به متابولیسم فکر کنید

امروز می خواستم در مورد چیزی صحبت کنم که در کلاس های آناتومی، فیزیولوژی و روانشناسی سلامت چیزهای زیادی یاد گرفتم… متابولیسم ما! به نظر من آنها واقعاً جالب هستند و امیدوارم شما هم این کار را انجام دهید!

آیا می دانستید که کلمه متابولیسم در لغت به معنای “تبدیل” است؟ این اصطلاح برای توصیف فرآیندی است که توسط آن بدن ما کالری دریافتی را به انرژی برای تمام فرآیندهای بدن تبدیل می کند. متابولیسم ما دائماً در حال اجرا است. چه در حال ورزش باشیم، چه غذا بخوریم یا حتی بخوابیم، متابولیسم ما دائماً برای کمک به بدنمان کار می کند: ایجاد سلول ها و بافت های جدید، حفظ دمای آنها، ترمیم آسیب ها و حتی انجام کلیه فعالیت های بدنی به طور کلی!

متابولیسم ما در واقع بر اساس غذایی است که می خوریم. تمام انرژی بدن ما از محصولات گیاهی و حیوانی است که روزانه مصرف می کنیم. این انرژی در واقع با کالری اندازه گیری می شود. پس از خوردن غذا، بدن ما اجزای مختلف را به انرژی تبدیل می کند که می تواند برای انجام فرآیندهای سلولی مختلف از آن استفاده کند. سپس انرژی اضافی توسط بدن ما به عنوان ماهیچه یا چربی برای استفاده در آینده ذخیره می شود.

ارتباط متابولیسم و ​​ورزش:

ورزش نقش کلیدی در تعیین سرعت عملکرد متابولیسم ما دارد. ورزش از دو طریق به افزایش متابولیسم کمک می کند:

با سوزاندن کالری: هنگامی که ما یک فعالیت را انجام می دهیم، متابولیسم ما به طور طبیعی سرعت می گیرد تا انرژی کافی برای سوخت رسانی به حرکات بدن ما بسوزاند. متابولیسم ما می تواند تا ۱۲ ساعت بعد از تمرین بالا بماند!

با ساختن توده عضلانی: همانطور که ما ورزش می کنیم، بدن ما چربی اضافی را از بین می برد و شروع به ساخت توده عضلانی بدون چربی بیشتری می کند. به همین دلیل است که تمرینات قدرتی بسیار مهم هستند! از آنجایی که ماهیچه ها کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزانند، ورزش یک راه طبیعی برای افزایش متابولیسم است.

راه های دیگر برای افزایش متابولیسم:

غذا خوردن منظم: اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد، مهم است که مقدار غذایی که می خوریم را محدود نکنیم. حذف وعده‌های غذایی می‌تواند بدن ما را فریب دهد تا باور کند که وارد حالت گرسنگی شده است. این منجر به متابولیسم بسیار کند می شود و بدن ما سلول های چربی بیشتری را برای محافظت از خود ذخیره می کند. در عوض، اگر روی خوردن سه وعده غذایی سالم (سبزیجات، میوه‌ها، بخش‌های سالم پروتئین و کربوهیدرات‌ها) در روز و حداقل دو میان‌وعده تمرکز کنیم، می‌توانیم متابولیسم خود را تقویت کرده و آن را در طول روز قوی نگه داریم!

افزودن ادویه به غذاها به گفته سرویس تحقیقات کشاورزی ایالات متحده، دارچین ادویه ای است که سوخت و ساز بدن ما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد! فقط ۱/۴ تا ۱ قاشق چایخوری در روز اضافه کنید تا از این فواید بهره مند شوید!

افزودن کیوی و پرتقال به رژیم غذایی: کیوی و پرتقال سرشار از ویتامین C هستند و اگر ۵۰۰ میلی گرم از آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، می توانید تا ۳۹ درصد چربی بیشتری از تمرین خود بسوزانید! با این حال، ویتامین C بیش از حد (۲۰۰۰ میلی گرم) می تواند عوارض جانبی مانند نفخ و غیره ایجاد کند. اعتدال کلید است.

سرد فکر کنید: افزودن یخ به نوشیدنی بدن ما را سخت‌تر می‌کند، زیرا باید آن را در معده ما گرم کند، که متابولیسم ما را افزایش می‌دهد. نوشیدن آب سرد فواید بسیار زیادی دارد!

یک متابولیسم قوی و سالم واقعاً می تواند به یک زندگی کلی سالم تر منجر شود. 🙂

امیدوارم این خیلی شبیه یک سخنرانی کلاسی نباشد! من واقعاً آن را بسیار جالب می دانم! امیدوارم همه شما هم به نحوی این موضوع را جالب کرده باشید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر