اگر کم بخوابی هزار بیماری خواهی گرفت


بیماری های پرخطر شامل دیابت، سرطان، بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن انسدادی ریه، بیماری مزمن کلیوی، بیماری کبد، افسردگی، زوال عقل، اختلالات روانی، بیماری پارکینسون و آرتریت است.

مجله خراسان نوشت: بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، نیاز به خواب با افزایش سن متفاوت است. نوزادان زیر یک سال ممکن است به ۱۶ ساعت خواب در روز، نوجوانان به ۱۰ ساعت و بزرگسالان و افراد مسن هفت ساعت یا بیشتر در شبانه روز نیاز داشته باشند.

۳۰ درصد بیماری مزمن بیشتر

بر اساس گزارش واشنگتن پست، مطالعه ای که روی تقریباً ۸۰۰۰ کارگر در طول متوسط ​​۲۵ سال در دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ سالگی انجام شد، نشان داد که در سن ۵۰ سالگی، افرادی که پنج ساعت یا کمتر می خوابند، ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. چندین بیماری مزمن در مقایسه با همسالان خود که هفت ساعت می خوابیدند.

خواب کمتر از ۵ ساعت معادل دیابت، سرطان و سکته است

علاوه بر این، افرادی که در دهه ۶۰ زندگی خود پنج ساعت یا کمتر می خوابند، ۳۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری ها و ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری ها در دهه ۷۰ زندگی خود نسبت به افرادی که هفت ساعت می خوابند، هستند. بیماری های پرخطر شامل دیابت، سرطان، بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن انسدادی ریه، بیماری مزمن کلیوی، بیماری کبد، افسردگی، زوال عقل، اختلالات روانی، بیماری پارکینسون و آرتریت است.

چند ساعت باید بخوابیم؟

با افزایش سن، عادات خواب و ساختار خواب افراد تغییر می کند. با این حال، توصیه می شود ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابید، اما صرف نظر از سن شما، کارشناسان خواب موافق هستند که میزان خواب مناسب برای شما مهم است. البته کیفیت خواب نیز مهم است زیرا مغز ما باید وارد مرحله عمیق و ترمیمی از خواب شود که به عنوان خواب موج آهسته شناخته می شود، که به فرآیندهای شناختی مانند تثبیت حافظه، حل مسئله و سم زدایی کمک می کند. منجر به بیماری آلزایمر یا زوال عقل می شود. حتی فقط یک ساعت خواب اضافی در شب می تواند به عادات غذایی بهتر منجر شود.