آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی را باید جستجو کرد.


آیا واقعاً می توانید علائم جسمانی گرسنگی را احساس کنید و بدانید که چه زمانی جواب غذا است؟ به طرز شگفت آوری ، بسیاری از مردم و آنها از خود می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از این افراد هستید – ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

بازدید از علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی دشوار باشد. ما مشغول افرادی هستیم که کارهای زیادی انجام می دهند ، بیشتر اوقات احساس نمی کنیم که وقت داریم گرسنگی خود را بررسی کنیم یا احساس گرسنگی می کنیم. و گاهی اوقات ، ما فقط نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در اینجا در مورد تغذیه راه راه در مورد ذهن آگاهی و ذهن آگاهی صحبت می کنیم و بار دیگر ، در اینجا نیز نقشی ایفا می کند. وقتی ما از نظر ذهنی غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید) ، بسیار سخت است که بدانیم گرسنگی وجود دارد یا نه که در انتخاب غذای ما راهنمایی می کند.

برای کمک به شما در این مورد ، ما قصد داریم به شما بیاموزیم که چگونه بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید دریابیم که چرا اینقدر مهم است که شما متناسب با اشتهای خود غذا بخورید.

چرا تشخیص علائم جسمانی گرسنگی مهم است؟

بدن ما در طول روز با ما ارتباط برقرار می کند تا به ما بگوید چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به آن نیاز نداریم. علائم گرسنگی و رضایت ما مسئول این امر است!

هورمون های مسئول تحریک علائم گرسنگی و رضایت عبارتند از: گرلین (هورمون اشتها) و لپتین (هورمون سیری).

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما چه اتفاقی برای بسیاری از افراد بدبخت می افتد ، آیا آنها شروع به نادیده گرفتن این علائم جسمی می کنند یا احساس خود را فراموش می کنند؟ برنامه ریزی ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها تعدادی از عوامل زیادی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را نادیده می گیریم یا احساس نمی کنیم ، یک سری اتفاقات شروع می شود.

هنگامی که غذا می خوریم ، احساس ارزانی می کنیم و احساس سیری بیش از حد می کنیم ، بیش از حد دائمی یا به اندازه کافی غذا نمی خوریم ، می توانیم به نقاطی از گرسنگی شدید برسیم و کنترل خود را از دست بدهیم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما واقعاً می خواهیم از علائم فیزیکی گرسنگی آگاه باشیم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی علائم اشتها و تسکین خود را بررسی می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از علائم فیزیکی رایج گرسنگی آورده شده است.

خستگی و کمبود انرژی.

آیا تا به حال احساس کرده اید که از آن خارج شده اید؟ آیا از داشتن یک خواب راحت خسته شده اید؟ ارزان است اگرچه شما کار خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از علائم گرسنگی جسمی است.

ما مدام به نیاز بدن به انرژی اشاره می کنیم. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. هنگامی که ما به اندازه کافی غذا (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن می تواند احساس خستگی زیادی کند.

کارهای روزمره کمی دشوار است و ما نمی توانیم از شر آن خلاص شویم. تنها راه خلاص شدن از آن خوردن یک غذای مقوی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً بررسی کنید که آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است یا خیر.

آروغ زدن

آسان است ، درست است؟

اگر معده شما در حال غر زدن یا غرش است و آن درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که باید غذا بخورد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم گرفتن ، سم زدایی یا پاکسازی چقدر به شما می گوید که ساعت ها این حرکات را نادیده بگیرید ، اما این مفید نیست و درست نیست.

وقتی درد را احساس می کنیم ، آنچه در حال رخ دادن است ، کوچک شدن عضلات شکم در زمان خالی بودن آن است. دفعه بعد که شکم شما غرغرو می کند ، به آن گوش دهید و با پنج وعده غذایی اصلی مقوی پاسخ دهید!

سردرد و دست های خفیف.

وقتی گرسنه هستیم و مدتی بدون غذا غذا می خوریم ، سطح قند خون در بدن کاهش می یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد تا به شما بگوید که به انرژی بیشتر یا غذا نیاز دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است عروق خونی را سخت کرده و فشار خون را افزایش دهید. نتیجه نهایی؟ سردرد

همچنین وقتی قند خون پایین است ، بسیار متداول است که ما دچار لرزش و حاشیه شویم.

اگر احساس می کنید که اغلب با سردرد با دست های ملایم ارتباط دارید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که باید غذا بخورد. این می تواند یکی از علائم جسمانی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز.

هر دو با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را ایجاد کند ، خوب ، مه! ممکن است متوجه شوید که افکار شما کمی کندتر از حد معمول هستند ، یا ممکن است نتوانید بر روال معمول تمرکز کنید.

با کار در سطح پایین تر ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش مجدد قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند. “جا رختی” اولین مورد زمانی است که بدون دلیل مشخص سریع ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی بسیار سخت می شوید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ مشکلی هست؟ نه ، فقط گرسنگی است.

انرژی و تغذیه بدن شما کم است ، بنابراین دوباره قند خون شما پایین است. هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان است که بدون دلیل واکنش احساسی نشان دهیم.

اگر احساس می کنید این اتفاق اغلب زمانی می افتد که مدت زیادی را بدون غذا می گذرانید ، می تواند یکی از علائم گرسنگی در بدن شما باشد. “جا رختی “ یا تحریک پذیری.

نشانه هایی که ممکن است به دلیل گرسنگی اشتباه باشند اما هستند. “گرسنگی سر”

اما اگر فکر کنیم در حال تجربه یک علامت فیزیکی گرسنگی هستیم ، در واقع این چیز دیگری است؟ ما آن را صدا می کنیم “گرسنگی سر”

گرسنگی سر زمانی اتفاق می افتد که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به پاسخ به غذا شود.

در زیر برخی از علائم رایج که ما آنها را صدا می زنیم ، آمده است: گرسنگی سربه

خواسته های ناگهانی

هرگز به طور تصادفی با خود فکر نکنید: “خدای من ، به خاطر آن می کشم. [insert craved food item here]”کاملا غیر طبیعی؟

این حیف است! قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، برخی سناریوهای فیزیکی وجود دارد که می تواند باعث ناراحتی شود و آنها واقعاً می توانند با گرسنگی جسمانی مرتبط باشند. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بدانید و در حال حاضر این کار را نمی کنید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود به شما بگویید.

اما بیشتر اوقات ، طعم و تجربه غذایی است که ما مشتاق آن هستیم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. وقتی ما فقط می خواهیم غذا بخوریم ، اگر شما بخواهید ، این نشانه است. گرسنگی سربه

خستگی جسمی یا روحی.

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که فقط بخواهید چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره، گرسنگی سربه

حالا می گویم ، کمی سخت است. به طور کلی ممکن است در نتیجه خستگی گرسنه باشید. اما در بیشتر مواقع ، زمانی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم ، و هیچ نشانه جسمانی از گرسنگی نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند احساس خوبی داشته باشد.

هنگامی که ما در نتیجه یک احساس یا احساس بدون فکر کردن به یک وعده غذایی می رسیم ، در واقع سیگنال های گرسنگی بدن را نمی شنویم.

بدون فشار لباس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! ما فقط زمانی می توانیم کارهایی را انجام دهیم که انگار احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده است و خوشایند نیست. از طرفی غذاهای خوشمزه راحت و بسیار دلپذیر هستند. عادت به دست آوردن غذا در شرایط استرس زا می تواند بسیار آسان باشد.

ما به این می گوییم استرس غذا!

وقتی استرس تشخیص داده نشود ، تسریع می شود و ما به دنبال راههای آسان و سریع برای تسکین آن هستیم. غذا یکی از آنهاست. استرس منبع گرسنگی است. گرسنگی سر به جای گرسنگی فیزیکی

احساسات را افزایش دهید

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر احساس غم ، عصبانیت ، افسردگی یا ناامیدی کرده اید که نیاز به نگه داشتن یک کوکی دارید؟

بعد از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی بتوان دید که این چه نوع نمونه ای است. اشتهای سر. درست مانند استرس ، وقتی احساسات تشخیص داده نمی شوند ، می توانیم از طریق غذا از آنها خلاص شویم.

یاد بگیرید که با علائم جسمانی گرسنگی سازگار شوید.

نکته در اینجا این است که شروع به سازگاری با اشتهای فردی و حتی احساس رضایت خود کنید. شما به طور منظم آزمایش می کنید تا با علائم جسمانی گرسنگی آشنا شوید. وقتی این کار را انجام دهید ، می توانید به راحتی غذا بخورید.

در روش تغذیه آگاهانه ، اعضای ما ابزارها و منابعی را برای توسعه این مهارت در تنظیم سیگنالهای اشتهای بدن خود ارائه می دهند تا بتوانند اطمینان داشته باشند که چه موقع غذا بخورند ، چه چیزی بخورند و چقدر. غذا بر اساس منحصر به فرد بودن آنها است. به این زمان لازم است.

این یک مهارت قدرتمند است!

دیدگاهتان را بنویسید