آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 بگیرید


دانه های آفتابگردان جزء اصلی در دوگ بیس بال هستند و قهرمانان بی چون و چرای ترکیب دنباله هستند. (بدون توهین کشمش.)

اما روشهای خلاقانه زیادی برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هانس ، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی RR-UCLA و نویسنده کتاب آینده ، ص. HD ، MPH ، RD می گوید ، آنها را به سالاد یا به عنوان دسر منجمد اضافه کنید و آنها با غذاهای شیرین و خوشمزه خوب کار می کنند. ، “نسخه بقا”.

دانه های آفتابگردان را می توان در اسموتی ها مخلوط کرد ، با بلغور جو دوسر مخلوط کرد ، در میله های انرژی زا پخت ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا ریخت ، روی نان تست آووکادو پاشید ، به کاسه های فوق العاده اضافه کرد ، یا فقط به تنهایی خورد.

به عبارت دیگر ، آنها بسیار متنوع هستند. اما ، مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند. نه غذای کم کالری

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه یک دانه آفتابگردان متواضع در رژیم متعادل قرار می گیرد؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان روی نعلبکی.

آیا خوردن تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ میتونه باشه!

دانه ها مغذی هستند ، به این معنی که آنها راهی آسان برای به دست آوردن بسیاری از مواد مغذی و ریز مغذی مورد نیاز خود هستند.

تخم آفتابگردان مانند هر غذای دیگر ، اگر به اندازه سهم خود توجه نکنید ، می تواند سریعتر کالری بسوزاند. اما گنجاندن آنها در رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها منبع تغذیه هستند.

تخمه آفتابگردان دارای لیست لباسشویی مواد مغذی است.

هانس می گوید: دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی هستند.

آنها آنتی اکسیدان ارائه می دهند.

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که تحقیقات نشان می دهد در برخی از بیماری های مزمن مفید است.

ملکه وو ، متخصص تغذیه Beech Buddy می گوید دانه های آفتابگردان غنی از سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند.

اگرچه تخمه آفتابگردان برخی پروتئین های گیاهی را ارائه می دهد ، اما بیشتر کالری آنها از چربی های سالم برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان باعث افزایش وزن می شود؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

هانیز اشاره می کند و تخمه آفتابگردان هیچ تفاوتی با هم ندارند ، “هر چیزی باعث افزایش وزن شما می شود.

دانه های آفتابگردان دارای کالری بالایی هستند و برخی از افراد به سختی می توانند از یک وعده استفاده کنند.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید بیش از حد تخمه آفتابگردان بخورید.”

اما تا زمانی که به قسمت ها توجه کنید ، تخمه آفتابگردان باعث افزایش طبیعی وزن شما نمی شود.

وو توضیح داد: “یک پوند وزن بدن حدود 3500 کالری اضافی می خواهد.”

به طور مشابه ، دانه های آفتابگردان حاوی ترکیبات خاصی نیستند که به کاهش وزن شما کمک کند ، اما می توانند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشند.

چند دانه آفتابگردان در روز باید بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان.

از آنجا که دانه های آفتابگردان دارای کالری بالایی هستند ، وو پیشنهاد می کند که رژیم غذایی خود را به چند قاشق چایخوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – دانه های سبک روزانه برای تزیین یا تزئین سالاد محدود کنید.

هانس می گوید: “به عنوان یک میان وعده ، نشان hold فنجان برای اندازه” یک اندازه مناسب است که قطعاً به شما راضی نگه می دارد.

این اندازه استاندارد سرو است و حدود 200 کالری را تأمین می کند.

می توانید یکبار از آن به عنوان میان وعده – ساده یا در دستور تهیه دارچین افرا – لذت ببرید یا آن را در طول روز میل کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که این کالریها عمدتا چربی هستند ، بنابراین شما می خواهید آنها را در دستورالعمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با یک پروتئین آرامش بخش ، مانند شیک آفتابگردان ما متعادل می کند.

اما تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، “آنها قطعاً می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

به دنبال اطلاعات بیشتر تغذیه هستید؟ از BODNutrition.com دیدن کنید و بیاموزید که چگونه در طولانی مدت با دو برنامه تغذیه 2B Mindset و Portion Fix تغذیه سالم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید