با توجه به تخریب زیاد این جاده. جاده و کمبود بودجه در سه سال گذشته تغییر چشمگیری در این راستا نداشته ایم.

مسعود امیری با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ کیلومتر از این مسیر تخریب شده است افزود: برای حفظ امنیت و جلوگیری از مسدود شدن این مسیر مهمترین کار در حال حاضر احداث دیوار ساحلی به طول ۱۸ کیلومتر است که نیاز است. ۴۰ میلیارد تومان. هر کیلومتر را کامل کنید ما اعتباری هستیم

اخذ اعتبار نیازمند همدلی مسئولان شهرستانی است

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعمیر و ساخت دیواره دریای این مسیر اولویت اصلی سازمان راهداری است، افزود: برای تکمیل این دریاچه نیازمند تخصیص اعتبار هستیم که تنها با دلسوزی کل ساخت و ساز میسر نیست. مقامات.”

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در سه سال گذشته بیش از ۱۰ نقطه حادثه خیز در این مسیر شناسایی شده است که تمام تلاش خود را برای ایمن سازی آنها انجام می دهیم و در چهار ماه آینده نیز تنگ تیر ، که پرحادثه ترین نقطه جاده است ایمن سازی می شود.

ویراستار فارسی: به گفته مسئولان شرکت ساختمانی، این نتیجه حاصل شد که در بهترین شرایط، اهالی پلدختر-ممالان-ویسیان برای داشتن جاده ایمن حداقل سه سال منتظر بمانند و پس از گذشت این سه سال تنها بخشی از این جاده باقی بماند. نمی توان جدول زمانی دقیقی را برای تکمیل قسمت های دوم و سوم این پروژه پیش بینی کرد.

اکنون با توجه به شرایط احتمالی، مسئولان عمرانی شهرستان باید با مذاکره و اعتبارات جدید، به توسعه فیزیکی راه جدید سرعت بخشند و یا با اعطای اعتبارات مناسب به سازمان راهداری، نسبت به حفظ و ایمن سازی مسیر قدیم اقدام کنند. جاده این مسیر حداقل تا سه سال آینده تا کمتر شاهد جان باختن جوانان لرستانی در این مسیر باشیم.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید