بهترین رژیم لاغری نوجوانان درمان نازک شدن نوجوان _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و ستودنی است و هر مرحله از زندگی انسان نیاز به مراقبت ویژه ای برای سلامتی و رفاه دارد. نوجوانی احتمالاً یکی از حساس ترین دوره های زندگی است زیرا در این مرحله ، نوجوان تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت او را در آینده تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت های ویژه و رژیم غذایی خاص نیاز دارد. سالم و متعادل است.

بنابراین دریغ نکنید و اگر در خانه خود گیاه نوزاد جدیدی دارید ، حتماً یک رژیم غذایی متفاوت و متعادل برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا رفتار و عادات غذایی را جذب کند. دریافت مواد مغذی حتماً مقاله زیر را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید تا در سنین پایین رشد و نمو مناسبی داشته باشد.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ. به ویژه حساس و ظاهراً نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم و مغذی ممکن است کلید سلامت جوانان و جوانان باشد. اگر می خواهید کودکان چاق و سالم تربیت کنید ، در ارتباط باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای ترک غذای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه نوجوانان نیست. به فرزندان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند جوش شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهند. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای نوجوانان حذف شوند ، باید آنها را کم مصرف کنید و در عوض باید آنها را با مواد مغذی و ویتامین جایگزین کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانی شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید توجه داشته باشید که چه غذاهایی در رژیم غذایی شما گنجانده شده است تا شامل نوجوان شما شود.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، باید رژیم غذایی سالم و متعادل را برای کاهش وزن دنبال کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در سالم ماندن و کاهش وزن در دوران نوجوانی کمک می کند:

صبحانه را حذف نکنید

خوردن صرفنظر از صرف صبحانه یا گرسنه ماندن نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در دوران بلوغ و نوجوانی مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست داده و در طول روز به دلیل گرسنگی تحریک پذیرتر می شوید. خوردن صبحانه همچنین به شما در دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی کمک می کند.

روزانه 5 سبزی و میوه بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بدن شما در دوران نوجوانی به آنها نیاز دارد. خوردن حداقل 5 میوه و سبزی در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین بهترین غذا برای خوردن در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم بخورید

غذاها و نوشیدنی های پرچرب ، شیرین و شور مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشیدنی های گازدار شیرین را که کالری بالایی دارند ، کاهش دهید. خوردن بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، مراقب نوشیدن آب میوه باشید زیرا اگرچه طبیعی است ، اما حاوی شیرین کننده است. مقدار کل آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی های شما نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، راه حل های مناسب برای کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی نیز باید یافت شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا فرزند شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران نوجوانی ، کمبود آهن و سایر ویتامین ها در بدن آنها است. اگر جوانان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، به سرعت خسته می شوند ، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی مهمی برای کاهش وزن و نوجوانی در نوجوانی هستند که در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را فراموش نکنید. علاوه بر آفتاب ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری شیک خودداری کنید!

رژیم های لاغری که به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد وعده کاهش سریع وزن را می دهند ، امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که ممکن است در نتیجه این رژیم ها ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز هستند ، بنابراین در نهایت ، وزن شما دوباره برمی گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان رژیم کمک بگیرید ، آنها با توجه به قد ، وزن ، جنس و سن شما یک رژیم استاندارد و سالم را به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید