آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، وقتی شیوه جدیدی از غذا خوردن را شروع می کنند ، با 9 مورد از 10 مورد از 3 وعده غذایی اصلی اصلی و 2 وعده غذایی شور یا 3 وعده اصلی اصلی و 3 صبحانه شروع می کنند. چرا؟ زیرا این توصیه ما در دنیای دولت است. با این حال ، این الگوی غذا خوردن چندان مثر نبوده است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در یک دوره 24 ساعته مصرف شود ، فردی که در روز ششم غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد هیچ تفاوتی در متابولیسم احساس نمی کند!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، چربی ها را می سوزاند.” شروع به ذخیره سازی در شکل می کند. “

اجازه دهید ما به شما اطمینان دهیم. در مدت کوتاهی اتفاق نمی افتد.

پاسخ ساده به این که چرا این موضوع اینقدر محبوب شد؟ تعصبات غذایی و خرافات که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

خوردن 3 وعده غذا در روز همراه با صبحانه در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، این فرصت را داریم که بیش از حد غذا بخوریم – مخصوصاً اگر در تمام طول روز گرسنه باشیم. اگر در زمان مناسب غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری مناسب نکنیم (که معمولاً در مواردی که غذای کمتری مصرف می کنیم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که در مورد غذا خوردن در تمام طول روز فکر می کنید.

چقدر زمان تا وعده غذایی بعدی یا صبحانه باقی مانده است؟

آیا باید 5 ساعت ناهار را بسته بندی کرده و همراه خود داشته باشم؟

آیا باید یک ساعت روی گوشم بگذارم تا بدانم چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد این امر زمانی مفید است که 3 وعده غذایی بزرگ در روز بخوریم. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن آنقدر که معده خود را بسته نگه داریم ، احساس “سیری” و “سیری” کنیم. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت است که بدن ما شروع به گفتن آن می کند. باز گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “دولت” و “تحریم” هستند!

با این وجود ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند. عالی و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید غذا بر کل روز شما تسلط دارد و احساس سیری نمی کنید ، ممکن است ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، سراغ یک وعده غذایی بزرگ و میان وعده بروید و ببینید چه احساسی دارید! ممکن است تازه متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید