بهترین زمان برای استفاده از کافئین کم کافئین در دوچرخه سواران آموزش دیده.


نویسندگان: اندرو دی.

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد جسمی و شناختی در ورزشکاران بسیار گسترده است. نشان داده شده است که می تواند اثرات ergogenic ایجاد کند (Sprite، 2014، Sports Sports، 44، S175S184). با این حال ، تحقیقات در مورد موثرترین زمان برای استفاده از کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر نوشیدنی های کافئین تجاری موجود (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) بر عملکرد ورزش و اثرات تلاش است. با تأیید اخلاق نهادی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 27 27 سال 70 70.8 ± 2.2 کیلوگرم VO2 حداکثر: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم دقیقه 1. دقیقه – 1 (± SEM))) چهار سفر آزمایشی را تکمیل کرد ، یک شب ناشتا ، با فاصله 1 هفته. شرکت کنندگان در هر تور 30 ​​دقیقه استراحت کردند. کار سخت درک شده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری می شود. علاوه بر این ، قبل از مراحل REST ، SS و TT ، هنگام نشستن بر روی ارگومتر ، شرکت کنندگان 473 میلی لیتر نوشیدنی تست (سه 473 میلی لیتر در هر ویزیت) مصرف کردند. این نوشیدنی حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا دارونما بدون کافئین ، خوش طعم ، رنگی و کالری است و به منظور تصحیح زمان مصرف کافئین در هر ویزیت ، به ترتیب دو سو کور داده می شود. برو : CAFF قبل از REAF ، SS و دارونما قبل از TT (بازدید CAFF-REST) ​​CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) CAF قبل از TT ، دارونما قبل از استراحت و SS (CAFFTT) دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت بین عملکرد TT و RPE به ترتیب با تجزیه و تحلیل یک طرفه و دو طرفه تکرار مشخص شد. کل کار انجام شده در طول TT در CAFF -REST بالاتر از PLA (3.53 ± 0.14 در مقابل 3.36 0.12 kJ.kg – 1 توده بدن PP = 0.005) بود ، نه CAFF -TT (3.39 ± 0.39 kJ.kg – 1) – یا CAFF -SS (0.44 3. 0.44 3. 3.44 کیلوگرم – 1 PP = 0.231) ، که مشابه PLA بود. مقادیر مشاهده شده – بهترین شرایط در مقایسه با PLA و CAFF -SS ترکیبی (P <0.05) ، اما تفاوتی مشاهده نشد در طول TT که کار بیشتری انجام شد. ، در حالی که مصرف آن بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت.

درباره عملکردهای دوستان دسته ای بیشتر بدانید ؛ محصولات و تحقیقات را در صفحه علم دوستان گروهی بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید