استرس و اضطراب را از طریق تغییر سبک زندگی مدیریت کنید


آیا مدام احساس استرس و اضطراب می کنید و به نظر نمی رسد آرامشی پیدا کنید؟ که باعث می شود ما دو نفر باشیم! عوامل زیادی در ایجاد اضطراب و احساس ما در مورد زندگی پر بار خود به عنوان یک کل نقش دارند. مهمترین بخش این معادله این است که چقدر از خود و عادات روزانه خود مراقبت می کنید. با محدود کردن غذاهای ناسالم غیرضروری، پایبندی به یک برنامه ورزشی منظم، اولویت دادن به خواب و مدیتیشن – به طور کلی بهبودی را در احساس خود مشاهده خواهید کرد.

راه های سالم برای از بین بردن اضطراب

فعال بمانید

ورزش روزانه نه تنها برای سلامت جسمانی شما مفید است، بلکه برای سلامت روحی و روانی نیز مفید است. ورزش منظم درست مانند دارو برای تسکین آن عمل می کند نگران بودن برای برخی از افراد و این فقط یک چیز کوتاه مدت نیست. آزمودنی‌ها پس از چند دقیقه ورزش، تسکین روانی را تجربه کردند.

فعال بمانید

مصرف الکل را کاهش دهید

بله، الکل یک مسکن طبیعی است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم پس از یک روز طولانی به نوشیدن یک لیوان شراب یا ویسکی متوسل می شوند. الکل ممکن است در ابتدا شما را آرام کند و باعث شود احساس کنید خوشبخت ترین فرد جهان هستید، اما زمانی که سروصدا از بین رفت، اضطراب با انتقام برمی گردد. برای از بین بردن استرس به جای مقابله با ریشه مشکل، به الکل اعتماد کنید. احتمال ابتلای شما به الکلیسم بیشتر است. با این حال، مصرف الکل خود را به خصوص قبل از خواب کاهش دهید.

از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگاری ها به طور مرتب دعا می کنند تا در مواقع استرس زا سیگار بکشند. مانند الکل، کشیدن سیگار در هنگام استرس راه حلی سریع است که ممکن است در دراز مدت اضطراب را بدتر کند. جستجو کردن نشان دهید که هر چه زودتر سیگار را شروع کنید، خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی در دیرتر بیشتر می شود. مطالعات همچنین نشان می دهد که نیکوتین و سایر مواد شیمیایی مضر موجود در سیگار مسیرهای مغزی مرتبط با اضطراب را تغییر می دهند. از شر این عادت بد خلاص شوید، و شاهد بهبودی در احساس و واکنش خود نسبت به دنیای اطراف خود خواهید بود.

مصرف کافئین خود را محدود کنید

اگر دائما مضطرب هستید، مطمئناً کافئین دوست شما نیست. شناخته شده است که کافئین باعث ایجاد عصبانیت می شود، که می تواند باعث عصبی شدن شود، که اگر از قبل تحریک پذیر هستید، هر دو خوب نیستند. جستجو کردن نشان دهید که کافئین ممکن است اختلالات اضطرابی را تشدید کند. همچنین ممکن است باعث حملات پانیک در افراد مبتلا به اختلال پانیک شود. برای برخی افراد، قطع کامل کافئین ممکن است به طور قابل توجهی علائم اضطراب را تسکین دهد.

کمی بخواب

بیخوابی این یک علامت شایع ناشی از اضطراب مزمن است. اولویت خواب را بر اساس:

  • تنها زمانی که خسته هستید و به خواب می روید به اتاق خواب خود بروید
  • قبل از خواب خواندن یا تماشای تلویزیون را نخواند
  • از تلفن یا کامپیوتر خود در رختخواب استفاده نکنید
  • قبل از خواب از کافئین، وعده های غذایی بزرگ و الکل خودداری کنید
  • اتاق خود را تاریک و خنک نگه دارید
  • هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید

خوابیدن

مدیتیشن را امتحان کنید

یکی از اهداف اصلی مدیتیشن حذف افکار استرس زا از ذهن و ارتقای آرامش و هوشیاری در لحظه حال است. جستجو کردن جانز هاپکینز نشان می دهد که ۳۰ دقیقه مدیتیشن در روز ممکن است برخی از علائم اضطراب را تسکین دهد و حتی به عنوان یک ضد افسردگی عمل کند.

به یک رژیم غذایی سالم پایبند باشید

سطوح پایین قند خون یا مواد شیمیایی موجود در غذاهای فرآوری شده مانند افزودنی های مصنوعی، رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده ممکن است باعث تغییرات خلقی در برخی افراد شود. علاوه بر این، رژیم غذایی با قند بالا نیز ممکن است بر خلق و خوی فرد تأثیر بگذارد. اگر اضطراب مزمن دارید، مراقب عادات غذایی خود باشید. آب بنوشید، غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید و از یک رژیم غذایی سالم سرشار از کربوهیدرات ها، میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

آروماتراپی را امتحان کنید

رایحه درمانی استفاده از روغنهای ضروری برای ارتقاء سلامت و تندرستی عمومی است. روغن ها را می توان مستقیماً استنشاق کرد یا به دیفیوزر اضافه کرد. مطالعات نشان داد که رایحه درمانی:

  • به شما کمک می کند تا از فشار خارج شوید
  • به شما کمک می کند بخوابید
  • خلق و خوی افزایش می یابد
  • ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد

مقداری محبوبیت روغن ضروری آنها برای تسکین اضطراب استفاده می شوند و عبارتند از:

  • ترنج
  • حکیم کلری
  • گریپ فروت
  • اسطوخودوس
  • یلانگ یلانگ

رایحه درمانی

چای بابونه بنوشید

چای بابونه یک درمان خانگی محبوب است که قرن هاست برای آرام کردن اعصاب و بهبود خواب استفاده می شود. آ ۲۰۰۹ مطالعه دراسه نشان دهید بابونه نیز ممکن است متحد قدرتمندی در برابر آن باشد اختلال اضطراب فراگیر. این مطالعه نشان داد افرادی که کپسول بابونه آلمانی (۲۲۰ میلی گرم تا ۵ بار در روز) مصرف می کردند، نسبت به افرادی که دارونما مصرف می کردند، کاهش بیشتری در نمرات آزمایشی که علائم اضطراب را پوشش می دادند، داشتند.

دور

اگر دائماً مضطرب هستید، گنجاندن افکار بالا ممکن است به شما کمک کند تا احساس آرامش را دوباره به دست آورید. به خاطر داشته باشید که درمان‌های خانگی ممکن است به کاهش استرس کمک کنند، اما جایگزین کمک حرفه‌ای یا تغییرات اساسی در سبک زندگی نمی‌شوند. اضطراب مزمن ممکن است نیاز به درمان یا داروهای تجویزی داشته باشد. در مورد هر گونه نگرانی احتمالی با پزشک خود صحبت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر