تلفن های همراه – نه فقط یک تلفن

شش نفر از هر ده نفر (بیش از ۴ میلیارد نفر) در سراسر جهان یک دستگاه محاسباتی قدرتمند را در جیب و کیف خود حمل می کنند. شما آن را نمی دانید، اما تلفن های همراه امروزی از اواسط دهه ۹۰ قدرت پردازش یک کامپیوتر شخصی را دارند، در حالی که کسری از انرژی را مصرف می کنند و با هزینه بسیار کمتری تولید می شوند.

در هند، تلفن همراه انقلابی در ارتباطات ایجاد کرده است و هند اکنون یکی از بازارهای رو به رشد خدمات تلفن همراه با استفاده و نفوذ رو به رشد است. طبق گزارش TRAI، تا ژوئن ۲۰۰۸، ۲۸۶ میلیون مشترک تلفن همراه در هند وجود دارد که از این تعداد ۷۶ میلیون به خدمات داده دسترسی داشتند. گسترش روزافزون تلفن همراه، استفاده از آن را به عنوان یک ابزار یادگیری ضروری می کند. شرم آور است اگر نتوانیم از آن برای بهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی در جمعیت وسیع خود استفاده کنیم.

تلفن های همراه تنها وسایل ارتباطی نیستند که روش های جدیدی از تعامل بین افراد ایجاد می کنند. آنها همچنین کامپیوترهای بسیار مفیدی هستند که در جیب شما جای می گیرند، همیشه با شما هستند و تقریبا همیشه روشن هستند. مانند همه وسایل ارتباطی و محاسباتی، از تلفن های همراه نیز می توان برای یادگیری استفاده کرد. محتوای ارائه شده به قابلیت ها (ویژگی های) دستگاهی که به آن دسترسی دارد بستگی دارد.

انواع مختلفی از یادگیری و فرآیندهای بسیاری وجود دارد که افراد برای یادگیری از آنها استفاده می کنند، اما برخی از رایج ترین، اثبات شده ترین و مؤثرترین آنها شامل گوش دادن، مشاهده، تقلید، پرسش، تأمل، تلاش، برآورد، پیش بینی، حدس و گمان و تمرین است. تمام این فرآیندهای یادگیری را می توان با تلفن های همراه پشتیبانی کرد. به‌علاوه، تلفن‌های همراه سبک‌های چندوظیفه‌ای کوتاه و معمولی یادگیرندگان جوان امروزی را تحسین می‌کنند.

به سادگی دیده می شود؛ تلفن ها می توانند:

۱. صدا – اینها ساده ترین گوشی هایی هستند که هنوز هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه به سرعت در حال تعویض هستند. چنین تلفن‌هایی که فقط با فناوری صدا هستند می‌توانند برای یادگیری زبان، ادبیات، سخنرانی عمومی، نوشتن، داستان سرایی و تاریخ در میان طیف وسیعی از موضوعات مورد استفاده قرار گیرند. ما هزاران سال است که می دانیم یادگیری مبتنی بر زبان کار می کند.

۲. پیامک – به طور گسترده در هند، به معنای واقعی کلمه میلیاردها پیام کوتاه کوتاه از طریق شبکه های تلفن ارسال می شود. این پیام ها به سرعت نوشته می شوند و فرصت های یادگیری عظیمی را ارائه می دهند. پیامک می تواند برای ارائه اطلاعات به موقع از تقریباً هر نوع استفاده شود، به عنوان مثال. ب. خاطرات. (مثلاً فردی که تحت یک فرآیند راهنمایی رسمی است) پیامک می تواند برای آزمایش اطلاعات استفاده شود. همچنین بازی های ابتکاری مبتنی بر پیامک وجود دارد که پتانسیل یادگیری قوی دارند.

۳. نمایشگرهای گرافیکی – تقریباً هر تلفن همراه یک صفحه نمایش گرافیکی دارد، حتی اگر فقط سیگنال و قدرت باتری را نشان دهد. اکثر گوشی های امروزی قدرت گرافیکی بسیار بیشتری دارند و می توانند کلمات، تصاویر و انیمیشن ها را نمایش دهند. چنین صفحه‌هایی همچنین اجازه می‌دهند تا مقادیر معنی‌داری از متن نمایش داده شود و به ارائه سریع سریال اطلاعات مناسب زمینه کمک می‌کند. تقریباً برای هر نوع یادگیری می توانید از این نوع نمایشگر استفاده کنید. در نهایت، این نمایشگرها محتوایی را که امروزه روی رایانه‌های شخصی پخش می‌شود پخش می‌کنند.

۴. برنامه های قابل دانلود – با تلفن های همراهی که حافظه دارند و می توانند برنامه های دانلود شده را بپذیرند و نصب کنند، فضای آموزشی کاملا جدیدی روی گوشی باز می شود. تقریباً هر نوع محتوای آموزشی و فناوری تعاملی را می توان با استفاده از این روش به تلفن منتقل کرد.

۵. مرورگر اینترنت موبایل – مرورگرهای اینترنت در حال حاضر در تلفن های بیشتری ساخته می شوند، به ویژه آنهایی که از ۳G یا شبکه های داده پیشرفته مانند GPRS استفاده می کنند. یک مرورگر روی تلفن همه منابع آموزشی موجود در وب، از جمله Google، برنامه‌های LMS، دوره‌های آموزشی معمولی eLearning و سایر ابزارها/برنامه‌ها را باز می‌کند.

تعیین ارزش بازار آموزش متری در هند بدون تحقیق کامل دشوار است، هر پیش‌بینی بی‌اساس است. و همچنین به دلیل عدم امکان پیش بینی میزان انطباق و نفوذ تکنولوژیک (شبکه خوانده شده) است. با این حال، از نظر تجربی، ما شاهد افزایش علاقه به mLearning هستیم.

مشابه هند، تعیین کمیت پذیرش در بازارهای توسعه یافته تر دشوار است. به خوبی شناخته شده است که آسیا و اروپا از نظر پذیرش mLearning بسیار جلوتر از بازار آمریکای شمالی هستند. بازار ایالات متحده برای محصولات و خدمات یادگیری تلفن همراه با نرخ رشد مرکب سالانه پنج ساله (CAGR) 21.7٪ در حال رشد است و درآمد در سال ۲۰۰۷ به ۵۳۸ میلیون دلار آمریکا رسید. منصفانه است که بگوییم درآمد در اروپا و آسیا اگر بیشتر از بازار آمریکای شمالی نباشد برابر خواهد بود.

تقریباً همه بخش‌ها از استفاده از آموزش مجازی منتفع خواهند شد، اما ما معتقدیم سه حوزه اصلی بیشترین تأثیر را خواهند داشت: آموزش، کشاورزی و مراقبت‌های بهداشتی.

علاوه بر این، جوامع روستایی نه تنها از mLearning بلکه از فناوری تلفن همراه به طور کلی بهره خواهند برد. دستگاه های تلفن همراه بسیار ارزان تر از رایانه های شخصی هستند و برای عملکرد به منبع تغذیه مداوم متکی نیستند.

بازی برای یادگیری با تلفن همراه جذابیت قطعی دارد. چندین شرکت در حال حاضر در حال آزمایش فناوری یادگیری مبتنی بر بازی برای تلفن های همراه هستند. با این حال، امکان‌پذیری چنین رویکردی به هزینه‌های توسعه و استقرار چنین برنامه‌هایی بستگی دارد که در حال حاضر بسیار بالا هستند. همانطور که سخت افزار و اتصال قوی تر در دسترس قرار می گیرد و هزینه ها کاهش می یابد، زمان زیادی است که بازی های آموزشی در دستگاه های تلفن همراه عادی شوند.

در آینده، تلفن‌های همراه، رایانه‌ها و سایر دستگاه‌های محاسباتی/رسانه‌ای (آی‌پاد، دوربین‌های دیجیتال، رایانه‌های شخصی و غیره) را که از آنها استفاده می‌کنیم در یک دستگاه محاسباتی تلفن همراه شخصی ادغام خواهیم کرد. در چنین برهه ای از زمان، تمایز بین آموزش الکترونیکی و mLearning دیگر اعمال نمی شود. تمامی آموزش ها الکترونیکی و سیار خواهد بود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر