بایدها و نبایدهای خوردن گوشت


بایدها و نبایدهای خوردن گوشت

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. بحث خوردن گوشت است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی و بسیار قاطع هستند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی از افراد پس از شنیدن اخبار مخالف ، تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، گیج می شوند و متخصص تغذیه در اصفهان ، دکتر. T. از خوردن گوشت.

دقیقاً جواب چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این دسته ، مروری اجمالی خواهیم داشت ، برای پاسخ به این س effectsال ، تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. توجه به این نکته ضروری است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، سیب ، مغز و چسبناک تر ، مرغ ، طیور و دیگر مرغ ها ، غذاهای دریایی و ماهی های مزرعه است.

بنابراین ، وقتی صحبت از گوشت می شود ، باید بدانیم منظور ما از چه نوع گوشتی است.

زیرا انواع مختلف گوشت دارای خواص تغذیه ای متفاوتی هستند. اگرچه انواع مختلف گوشت برای بسیاری از مواد مغذی رایج است ، انواع آنها دارای ویژگی هایی هستند که می توانند ارزش غذایی آنها را تغییر دهند. به سلامت انسان تکیه کنید.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع عالی و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است ، همچنین در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، به این معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین می سازند در بدن ساخته نشده اند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. بنابراین آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های آسیب دیده ، ترشح ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که وظیفه محافظت از بدن در برابر میکروب ها را بر عهده دارند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند. به به

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تولید پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به درستی انجام نمی شوند. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش اورالی را در سلول ها ایفا می کنند و بعد از آب ، بیشترین ماده سازنده سلول پروتئین است و گوشت منبع غنی پروتئین با ارزش غذایی بالا است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و در صورت مصرف به میزان مناسب ، می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای انسان به این ویتامین را برآورده کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ای که ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی با آن روبرو هستند ، مشکلات روحی و روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روان و آرامش در انسان کمک کند ، عامل اصلی حفظ سلامت انسان است. ممکن است گام های م effectiveثر و سلامتی باشد.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خونسازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در گوشت به مقدار خوب و با کیفیت بسیار خوب یافت می شود آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. گوشت حاوی آهن بیشتری نسبت به منابع گیاهی است و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

لاغری نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در کمک به رشد نوجوانی ، سلامت پوست ، مو و ناخن در کودکان و نوجوانان بسیار مثر است و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاهایی است که دارای مقدار قابل توجهی ید در خواص خود و همچنین آنچه برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم می باشد. که بسیار برای سلامت انسان و پیشگیری از آرتروز مهم است.

علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت ارزش غذایی بالاتری دارند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و چربی یا پوست مرغ حاوی چربی حیوانی است که باعث افزایش چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) می شود. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد ، ما در سطور بالا گفتیم که گوشت حاوی مقداری اسیدهای چرب مفید در چربی است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا برعکس است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عصبی در برابر آسیب محافظت می کنند. هستند.

لازم به ذکر است که گوشت قرمز مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت استفاده کرده و از از بین رفتن اسیدهای چرب اشباع موجود در آن و قلب و عروق جلوگیری کنید. اختلال و سایر مضرات این نوع اسیدهای چرب ، مهم است که همه چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، از پوست مرغ استفاده نکنید و همچنین چربی ها را از گوشت مرغ جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث دفع بیش از حد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد مورد توجه قرار گیرد. به عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرف شده عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده بی فایده و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب بنوشید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه ، نکته ای وجود دارد که بر تغذیه تأکید زیادی می شود. رعایت “سرعت” به معنی “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای مردم را برآورده کند. همچنین رعایت تعادل در رژیم غذایی روزانه بسیار مهم است و توصیه می شود بیش از حد از هیچ غذایی استفاده نکنید. واگرایی در الگوهای غذایی یکی از عواملی است که جذب و متابولیسم غذا را در بدن افزایش می دهد.

در این رابطه ، توجه به این نکته ضروری است که ما می توانیم غذاهای دیگری را جایگزین گوشت قرمز کنیم که دارای ارزش غذایی گوشت قرمز هستند و برخی از معایب گوشت قرمز نیز وجود دارد. برای مثال ، خوردن گوشت سفید دو بار در هفته ، به ویژه ماهی ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات بهترین راه برای کاهش چربی های خون ناخواسته هستند ، علاوه بر این ، حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند ، یا مغزهای بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ممکن است جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد. البته اگر حبوبات یا ملاس با غلات (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و ملاس خورده شوند ، ارزش پروتئین آنها می تواند تقریباً برابر گوشت باشد. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 در لوبیا وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید به مقدار زیاد مصرف شود و مصرف زیاد و به طور کلی پروتئین حیوانی مجاز نیست.


دکتر. رضا می تواند با تامین تغذیه اولیه و میزان غذا و تأمین مواد مغذی نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

دکتر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان ، دکتر


دکتر رضا آتمانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

آرد ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید