آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند.


نوشابه های رژیمی ، آدامس های بدون قند ، میله ها ، آب نبات ها و کلوچه های ساخته شده از شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری-می توانند جایگزین سالمی برای جایگزین های واقعی خود باشند که از شکر واقعی تهیه شده اند. با این حال ، آنها کالری کمی دارند و از قند شیرین ترند ، بنابراین آن را دوست ندارید ، خوب؟

بحث بر روی شیرین کننده های مصنوعی سالها ادامه داشته است ، اما در اینجا یک دلیل قانع کننده برای کنار گذاشتن شیرینی وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند ساکارز ، استامینوفن و آسپارتام برای سلامت روده شما مضر هستند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند.

“تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است ساختار میکروبی روده شما را تغییر دهند ، زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” این به میکروب ها اجازه می دهد شکسته شوند در حالی که قابل کاهش نیستند ، این باعث تغییر ساختار می شود. ”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017. مولکول نشان می دهد که چگونه شیرین کننده مصنوعی بدون کالری تنوع باکتری های موجود در میکروبیوم روده را در موش ها با افزایش برخی از باکتری ها و کند شدن رشد برخی دیگر تغییر می دهد. (به عنوان یک یادآوری ، هرچه میکروبیوم روده شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه برای مشاهده اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی بر روده انسان مانند نوتیوم ، مطالعات زیادی لازم است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس بیوزیس روده شوند ، عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد در روده شما است. در بدن شما

جوش شیرین

آنها می توانند منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن شوند.

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و سیستم ایمنی بدن شما وجود دارد. دکتر ماروین سینگ ، متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precision و کتاب آینده ، می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند یک عدم تعادل باکتریایی در میکروبیوم روده ایجاد کنند که به طور بالقوه می تواند بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد.” سلامت خود را حفظ کنید.به

دکتر سینگ می گوید: این شیرینی می تواند با تغییر میکروبیوم روده باعث اختلالات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شود. پس چرا مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما نمی تواند آنقدر قوی باشد – و اکثر سیستم ایمنی ما در روده ها یافت می شود.”

به عنوان مثال: تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. میکروب های رودهبه دانشمندان آب آشامیدنی موش ها را با سطوح بالای ساخارین ، ساکارز یا آسپارتام تکمیل کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که از آب شیرین مصنوعی استفاده می کردند در مقایسه با کسانی که فقط آب می نوشیدند یا آب با ساکاروز یا گلوکز افزایش یافت ، عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها می توانند با گیرنده های شیرین بدن تداخل داشته باشند و پاسخ انسولین را تحریک کنند. می تواند میل به شیرینی را به جای کاهش آن افزایش دهد.

برای درک کامل اثرات استفاده از شیرین کننده های مصنوعی بر روی روده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما این تحقیقات روی موش ها بینش اولیه ای را در اختیار ما می گذارد.

آنها می توانند علائم گوارشی را بدتر کرده یا ایجاد کنند.

مطالعات دیگر روی موش ها روی شیرین کننده های مصنوعی نشان داده اند که می توانند التهاب روده را بدتر کنند ، به ویژه در افرادی که از بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت آلزایمر رنج می برند. کرون و کولیت برطرف می شود.به

به عنوان مثال ، مطالعه مه 2018. بیماریهای التهابی روده. مالتودکسترین (اسپلاندا) ساکارز شیرین کننده مصنوعی باعث تشدید التهاب روده در موش های منجر به بیماری کرون شد. “به طور خاص ، تعداد شیرین کننده های مصنوعی افزایش یافته است. پروتو باکتری هانوعی باکتری مرتبط با سالمونلا ، E. coli، و Legionellae– موش هایی که از کرون و بیماری های مرتبط رنج می بردند.

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتریایی در روده شوند ، به طور بالقوه می تواند باعث اختلالات یا علائم در افراد مبتلا به IBD ، IBS یا هر نوع بیماری روده شود. یا با مشکلات گوارشی زندگی کنید.

“وقتی میکروبیوم تغییر می کند ، ممکن است احتمال بالاتری برای التهاب داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند علائم IBD را تحریک یا تشدید کند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل قطعاً یک خطر است.”

مرد در حال خوردن نوار پروتئین است

چگونه می توانید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید.

اگر بر سلامت روده ، ایمنی بدن یا مشکلات گوارشی خود تمرکز کرده اید ، ممکن است بخواهید استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را کاهش دهید. وانگ می گوید از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه مواد غذایی ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین را برای منابع شیرین کننده پنهان بررسی کنید.”

دکتر سینگ می گوید مراقب الکل قند – نوع دیگری از جایگزین قند – باشید که می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ شود. تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل های قندی کالری کمتری دارند ، اگرچه کالری کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً بسیار شیرین تر هستند.

وونگ توصیه می کند که شیرین کننده های مصنوعی زیر و الکل های قندی را کنار بگذارید و تغییرات سالم کوچکی ایجاد کنید.

برای جلوگیری از شیرین کننده های مصنوعی و الکل قند.

  • ساکرین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • تیم جدید
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول.
  • مالتیتول

شیرینی طبیعی را امتحان کنید.

  • عسل
  • شربت افرا
  • کربوهیدرات
  • اگیو
  • قند نیشکر ، در حد اعتدال.
عسل از یک قاشق به یک فنجان می ریزد.

همچنین می توانید جایگزین های سالم برای غذاهایی که معمولاً می خورید حاوی شیرین کننده های مصنوعی پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر از نوشابه های رژیمی معمولی استفاده می کنید ، آب نمک طعم دار را در نظر بگیرید. و اگر عاشق غذاهای پخته هستید ، آن را در خانه به جای کالاهای از پیش بسته بندی شده تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان دسر استفاده کنید.

لوکیانوفسکی می گوید استویا ، جایگزین شکر طبیعی ، همچنین می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل قند باشد زیرا مشکلی در روده ایجاد نمی کند. با این حال ، این نگرانی وجود دارد که استویا ممکن است باعث اختلال غدد درون ریز شود. دکتر سینگ می گوید: “تحقیقات بیشتری برای تایید نتایج مورد نیاز است.”

Techway.

وونگ می گوید: “در حالی که منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده ها هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی بیشتری مانند نیشکر ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که آنها به طور متوسط ​​در اعتدال ایمن هستند.”

اعتدال نام بازی در مورد انواع شیرین کننده ها است: “اکثر تحقیقات روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که استفاده منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) از شیرین کننده های مصنوعی می تواند این تغییرات را در روده ایجاد کند. وانگ توضیح داد. بنابراین ، استفاده از شیرین کننده های مصنوعی گاهی برای بیشتر افراد سالم بی خطر است. »



دیدگاهتان را بنویسید