تغذیه و رژیم غذایی توصیه شده برای برنامه تمرینی سرعت و چابکی

هنگام شروع یک برنامه تمرینی سرعت و چابکی، بسیاری از ورزشکاران امروزی یکی از مهمترین جنبه های دستیابی به نتایج مطلوب را نادیده می گیرند و آن رژیم غذایی و تغذیه است. بسیاری از ورزشکاران جوان تمایل زیادی به خوردن غذاهای فست فود دارند و به آنچه در طول روز می خورند توجه نمی کنند.

برای استفاده حداکثری از یک تمرین سرعتی و چابکی، بهترین مکان برای شروع در مورد تغذیه و رژیم غذایی، یک وعده غذایی متعادل است. تمام وعده های غذایی در طول روز باید حاوی مواد غذایی از هر چهار گروه غذایی باشد. اگر این امکان پذیر نیست، مطمئن شوید که در طول روز رژیم غذایی شما حاوی بخش هایی از هر چهار گروه غذایی باشد.

برای تقویت رژیم غذایی خود برای مقابله با نیازهای بدنی به اندازه کافی بالای تمرینات ورزشی، که نیاز به میزان بالایی از تولید انرژی دارد، باید مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید. در هر ورزش یا تمرینی که شرکت می کنید، این نوع تولید انرژی تنها با تجزیه کربوهیدرات ها به دست می آید. این بدان معناست که بازیکنان باید به این جنبه از رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشند – به ویژه زمانی که تمرینات بدنام برنامه های سرعت و چابکی را در نظر می گیرند، به ویژه زمانی که به ورزشکاران هیچ راهنمایی در مورد آنچه بخورند داده نمی شود. برنامه تمرینی سنگین که شامل بیشتر تمرینات سرعتی و چابکی است، فقط نیاز به دریافت کربوهیدرات را افزایش می دهد.

هنگام بحث در مورد این موضوع، معمولاً شکل انرژی مصرف شده به صورت درصد (نسبت) مصرف شده به عنوان کربوهیدرات، چربی و پروتئین بیان می شود. در حالی که رژیم غذایی معمول برای جمعیت عمومی حدود ۴۰٪ کربوهیدرات، ۴۵٪ چربی و ۱۵٪ پروتئین است، نسبت های غذایی توصیه شده برای یک بازیکن فوتبال (که تمرینات بسیار سخت و کامل است) تقریباً ۶۵٪ کربوهیدرات، ۲۰ است. بر اساس خبرنامه اوج عملکرد، درصد چربی و ۱۵ درصد پروتئین.

مصرف آمینو اسیدهای ضروری بلافاصله پس از ورزش سنتز پروتئین را افزایش می دهد، به این معنی که عضلات بزرگتر و (به شرطی که “درست” تمرین کنید) قدرت بیشتر. یک نکته بسیار مهم در مصرف پروتئین زمان بندی آن است – اگر از شیک یا میله پروتئینی استفاده می کنید، آن را در اسرع وقت بعد از ورزش مصرف کنید.

به شرطی که یک رژیم غذایی متعادل و انرژی کافی می خورید، مکمل کراتین همچنین نشان داده است که توانایی دویدن مکرر را بهبود می بخشد همانطور که قبلا در مقاله ویتامین ها و مکمل ها بحث شد.

برخی از اطلاعات استفاده شده در این مقاله از خبرنامه اوج عملکرد جمع آوری شده است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر