ترموژنز تطبیقی ​​- غلبه بر نقطه تنظیم بدن شما

آیا تا به حال برنامه کاهش وزن جدیدی را شروع کرده اید که در چند هفته اول فوق العاده بوده و بعد هیچ نتیجه ای نداشته باشد؟ اینها پلاتوهای کاهش وزن نامیده می شوند و می توانند به اندازه کافی برای بسیاری از افراد ناامید کننده باشند که فقط آن را ترک کنند و برنامه کاهش وزن را به دلیل عدم پیشرفت خود مقصر بدانند. در واقع، این بدن شماست که یک نقطه تنظیم بدن جدید برای وزن تعیین کرده است.

بدن انسان ماشین بسیار کارآمدی است و هنگامی که وزن مشخصی را به عنوان نقطه تنظیم یا وزن عملیاتی استاندارد تعیین کرد، تمام تلاش خود را برای حفظ آن انجام می دهد. بدن شما تنظیماتی را در متابولیسم و ​​ذخیره چربی (در میان سایر موارد) انجام می دهد تا نقطه تنظیم خود را حفظ کند و به نظر می رسد که هر کاری انجام دهید، دیگر نمی توانید از دست بدهید. این فرآیند به عنوان گرمازایی تطبیقی ​​شناخته می شود.

برای گذر از این پلاتوهای کاهش وزن، باید نقطه تنظیم بدن را بشکنید و اساساً آن را به یک نقطه تنظیم وزن جدید تغییر دهید. بهترین مکان برای شروع، درک بهتر فرآیندهایی است که می خواهید تغییر دهید، که فرآیند گرمازایی تطبیقی ​​است. این واقعاً راهی است که بدن به طور خودکار انرژی خروجی را کاهش می دهد، زمانی که مصرف را از طریق رژیم غذایی کاهش می دهید تا نقطه تنظیم وزن بدن را حفظ کنید.

یک مثال رژیمی برای کمک به توضیح این روند بیاورید. شما تصمیم می گیرید که اگر بتوانید حداقل ۵۰۰ کالری را از رژیم غذایی خود حذف کنید، پس کاهش وزن باید بیهوده باشد، بنابراین ادامه دهید و ۵۰۰ کالری را کاهش دهید اما هیچ اتفاقی نمی افتد. بدن شما انرژی مورد نیاز خود را به میزانی تنظیم کرده است که اکنون ۵۰۰ کالری کمتر از قبل است، بنابراین وزن شما ثابت می ماند. ناامید می‌شوید و ۵۰۰ کالری دیگر از میزان دریافتی معمولی‌تان کم می‌کنید، به این فکر می‌کنید که ۵۰۰ کالری کافی نیست، بنابراین ۱۰۰۰ کالری باید کار را انجام دهد، اما باز هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. گرمازایی تطبیقی ​​مجدداً نیاز بدن به انرژی را برای تطبیق با سطح جدید دریافت کالری تنظیم کرده است و وزن ثابت می ماند، حتی اگر کاهش کالری بسیار زیاد بود.

آیا شانس نبرد با خودتان ندارید؟ نه، البته که نه، اما برای جلوگیری از گرمازایی تطبیقی، کاهش وزن و رسیدن به یک نقطه تنظیم وزن جدید، به چیزی بیش از صرف رژیم غذایی نیاز است.

راز جادویی همه اینها چیست؟ خوب، هیچ راز جادویی وجود ندارد، اما برای انجام این کار هم رژیم غذایی و هم ورزش لازم است، اما نه هر رژیم غذایی و برنامه ورزشی قدیمی همیشه این کار را انجام می دهد. تمرینات مقاومتی متابولیک شدید کلید شکستن گرمازایی تطبیقی ​​و برقراری مجدد نقطه تنظیم وزن بدن است.

تمرین مقاومتی متابولیک مجموعه ای از تمرینات ترکیبی با استراحت بسیار کوتاه بین ست ها است که به گونه ای طراحی شده است که به معنای واقعی کلمه سیستم را به انطباق وادار کند. همراه با رژیم کاهش وزن جدی، این تکنیک معمولاً واکنش گرمازایی تطبیقی ​​بدن را تحت فشار قرار می دهد تا وزن شما را به نقطه تنظیم وزن بعدی کاهش دهد.

کاری که اکنون می خواهید انجام دهید این است که برنامه خود را در حالت تعمیر و نگهداری ادامه دهید تا سیستم خود را مجدداً تنظیم کنید تا فکر کنید وزن جدید (و کمتر) شما همان جایی است که قرار است باشد. این وزن جدید را حداقل تا ۴ هفته آینده حفظ کنید قبل از اینکه سعی کنید وزن بیشتری کم کنید. اکنون وقتی تلاش‌های کاهش وزن خود را دوباره شروع می‌کنید، در حال شروع به یک سطح وزن طبیعی بدن جدید و پایین‌تر هستید. زمانی که به آن فلات رسیده اید و به نظر نمی رسد دیگر وزن کم کنید، از این روش کاهش تدریجی استفاده کنید. این در غلبه بر گرمازایی تطبیقی ​​و تعیین نقطه تنظیم وزن بدن جدید بسیار موثر است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر